Comertul conversational revolutioneaza e-commerce-ul
Intr-o lume in care consumatorii stiu exact ce vor si sunt expusi la din ce in ce mai multe produse, apelul la strategii de marketing din ce in ce mai creative este necesara pentru orice companie e-commerce care vrea sa ia fata competitorilor, citim pe entrepreneur.com. In acest sens, comertul conversational este o solutie – acesta foloseste inteligenta artificiala (chatboti, RPA, notificari push personalizate) pentru a ajuta companiile sa faciliteze vanzarile si sa creasca veniturile medii/utilizator. Acest mediu interactiv creat online de comertul conversational compenseaza pentru lipsa interactiunii umane dintr-un magazin fizic.
Termenul de „comert conversational” a fost inventat in 2015, de Chris Messina (parintele # social media), care l-a definit drept „folosirea chat-ului, mesageriei si a altor inferfate de limbaj natural, pentru a interactiona cu oameni, brand-uri sau servicii”. Conform unui studiu eMarketer din 2020, 38,5% din populatia Statelor Unite foloseste asistentii vocali de pe smartphone sau alte gadgeturi, o crestere procentuala de doua cifre fata de 2019, motivata de izolarea sociala impusa de COVID-19.
De exemplu, aplicatia de mesagerie WeChat (China) iti permite sa comanzi mancare online, sa-ti cumperi bilete la film, sa iti programezi o vizita la medic. Iar Facebook lucreaza la un asistent vocal de tipul celor de la Amazon (Alexa), Apple (Siri) si Google. Chatbot-ul Sephora te ajuta sa te machiezi virtual cu ajutorul selfie-urilor si a realitatii augmentate. Iar Kik bot-ul celor de la H&M e un stilist digital, care foloseste istoricul de recomandari personalizate ale clientilor.
Brand-urile care investesc in chatboti, AI si instrumente de automatizare conversationala vor avea numai de castigat in epoca in care social media face legea. De ce sa il integrezi si tu in propria afacere e-commerce? Conform unui sondaj McKinsey recent, 50% dintre americani au de gand sa cheltuiasca mai mult online decat in magazine, iar in Europa procentul e si mai mare: asa cum scriam recent, 60 dintre europeni vor sa-si faca majoritatea cumparaturilor de Craciun pe Internet. Cu alte cuvinte, online-ul e viitorul, iar in contextul pandemic o strategie de comert conversational poate imbunatati experienta clientelara si creste retentia.
Leave a reply