Primii pasi in e-commerce

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Salutari, am si eu cateva intrebari legate de primii pasi in ecommerce. Pana acum o sa va spun ce am si doresc sa ma ajutati cu ce imi mai trebuie in continuare.

Pana acum am cumparat domeniul, gazduirea si siteul este in lucru (folosesc platforma Prestashop). Magazinul va fi destinat revanzarii argintului (de import cu factura) si poate alte metale sau pietre semipretioase, in principiu bijuteriilor.

Ca sa intru in legalitate ce trebuie sa fac, ce tip de firma sa aleg pentru ce am eu nevoie ? Care ar fi costurile de infiintare ? Cat costa administrarea unei afaceri de genul acesta d.p.d.v legal, impozite, taxe, etc. Se pot accesa fonduri (oricat de mici) pentru asa ceva ? (sunt student si am vazut tot felul de programe, de aceea intreb)

Casa de marcat din ce am priceput nu am nevoie daca vand doar online prin curier. Este vreo conditie legata de spatiul de depozitare ? Fiind articole mici pot pleca cu toate intr-o geanta in caz ca primesc comenzi si nu sunt in oras, ar fi acesta un impediment ? Am citit foarte multe postari pe acest site insa nu am gasit concret ce ma intereseaza pe mine si de aceea am venit cu intrebarile mele.

Rezolvat 0
Chestiuni legale Organizare magazin online Deaconu Dragos 5 luni 9 raspuns 616 vizualizari 0

Răspunsuri ( 9 )

  1. Buna ziua,

    Pentru import te ajuta un SRL la inceput vei fi neplatior de tva, dar poti sa obtii un cod special de tva intracomunitar (sub 10 000 de euro ).
    Poti opta pentru un srl fara angajati unde impozitul pe cifra de afaceri este de 3% din venitul brut plus impozitul pe dividente si CASS
    Pentru deschiderea firmei poti merge singur la registrul comertului sau poti apela la un consultant (recomand approd.ro).
    Cu mai multe informatii te poate ajuta un contabil
    Legat de finantare poti sa optezi pentru un start-up nation sau un credit de lucru de la BT mic sau oricare alta banca.
    Pe partea de depozitare poti sa optezi pentru servicii de fulfillment, nu stiu daca la argint se aplica vreo norma speciala de depozitare.
    Nu ai nevoie de casa de marcat ai nevoie de un program de facturare si de gestiune. Gasesti programe de facturare cu gestiune care iti ofera pana in 10 facturi gratuite pe luna.

  2. Salut! Iti voi raspunde punctual:

    Pentru a functiona, ai nevoie de o SRL. Este, de altfel, cam singurul tip de firma pe care il poti deschide pentru inceput. Inregistreaza-ti de la inceput toate codurile CAEN care te-ar putea interesa pe viitor, pentru ca daca vei dori sa le adaugi ulterior, te va costa si timp si bani. Spre exemplu, adauga si codul pentru vanzarea in targuri si piete, pentru ca poate, pe viitor, vei dori sa participi la un targ. Costurile de inregistrare sunt zero, te va costa doar ~120 lei publicarea in Monitorul Oficial. Asta daca te ocupi tu, pentru ca daca alegi pe cineva sa se ocupe de acte, pune la socoteala comisionul persoanei respective – 300-400 lei. In primele 30 de zile dupa inregistrare, trebuie sa-ti cumperi Registrul Unic de Control, costa undeva la 30 de lei. Daca ai un contabil de treaba, ti-l va cumpara el. Impozitul este de 3% din venit (din toti banii incasati) iar in cazul in care te angajezi cu norma intreaga in propria firma, impozitul scade la 1%.
    Pe langa asta, vei avea de platit obligatoriu un contabil, indiferent daca ai sau nu activitate. Contract cu contabilul trebuie sa inchei tot in prima luna de la infiintare. In functie de persoana aleasa, onorariul este de la 100 de lei in sus, dar pentru o firma la inceput, fara multa activitate si fara angajati, nu ar trebui sa sara de 300 lei.
    Daca vinzi doar online, nu ai nevoie de casa de marcat. In momentul in care incasezi bani direct de la o persoana fizica, esti obligat sa ai casa de marcat si sa-i emiti bon fiscal.
    Iti poti desfasura activitatea si de la sediul social, care poate fi acasa la tine. Ai grija insa sa declari activitatea la sediul social in momentul in care infiintezi societatea si ai in vedere ca spatiul respectiv va trece la regim nerezidential, cu impozit mai mare.
    Inca un aspect de care trebuie sa tii cont, pentru a vinde produse din metale sau pietre pretioase pe teritoriul Romaniei, acestea trebuiesc marcate de catre ANPC. Intereseaza-te la ei care este exact procedura.
    Mult succes!

