Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Platformele internationale risca sa goleasca vitrinele offline locale (studiu)

Asa cum anunta recent Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO), 77% dintre companiile care vand online si offline din tara noastra anticipeaza ca activitatea le va fi afectata din cauza platformelor din afara Uniunii Europene, in principal prin scaderea vanzarilor (32%). Aproape un comerciant din cinci se pregateste pentru scaderea cifrei de afaceri, iar pentru acest grup – in mod paradoxal – magazinul fizic/offline este principalul canal de vanzare folosit in prezent care va scadea.

Cifrele au drept sursa valul doi al studiului „Impactul platformelor internationale asupra comertului din Romania – Perspective de viitor”. Acesta a fost realizat in perioada 28 aprilie – 13 mai 2025, pe un esantion de 511 firme.

In lupta cu platformele internationale, pentru a ramane la suprafata, retailerii mici si medii isi schimba rapid strategia. Bugetele de publicitate online cresc, deoarece vizibilitatea in cautari si in feed-uri costa din ce in ce mai mult. In paralel, 41% dintre respondenti spun ca isi vor scurta lantul de aprovizionare, cumparand direct de la producator (pentru a controla viteza si costul intr-o competitie globala tot mai dura).

„Electro&IT si Fashion sunt categoriile ce resimt presiunea platformelor internationale in cel mai inalt grad. Daca aceste magazine online si offline cedeaza, efectele in cascada inseamna depozite si spatii comerciale goale, chirii neplatite si locuri de munca pierdute – cu impact direct asupra veniturilor fiscale si economiei romanesti”, transmite Cristi Movila (Presedinte ARMO). 

„Stim de la INS ca unul din patru romani lucreaza in retail, sectorul de retail avand aproape un milion de angajati la nivel national. Datele studiului nostru arata clar unde se rupe lantul – magazinul fizic este cel mai expus, inclusiv pentru retailerii care vand si online. Semnalele transmise in ultima perioada inclusiv de colegii din EuroCommerce confirma ca fenomenul si efectele masurate de noi sunt valabile nu doar in e-commerce, ci si in magazinele traditionale. Nu doar in Romania, ci peste tot in Europa. Daca nu se actioneaza acum, cat timp aceste afaceri mai pot fi salvate, vom vorbi in curand despre pierderi ireversibile de zeci de mii de locuri de munca si goluri majore in bugetul de stat”, adauga Cristian Pelivan (Director Executiv ARMO).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply