Forma legala pentru magazin online

Intrebare

Buna ziua!

Doresc sa imi deschid un magazin online in domeniul IT&C. Voi cumpara componente noi de calculatoare (din tara sau din strainatate), le voi ansambla si le voi vinde ca PC-uri gata facute.

Ce forma de persoana juridica imi trebuie si ce taxe si comisioane implica?

Mentionez ca am diploma de studii superioare insa nu in domeniul IT si nici al comertului.

Multumesc,
Cu respect, Alin!

Topic deschis 0
Chestiuni legale Wav3 2 ani 2 raspunsuri 107 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 2 )

  1. Nu e relevanta diploma pt un SRL, pt PFA cred ca da. Va trebui sa cauti un contabil

  2. Draga Alin,

    Ca si forma juridica va recomand SRL-ul. Dat fiind ca nu aveti studii superioare in domeniul IT, nu veti putea deschide un PFA pe profilul pe care doriti sa operati.
    Din punct de vedere al taxelor la registru, acestea sunt in jur de 500 RON pentru deschiderea unui societati. Va mai poate costa avocatul care va intocmeste actele.
    Cand infiintati un SRL, nu trebuie sa demonstrati ca aveti pregatire in domeniul ales, pentru ca se presupune ca dvs veti fi investitorul si veti avea angajati care vor avea pregatirea necesara.

    SRL-D-ul poate fi o alternativa, dar dupa o perioada de timp, la schimbarea denumirii, tot veti achita cei 500 RON. SRL-D-urile merita doar daca va incadrati si doriti obtinerea finantarii de la AIPPIMM. Altfel, presupun declaratii si rapoarte suplimentare, care trebuie intocmite. Plus costuri si pierderea statului de SRL-D, daca nu respectati conditiile si aduceti modificari societatii pe parcurs.

    Mai departe, din punct de vedere fiscal, veti fi platitor de impozit pe microintreprindere cu o cota intre 1% si 3% aplicata la venituri (facturile de vanzari). Cota depinde atat de numarul de angajati ai societatii, precum si de istoricul dvs (daca ati mai avut alte firme sau nu).

    Firma va fi neplatitoare de TVA pana va atinge un plafon de vanzari de 220.000 RON/an fiscal. Dupa care veti datora si 20% TVA la tot ceea ce vindeti, dar veti putea si deduce TVA-ul achitat in vama, sau din alte achizitii interne.

    In functie de segmentul de clientela spre care va orientati (persoane fizice/juridice), se poate recomanda sau nu sa deveniti platitor de TVA prin optiune (chiar inainte de a atinge plafonul respectiv).

    Decizia de a deveni platitor de TVA trebuie luata in deplina cunostinta a situatiei de fapt, impreuna cu un consultant fiscal, si poate fi influentata si de modul in care declarati societatea/activitatile/sediile la Registrul Comertului. Prin urmare ar trebui sa aveti un plan/idee in ceea ce priveste clientela d-voastra, chiar de cand deschideti societatea.

    Pentru cumparaturile din strainatate:
    – daca veti cumpara din UE bunuri (componente), puteti cumpara cu TVA-ul din tara UE respectiva (cota variaza) pana in 10.000 euro, dupa care va trebui obligatoriu sa va luati un cod special de TVA pentru UE
    – daca veti cumpara din UE servicii (software, reclama pe Facebook/Google), trebuie obligatoriu sa va luati de la inceput acel cod special de TVA si sa va inregistrati si in VIES/ROI (registrul operatorilor intracomunitari). Cand aveti acest cod de TVA pentru UE, nu veti mai achita TVA-ul la furnizor, ci il veti achita in tara lunar. Codul de TVA se va folosi si pentru bunuri, din momentul obtinerii lui pentru servicii.
    – Daca veti cumpara din afara UE, discutam de import. Aveti nevoie de numar EORI si veti avea nevoie si de declaratii vamale de import. Veti achita TVA-ul in vama, in momentul intrarii in tara a componentelor.

    Va stam la dispozitie pentru intrebari suplimentare si va dorim succes!

    Raspuns formulat pentru SMART BILL de
    Alina Bordea
    Consultant Fiscal
    BETA CONT http://www.betacont.ro

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.