Piata online din China continua sa creasca mai rapid decat cea din SUA
China este in continuare cea mai mare piata e-commerce din lume, cu venituri de 2 trilioane $, in 2022 (care reprezinta 34% din totalul tranzactiilor din retail), informeaza retail-insight-network.com. In SUA, 30% dintre tranzactiile din retail au loc online.
Companiile chineze activeaza pe piata online americana, ceea ce nu este valabil si invers, noteaza un raport marca GlobalData („Thematic Intelligence: E-commerce”). Cel mai celebru exemplu este TikTok, care are peste 1 miliard de uutilizatori activi pe mapamond si peste 150 de milioane doar in Statele Unite – aproape jumatate din populatia tarii. Si Shein are o penerare mare pe piata americana, cu venituri estimate la 30 miliarde $, in 2022 – ceea ce o plaseaza pe locul 3 (dupa NIKE si Old Navy) in topul vanzarilor online, ca valoarea.
Sectorul e-commerce global era evaluat la 5,9 trilioane $, anul trecut; pana in 2027, aceasta valoare va creste la 9,3 trilioane $! Raportul mai noteaza ca, in urmatorii 5 ani, distanta dintre China si SUA se va mari, la capitolul rata anuala compusa de crestere: pana in 2027, in tara asiatica, comertul digital se va dezvolta cu 10% in plus, fata de Statele Unite.
Momentan, cele mai mari companii de pe piata activeaza in cele doua tari. Retailerii generalisti – ca Amazon, Walmart, Alibaba si JD.com – conduc, la capitolul vanzari cu amanuntul, iar companiile Alphabet (care detine Google) si Tencent (creatorul WeChat) fac legea, apropo de platforme de software.
Dincolo de aceste platforme mari, o comparatie directa intre China si SUA este greu de facut, pentru ca peisajul digital din cele doua tari este foarte diferit: in China, piata e dominata de super aplicatii (WeChat e si retea sociala, si sistem de plata, si app pentru livrare de mancare si alte servicii de retail online, iar Tencent face legea la capitolul jocuri video); in State, aceste functii sunt impartite de jucatori diferiti (Apple Pay/Google Pay/PayPal, Uber, Deliveroo/Uber Eats, Epic Games).
Leave a reply