Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Piata online din China continua sa creasca mai rapid decat cea din SUA

China este in continuare cea mai mare piata e-commerce din lume, cu venituri de 2 trilioane $, in 2022 (care reprezinta 34% din totalul tranzactiilor din retail), informeaza retail-insight-network.com. In SUA, 30% dintre tranzactiile din retail au loc online.

Companiile chineze activeaza pe piata online americana, ceea ce nu este valabil si invers, noteaza un raport marca GlobalData („Thematic Intelligence: E-commerce”). Cel mai celebru exemplu este TikTok, care are peste 1 miliard de uutilizatori activi pe mapamond si peste 150 de milioane doar in Statele Unite – aproape jumatate din populatia tarii. Si Shein are o penerare mare pe piata americana, cu venituri estimate la 30 miliarde $, in 2022 – ceea ce o plaseaza pe locul 3 (dupa NIKE si Old Navy) in topul vanzarilor online, ca valoarea.

Sectorul e-commerce global era evaluat la 5,9 trilioane $, anul trecut; pana in 2027, aceasta valoare va creste la 9,3 trilioane $! Raportul mai noteaza ca, in urmatorii 5 ani, distanta dintre China si SUA se va mari, la capitolul rata anuala compusa de crestere: pana in 2027, in tara asiatica, comertul digital se va dezvolta cu 10% in plus, fata de Statele Unite.

Momentan, cele mai mari companii de pe piata activeaza in cele doua tari. Retailerii generalisti – ca Amazon, Walmart, Alibaba si JD.com – conduc, la capitolul vanzari cu amanuntul, iar companiile Alphabet (care detine Google) si Tencent (creatorul WeChat) fac legea, apropo de platforme de software.

Dincolo de aceste platforme mari, o comparatie directa intre China si SUA este greu de facut, pentru ca peisajul digital din cele doua tari este foarte diferit: in China, piata e dominata de super aplicatii (WeChat e si retea sociala, si sistem de plata, si app pentru livrare de mancare si alte servicii de retail online, iar Tencent face legea la capitolul jocuri video); in State, aceste functii sunt impartite de jucatori diferiti (Apple Pay/Google Pay/PayPal, Uber, Deliveroo/Uber Eats, Epic Games).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply