Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Piata media din Romania = 412 milioane €, cu 13% mai mult YoY (raport)

romania

Piata de media din tara noastra a crescut cu 13% in 2017, ajungand sa valoreze 412 milioane  €, conform cifrelor din noua editie a raportului „Media Fact Book”, realizat de agentia Initiative din 1997 incoace si citat de forbes.ro. Singurul raport de analiza a pietei romanesti de media si publicitate a concluzionat ca aceasta este cea mai mare crestere de dupa criza economica, care aduce piata de media locala mai aproape de nivelul din 2008, care ar putea fi din nou atins in urmatorii ani – mai ales ca pentru 2018 Initiative estimeaza o crestere de circa 10% fata de 2017, valoraea care ar putea sa se atinga fiind de 455 milioane €.

„Consumul de media per capita in Romania continua sa fie mult sub media globala sau cea europeana, astfel ca exista premise pentru o crestere sustenabila a volumelor de publicitate pentru Romania in anii urmatori, pe fondul unei evolutii pozitive a parametrilor economici care influenteaza consumul populatiei. La fel ca in anii precedenti, evolutia pietei a fost sustinuta de o crestere accelerata a investitiilor in TV, canal care continua sa domine bugetele de publicitate, cu o cota de 66%”, transmite Alexandra Olteanu (Managing Director Initiative).

Cifrele relevante din raportul despre anul trecut sunt urmatoarele:

  • televiziunea, online-ul, radio-ul si OOH-ul sunt pe un trend ascendent
  • TV-ul a inregistrat cea mai mare crestere de dupa 2009, de 14% YoY, pana la 273 milioane €
  • online-ul are o cota de piata de 18% (atingand 73 milioane €)
  • radio-ul are o cota de piata de 6% (atingand 23 milioane €) si a avut cea mai mare crestere in 2017 (15%)
  • OOH-ul are o cota de piata de 5% (atingand 29 milioane €)
  • printul continua sa scada, cu 5% in 2017 (atingand 13,4 milioane €), si a avut o cota de piata de doar 3%
  • Google si Facebook domina piata digitala, cu o cota de 66%
  • in publicitate, cele mai mare bugete au fost alocate de companiile din industria farmaceutica, urmate de cele de telecomunicatii mobile, cosmetica, ingrijire personala si curatenie

Raspunde la aceasta intrebare