Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Ovidiu Joita (iAgency.ro), despre succesul online

ECOMpedia.ro continua seria de materiale in care experti autohtoni (pe care i-am tras de limba pentru interviurile Roundup ECOMpedia, pe teme legate de platforme e-commerce, SEO, Facebook Ads si AdWords) ne spun povesti de succes/studii de caz din randul clientilor proprii, cum au reusit sa dezvolte business-ul pe care il au acum, ce provocari au ca antreprenori, ce sfaturi au pentru cei aflati la inceput de drum in aceleasi domenii si cum definesc ei succesul in online.
Continuam seria acestor materiale cu Ovidiu Joita (foto, Owner iAgency.ro, specialist in marketing online si SEO de mai bine de 15 ani), care ne-a povestit cum a ales sa lucreze in marketingul online, ce inseamna sa fii un antreprenor de succes si cum a fost trecerea de la publicitatea clasica spre cea digitala.

Cum a ales marketingul online:
„Povestea poate fi foarte lunga sau foarte scurta. In primul rand, nu m-am nascut «patron» si am activat pe piata fortei de munca, la inceput o cariera in vanzari de cativa ani, dupa care am cunoscut publicitatea. Nu ma refer la reclamele TV, ci la furnizorii de publicitate. Am fost 4 ani de zile manager al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor din Industria de Publicitate si ulterior actionar intr-o agentie de publicitate clasica. In tot acest timp, aproximativ 6 ani, am descoperit publicitatea in toate formele ei. Mi-au placut oamenii din domeniu, mi-a placut si domeniul in sine.
In 2008, tara noastra a inceput sa resimta criza internationala. Companiile taiau drastic din bugetele de promovare/publicitate, incercand sa supravietuiasca prin reducerea costurilor. Pentru ca promovarea in mediul online era la acea vreme foarte ieftina, era destul de usor sa-i convingi pe marketeri sa renunte la o pagina de publicitate in revista, in favoarea unui abonament lunar pentru promovare in piata online. Cum am avut proiecte online si in cadrul Asociatiei de Publicitate si in cadrul firmei de publicitate clasica, am realizat ca este momentul oportun sa infiintez singur o agentie specializata pentru online. Asa a aparut iAgency.ro.
Initial, cand am infiintat iAgency.ro, imi doream sa ma implic in realizarea de «campanii interactive», de aici provine si litera «i». Nu exista iPhone la acea vreme :). Insa cum termenul de «campanii interactive» este aproape necunoscut si in prezent, piata mi-a solicitat alte servicii, servicii care mie nu-mi erau necunoscute, fiind implicat si in proiecte online. Asa ca am inceput sa construiesc site-uri pentru multi fosti clienti, colaboratori, cunostinte si sa ma ocup de promovarea acestora.”

Despre trecerea de la publicitatea clasica spre cea digitala:
„In viata este bine sa fii receptiv la tot ceea ce se intampla in jurul tau. E drept, ai nevoie si de sansa. «Trenul» trece pe langa tine si nu intotdeauna reusesti sa urci in el. Dar hai sa nu filozofam prea mult, ca plictisim cititorii. Eu consider ca am avut inspiratie si ca mi-a placut foarte mult tot ceea ce este nou. Din acest motiv am deschis si magazinul online de gadgeturi in 2012, GadgetWorld.ro, un proiect de care nu mai am prea mult timp sa ma ocup, din pacate. Am fost primul care a importat in Romania tabletele pc, imediat dupa aparitia iPad-ului. Inca mai am domeniul tabletapc.ro… un site pe care l-am inchis demult, tot din lipsa de timp.
Revenind la iAgency.ro, ne-am specializat in Search Engine Optimization, pe scurt SEO. A fost intotdeauna un serviciu foarte solicitat, un serviciu care in prezent a devenit tot mai complex, parte integranta din marketingul online. Primul nostru client mare a fost chiar elvila.ro, am refacut site-ul si l-am urcat in top 3 pe Google, cu peste 40 de expresii principale din domeniul mobilei. Au urmat si alti clienti mai mult sau mai putin cunoscuti, din multe domenii.
Ma bucur ca si in prezent, iAgency.ro este o agentie de SEO cautata de clienti.”

Daca se considera un antreprenor de succes:
„Cred ca trebuie sa pastram proportiile acestui cuvant. Depinde cu cine te compari, ce scala de referinte/valori ai. Personal, consider ca am succes si conduc o agentie de succes. Insa sunt ca si inexistent cand vorbim de oameni care au schimbat lumea prin activitatea lor. Raposatul Steve Jobs, Bill Gates, Elon Musk si altii, sunt oameni pe care eu ii consider de mare succes. Le-am citit biografiile si din punctul meu de vedere, pe langa faptul ca au fost vizionari si inteligenti, au avut si sansa, noroc. Fiecare a crezut foarte mult in visul lui iar eu cred ca daca iti doresti cu adevarat ceva, iti proiectezi si vizualizezi succesul la scara ta de valori, acesta va veni.
Eu sunt multumit cu realizarile mele, insa nu mi-am propus sa ma opresc, sa ma plafonez. Chiar daca sunt multumit cu prezentul, nu inseamna ca ma voi opri aici.”

Ce ar trebui sa aiba un business pentru a avea succes in online:
„Cum spuneam mai devreme, vremea «tunurilor» in piata online a apus. Pentru a avea succes in online, trebuie sa-ti gandesti un business de succes in general. Doar canalul de vanzare este piata online. Daca nu vii cu o idee noua, cu un pret mai bun, cu o calitate mai buna sau alte argumente care sa te diferentieze de oferta existenta este aproape imposibil sa reusesti. Sigur, exista si varianta cand ai un fond de investitii in spate si poti cheltui sume mari in publicitatea TV, pentru a-ti crea brand awareness rapid. Dar aceste cazuri sunt rare.
Pentru a crea un business de succes in online, trebuie sa cunosti foarte bine piata in care vrei sa activezi, produsele, serviciile, competitia in general, astfel incat sa gasesti punctele slabe ale acestora. Daca identifici puncte slabe pe care tu le poti «rezolva» sau imbunatati, atunci ai putea avea succes. Daca in urma cu 10 ani puteai sa deschizi un business online cu o mie, doua mii de euro, astazi nu mai poti.
Este bine sa existe un business plan pe termen scurt si mediu. