Rata mare de abandon in cosul de cumparaturi? Solutii practice pentru optimizare
Problema intampinata de noi toti, este rata mica de conversie a magazinelor online. In Romania rata medie este 1% si luand in considerare rata de abandon a cosului de 69,71%, conform studiului realizat de Baymard Institute, rezulta ca doar 1 din 4 vizitatori care adauga produse in cos, vor si finaliza procesul.
In primul rand, sa analizam acesti aproape 70% din rata de cosuri abandonate. Recuperarea a 30% din aceste vanzari poate creste profitul cu pana la 64%. Aceste date indica faptul ca ORICE vizitator venit pe site-ul tau este atat de important si ca daca reusim sa crestem aceasta rata cu doar 0,01, va insemna enorm pentru incasarile magazinului. Recuperarea cosurilor abandonate este un pas esential in cresterea profitului tau. Traseul cumparatorului catre pagina de conversie trebuie sa fie unul cat mai simplu si intuitiv.
O metoda recomandata de specialistii in eCommerce si testata este cea a folosirii cosului de cumparaturi impartit in doi pasi, cu o pagina intermediara de colectare a email-ului pentru a creste rata completarii acesteia. De ce este importanta pentru noi colectarea acestuia? Mail-ul odata colectat, poate fi folosit in trimiterea unor informari, persoanelor care au abandonat procesul de achizitie, in care sa oferim o reducere sau transport gratuit. Acest lucru va creste cu rata de recuperare a cosurilor abandonate cu pana la 30% si implicit profitul tau.
De ce sa folosim cosul de cumparaturi in doi pasi?
- S-a constatat faptul ca sunt cu 14% mai multi utilizatori care finalizeaza procesul de achizitie cu mai multi pasi, fata de one page checkout;
- Utilizatorii tind sa acorde o importanta mai mare si sa nu mai paraseasca procesul de achizitie, dupa ce deja au completat datele personale in pagina anterioara;
- Poti masura prin Analytics momentul exact in care utilizatorul a parasit pagina de check-out si poti imbunatati sau scoate anumite date care ingreuneaza procesul;
- Paginile vor arata mai curate si mai aerisite. In plus, acestea vor parea mult mai usor de completat.
O alta metoda este folosirea unui header si a unui footer care sa nu distraga atentia cumparatorului din procesul de check-out. Sau cum e cunoscut in vocabularul de specialitate “Enclosed Check-Out”. Studiile arata ca rata parasirii paginii de check-out din aceasta cauza, este de 20%.
Pentru ca suntem la curent cu cele mai noi trenduri in materie de eCommerce si pentru ca ne preocupa constant cresterea magazinelor online care au ales platforma ContentSpeed, am imbunatatit semnificativ procesul de achizitie pe care cumparatorii il au pe site-ul tau, incercand sa simplificam atat munca depusa pentru finalizare comenzii, cat si colectarea datelor de care tu ai nevoie.
Prin urmare, am creat cosul de cumparaturi din doi pasi, cu un pas intermediar de colectare a email-ului. Cum traducem asta? Utilizatorului nu ii vor fi afisate toate campurile care trebuie completate inca de la inceput, pentru a-l descuraja ci, mailul va fi solicitat intr-un prim pas. Statisticile arata ca rata de a completa mailul in acest pas intermediar este cu 30% mai mare, fata de rata completarii acestuia intr-o pagina de finalizare a comenzii obisnuita. Cu ce te ajuta preluarea mailului? Prin folosirea modulului de cosuri abandonate, impreuna cu aceasta noua functionalitate ContentSpeed, rata recuperarii cosurilor, prin trimiterea unui mail de reamintire, creste cu 30%.
In plus, poti activa login cu pagina de Facebook sau Google direct in cos pentru simplificarea procesului de autentificare al cumparatorilor tai. Daca le vei reduce timpul de completare al datelor, vei obtine mai multe conturi inregistrate in magazinul tau, ceea ce duce la mai multe informatii pe care tu le ai despre clientii tai. Poti folosi aceste date pentru ati creste conversiile si implicit profitul;
La ContentSpeed poti alege ca headerul si footer-ul in cos sa arate diferit fata de restul site-ului astfel incat cumparatorul nu va mai fi distras si va fi mai probabil ca acesta sa finalizeze comanda.
Si, in cazul in care clientul tau bifeaza casuta de persoana juridica si isi completeaza CUI-ul, restul datelor sunt automat completate de catre platforma, simplificand procesul de autentificare pentru cumparatorul tau.
Care sunt avantajele imbunatatirilor?
- Fluxul catre achizitie devine mai clar si simplu de urmat, devenind astfel mai probabil ca utilizatorii sa urmeze pasii spre finalizarea comenzii, fara batai de cap;
- Se va capta Email-ul clientului, astfel incat, chiar daca acesta nu trimite comanda, posibilitatea de a se lua legatura cu el prin strategii pentru cosuri abandonate este mai mare.
Toate functionalitatile si imbunatatirile aduse platformei de eCommerce au ca scop sa te ajute sa vinzi mai mult. Spor la conversii!
Leave a reply