Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

In perioada pandemiei, 40% dintre afacerile cu prezenta online au marit bugetele de marketing digital (sondaj)

Odata cu limitarea accesului la magazinele fizice in lunile aprilie-mai ale acestui an, atentia romanilor s-a indreptat catre cumparaturile online. Cresterea traficului magazinelor e-commerce a determinat business-urile sa faca schimbari in ceea ce priveste bugetele de promovare si a canalelor de marketing folosite, pentru a se adapta cererii.

Conform comicatului de presa care anunta rezultatele unui sondaj al agentiei de marketing online MTH Digital, in aprilie-iunie 2020, business-uri din Fashion, Home & Deco, Beauty, IT&C sau Puericultura au considerat oportuna cresterea bugetelor de marketing online pe principalele canale de promovare. 40% dintre magazinele online au crescut bugetele de Google Ads, iar 37,5% au crescut bugetele de Facebook Ads, pentru a scala rezultatele bune inregistrate dupa declararea starii de urgenta in Romania. Si peste 60% dintre magazinele online au inregistrat cresteri in vanzari. Sondajul a fost facut in perioada 23 iunie – 21 iulie, pe 150 reprezentanti ai magazinelor online autohtone.

„Magazinele online au fost si sunt in continuare o resursa importanta pentru clientii lor si au existat si cumparatori exclusiv offline care au migrat spre cumparaturile online. Faptul ca publicul tinta a fost mai prezent in online in aceasta perioada a determinat o crestere a competitiei, iar pentru a se evidentia in fata clientilor, afacerile au investit mai mult pentru vizibilitate, trafic si vanzari”, explica Anca Toma (foto, Head of Digital la MTH Digital).

Alte rezultate ale studiului:

  • doar 22% dintre magazinele online au oprit complet campaniile Google Ads
  • 15% au renuntat la promovarea prin Facebook si Instagram Ads
  • 53% dintre magazinele online s-au confruntat cu probleme legate de aprovizionare si refacerea stocurilor, dar si cu nevoia de restructurare a echipei
  • 15% dintre afacerile cu prezenta digitala au considerat ca rezultatele promovarii online au scazut semnificativ
  • in ultimele 3 luni, pentru 25% dintre acestea, cea mai mare problema a fost nevoia de a reduce bugetul de promovare
  • odata cu cresterea bugetelor de promovare si a competitiei pe anumite nise, costurile generate de campaniile Google Ads si Facebook Ads au crescut si ele – peste 40% de magazine online au observat cresteri in costul mediu per click (CPC) din aceste canale
  • cel mai folosit instrument de promovare in perioada pandemiei au fost campaniile de reduceri – 50% dintre retailerii online au mizat pe promotii speciale, iar 21,8% au comunicat mesaje empatice cu provocarile specifice perioadei sau si-au promovat beneficiile utile in contextul pandemiei
  • pentru a mentine interesul clientilor la un nivel ridicat, 25% dintre magazinele online au adaugat in portofoliu produse noi, cautate in aceasta perioada (masti, dezinfectante, combinezoane, etc.), in timp ce 31,25% au mizat pe produse noi din categoriile deja comercializate
  • 12% au adaugat beneficii si functionalitati noi pe site (plata in rate sau livrare in 24 de ore)

„Transportul gratuit si rapid si plata cu cardul au fost esentiale in comunicarea din ultimele 3 luni, pentru ca au reprezentat o necesitate pentru clientii magazinelor online. A fost insa si mai important ca magazinele sa comunice astfel de beneficii cat mai eficient, pe cat mai multe canale online, pentru a fi primii in perceptia clientilor. Astfel ca au avut de castigat business-urile care au comunicat integrat, atat prin campanii Google si Facebook Ads, cat si prin e-mail marketing, affiliate marketing, platforme de marketing automation, LinkedIn si chiar platforme mai noi, precum TikTok”, incheie Anca Toma.

Leave a reply