  3. Vezi si raspunsul de aici, complet dat de @Mircea Capatina – 2016

    https://ecompedia.ro/forma-legala-pentru-magazin-online/

    “Ca si forma juridica va recomand SRL-ul. Dat fiind ca nu aveti studii superioare in domeniul IT, nu veti putea deschide un PFA pe profilul pe care doriti sa operati.
    Din punct de vedere al taxelor la registru, acestea sunt in jur de 500 RON pentru deschiderea unui societati. Va mai poate costa avocatul care va intocmeste actele.
    Cand infiintati un SRL, nu trebuie sa demonstrati ca aveti pregatire in domeniul ales, pentru ca se presupune ca dvs veti fi investitorul si veti avea angajati care vor avea pregatirea necesara.

    SRL-D-ul poate fi o alternativa, dar dupa o perioada de timp, la schimbarea denumirii, tot veti achita cei 500 RON. SRL-D-urile merita doar daca va incadrati si doriti obtinerea finantarii de la AIPPIMM. Altfel, presupun declaratii si rapoarte suplimentare, care trebuie intocmite. Plus costuri si pierderea statului de SRL-D, daca nu respectati conditiile si aduceti modificari societatii pe parcurs.

    Mai departe, din punct de vedere fiscal, veti fi platitor de impozit pe microintreprindere cu o cota intre 1% si 3% aplicata la venituri (facturile de vanzari). Cota depinde atat de numarul de angajati ai societatii, precum si de istoricul dvs (daca ati mai avut alte firme sau nu).

    Firma va fi neplatitoare de TVA pana va atinge un plafon de vanzari de 220.000 RON/an fiscal. Dupa care veti datora si 19% TVA la tot ceea ce vindeti, dar veti putea si deduce TVA-ul achitat in vama, sau din alte achizitii interne.

    In functie de segmentul de clientela spre care va orientati (persoane fizice/juridice), se poate recomanda sau nu sa deveniti platitor de TVA prin optiune (chiar inainte de a atinge plafonul respectiv).”

  4. Buna Dragoș,

    Colegii mei au punctat cam tot înafara de partea cu ANPC-ul, mai exact cu Direcția Pentru Metale prețioase si pietre prețioase.

    Eu am un magazin online de bijuterii din argint si la începutul carierei mele am lucrat la un magazin care vindea materie prima / semifabricate.

    În ambele cazuri trebuie sa te înregistrezi la ANPC si sa alegi cel puțin 3 operatiuni: vanzare, cumpărare si import metale si pietre pretioase.

    Dacă vinzi doar materia primă, nefiind produs final NU trebuie sa le marchezi la ANPC. Dacă vinzi bijuterii finite trebuie sa le marchezi (pe cele mai mari de 2.5g ca sa fiu mai exact )

    Multa bafta.
    Marian

    • Salutari din nou.

      In principiu chiar daca vand produse cu gramaj mai mare sau mai mic de 2.5g oricum trebuie sa inregistrez firma la ANPC insa trebuie verificate doar produsele cu gramaj mai mare de 2.5g de catre acestia ?
      Produsele sunt finite, in principiu de argint, eventual placate cu aur sau rodiu. Intreb pentru ca majoritatea nu depasesc 2.5g pe bucata.
      Am nevoie deasemenea de un -sfat-, sa ma arunc direct catre o entitate legala sau sa incerc o perioada sa comercializez prin intermediul OLX, Okazii, Lajumate si alte siteuri de anunturi si licitatii? Este vreo prevedere in cadrul acestora pentru un anumit volum de produse vandute ?
      Cum am zis, momentan sunt inca student si mai am cativa ani pana termin facultatea, am cunostinte in domeniul IT, deci pe parte tehnica am exclus un programator, administrator site.

      • Salutare.
        Firma trebuie sa fie înregistrată la ANPC indiferent de situatie.

        Toate bijuteriile trebuie verificate. Cele mai mari de 2.5gr trebuie sa fie marcate. Cele mai mici nu se marchează ca sa nu se deformeze.

        Iar legat de ultima intrebare eu iti zic sa ii dai tare înainte cu un site. Cazul tau si al meu se aseama perfect. Si eu student, si eu priceput la programate. Am testat partea cu OLX si nu merge. Nu destul de bine.

        Incepe inca de pe acum sa lucrezi la site si chiar sa vinzi. Nu o sa vina mai mult de 20 de comenzi in primele luni, mai ales daca esti nou in industrie si crede-mă, sa faci site-ul pregătit penteu online nu este absolut deloc usor. E îngrozitor de greu. Noi lucram din septembrie 2017 si inca mai sunt multe de pus la punct.

        Multa bafta.

  5. Aș recomand întâi să-ți faci PFA/II/SRL și apoi să te apuci de vânzare. De ce te-ai risca să-ți facă un client reclamație și apoi să tragi de amendă ani în șir.

    Legat de forma de organizare, ia în calcul că PFA-ul și II-ul răspunde cu capitalul propriu, adică o amendă te afectează în mod direct pentru că îți vine pe CNP, în schimb SRL-ul răspunde doar în limita capitalului. PFA-ul se deschide si se inchide foarte usor, la SRL este putin mai complicat.

