Piata de e-fulfillment din Romania a atins 10 milioane de euro, in 2015
S-a marit numarul antreprenorilor din Romania care vor sa reduca semnificativ costurile, prin incredintarea proceselor operationale si logistice unui e-fulfiller. Astfel, potrivit Frisbo (primul furnizor de servicii complete de e-fulfillment din Romania), externalizarea serviciilor de e-commerce incepe sa devina o practica pe piata locala de profil, ajungand in 2015 la 10 milioane de euro si urmand ca anul acesta sa se dubleze.
Prima platforma de e-fulfillment din Romania, activa pe piata din februarie 2014, a inregistrat in 2015 un rulaj de marfa de 2 milioane de euro, dublu fata de valoarea raportata in anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo de anul trecut au fost depozitarea si pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienti au optat si pentru serviciul de call-center. Cresterea rapida a e-commerce-ului pe piata romaneasca a urcat serviciul loca de e-fulfillment la 10 milioane de euro in 2015. Pe fondul evolutiei inregistrate in ultima perioada, specialistii Frisbo estimeaza ca in 2016 valoarea pietei se va dubla.
„Desi, in urma cu doi ani, Romania nu era obisnuita cu conceptul de e-fulfillment, acum start-up-urile si magazinele medii din e-commerce-ul autohton au inceput sa ia in calcul tot mai mult externalizarea proceselor operationale si logistice, care asigura reducerea costurilor cu pana la 50%. In tara noastra au inceput sa apara, in ultimul an, solutii de e-fulfillment care asigura partial anumite servicii pe care noi le punem la dispozitie. Din start am stabilit ca Frisbo sa fie o solutie completa de e-fulfillment care sa ofere depozitare, pick&pack, factura, AVB si call center”, declara Bogdan Colceriu (foto, CEO Frisbo).
Costurile unui magazin autohton care proceseaza zeci de comenzi pe zi si care a ales sa externalizeze serviciul de e-commerce in regim de e-fulfillment se ridica la un total de cateva sute de euro. Conform CEO-ului Frisbo, chiar si cand numarul comenzilor se ridica la cateva sute pe zi, costul serviciului de e-fulfillment nu depaseste 1.000 de euro pe luna, in afara tarii costurile fiind semnificativ mai mari, cu cel putin 50% peste cele din Romania.
„Recent au inceput sa apeleze la noi comerciantii care fac dropship pentru alte magazine online, acestia avand nevoie de un proces rapid si simplu incluzand strict depozitare, pregatire de documente, ambalare si livrare. Acum avem discutii si cu antreprenori din regiune, inclusiv din Polonia, o tara obisnuita cu acest concept, care vor sa vanda produse aici (n.r. Romania) prin e-fulfillment”, completeaza Bogdan Colceriu.
Leave a reply