Reclama digitala a crescut cu 13,9% in Europa, in 2018 (studiu)
Valoarea advertising-ului digital european a crescut cu 13,9% in 2018 (atingand 55,1 miliarde €), cea mai mare crestere din 2011 incoace si dubla fata de 2012, informeaza iabeurope.eu, datorita sumelor mari cheltuite in domeniul reclamelor video, mobile si din social media. Anul trecut, 21 de piete (din totalul de 28 analizate in studiul anual „AdEx Benchmark”, ajuns la 13-a editie) au avut cresteri de doua cifre in domeniul publicitatii pe Internet.
Alte informatii relevante descoperite de sursa amintita:
- top 5 piete cu cele mai mari cresteri, in 2018 – Ucraina (26,9%), Rusia (24,9%), Belarus (23,6%), Cehia (20,9%) si Serbia (20,1%)
- top 5 cele mai mari piete la nivel european – Marea Britanie (18,4 miliarde €), Germania (7,2 miliarde €), Franta (5,2 miliarde €), Rusia (4,1 miliarde €)
- search-ul ramane cea mai mare categorie de advertising online in privinta veniturilor –+12,5% si o valoare de piata de 25 miliarde €
- reclamele in social media au crescut cu 33,7% si acum reprezinta 49% din piata de display advertising
- suma totala cheltuita pe reclamele mobile a crescut cu 31,4% in 2018 (pana la 22,8 miliarde €) si acum reprezinta 41% din totalul sumelor cheltuite pe reclame online, in toata Europa
- reclamele video out-stream au crescut cu 44,7%, iar cele in-stream cu 19,7%
- in total, video advertising-ul a insemnat un plus de 30,9% YoY (pana la 7,6 miliarde €), reprezentand 33% din totalul sumelor cheltuite pe piata de display advertising
„Este incurajator sa vezi o crestere atat de sanatoasa, de doua cifre, in intreaga regiune, motivata in mare parte de mobile si video. Industria de digital advertising contribuie acum cu 55 miliarde € la PIB-ul european si adauga plus-valoare atat pietelor mature, cat si celor emergente. Acum, ca reclamele digitale reprezinta 45% din totalul media advertising-ului platit din regiune, iar consumatorii sunt mai constienti de alegerile lor, in privinta procesarii datelor personale (gratie noile reguli europene in domeniu), este important sa ne focusam pe livrarea unor reclame axate pe oferirea unei experiente sigure consumatorului si care sprijina economia digitala europeana”, a transmis Townsend Feehan (CEO IAB Europe).
Leave a reply