    Din proprie experienta PFA-ul l-am deschis singur, iar la inchidere doar am trimis o cerere si actele originale prin posta, n-am platit nimic, si in cateva zile PFA-ul a fost radiat. Acum am SRL, iar pentru deschidere am apelat la o firma de contabilitate pe care am gasit-o online, iar apoi am ramas clientul lor in continuare.

    Impozitele sunt cam la fel, la PFA fiind student nu cred că plătești pensie ci doar impozit 10% iar sănătate plătești doar faci profit mai mult de 24.960 de lei în 2019. La SRL microîntreprindere plătești 3% pe încasări, 5% impozit pe dividende și sănătate 10% dacă faci profit mai mult de 2.496 de lei în 2019.

    La înființare PFA/II/SRL îți recomand să-ți autorizezi mai multe coduri caen întrucât plătești tot atât, altfel pe viitor vei plăti dacă vrei să autorizezi altă activitate.

    Ca să nu ai probleme cu amenzile îți recomand să apelezi la o firmă de contabilitate care prin contract să-și asume greșelile și eventual să aibă asigurare. Ar fi bine dacă găsești o firmă specializată pe importuri.

    În legătură cu site-ul aș recomanda WordPress+WooCommerce întrucât găseșți mai multe teme/plugin-uri, se optimizează ușor și n-ar strica un blog pe care să postezi articole pentru a-ți veni clienți și din Google. La PrestaShop ai cam 3000 module dintre care majoritatea sunt cu bani.

  6. Buna ziua,

    Pentru activitatea dumneavoastra puteti sa operati atat ca PFA dar si ca firma (SRL). Exista avantaje si dezavantaje pentru fiecare varianta.

    Comertul on-line este supus anumitor reglementari speciale :

    • Legea 365/2002 privind comertul electronic, republicata si HG 1308/2002 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea Legii 365/2002 privind comertul electronic;
    • OPANPC 72/2010- privind unele masuri de informare a consumatorilor ;
    • Legea concurentei nr. 21/1996;
    • OUG nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
    • OUG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata.

    Acestea se completeaza cu legislatia aplicabila oricarei SRL:

    • legea societatilor comerciale (L30/1990);
    • legea contabilitatii (L82/1991);
    • codul fiscal;
    • codul muncii – in cazul in care entitatea are si angajati.
    • legislatia cu privire la protectia datelor cu caracter personal.

    La infiintare veti datora taxe la ONRC pentru publicare in Monitorul Oficial –

    https://www.onrc.ro/documente/Tarife.pdf?fbclid=IwAR3tnzYPdAlOY_q0NuCvI9uzR09kid4v5Vbq1FxykmXWueT_rSMNZhYXX0Y.

    De asemenea, va trebui sa depuneti capitalul social la banca in suma de 200 lei (minim).

    Va trebui sa contractati serviciile unui contabil, acesta fiind obligatoriu pentru un SRL. Tarifele contabililor difera in functie de volumul de activitate.

    Taxele pe care le veti plati, pe scurt sunt :

    – 1% impozit pe venitul microintreprinderii (daca veti avea salariati) sau
    – 3% daca nu veti avea salariati

    Aceasta taxa se calculeaza pe cifra de afaceri.

    In functie de statutul de platitor de TVA sau nu, veti datora sau nu TVA .

    Pentru un salariat cu salariul minim pe economie, cu norma intreaga (2.080 lei brut) veti plati taxe in suma de 864 lei.

    Nu trebuie sa aveti casa de marcat daca aveti un model de business in care incasarea se face prin banca sau comertul se face prin livrare la domiciliul clientului, prin comis-voiajori.

    In ce priveste accesarea de fonduri ar fi recomandat sa consultati un specialist in fonduri.

    Sper ca informatiile de mai sus sa iti fie de folos.

    O zi frumoasa

    Mircea Capatina
    https://www.smartbill.ro/

    Cel mai bun răspuns
  7. Buna Dragos,

    Pentru aspectele referitoare la site si forma juridica ai deja raspunsuri mai sus. Vreau sa te ajut cu cateva informatii legislative referitoare la domeniul in care intri:
    1. pentru autorizare ANPC vanzare si cumparare produse finite gasesti aici documentele pe care trebuie sa le completezi – http://www.anpc.gov.ro/articol/568/autorizarea-activitatii-cu-metale-pretioase
    2. pentru marcarea lor, daca esti primul care le pune pe piata din Romania (si da, esti primul avand in vedere ca faci importuri) trebuie sa citesti OUG190/2000 privind regimul metalelor si pietrelor pretioase, republicata in 2004 si cu modificarile aduse in Martie 2018.

    Sa ai spor si sa auzim numai bine,
    Simona

Lasă un răspuns lui Deaconu Dragos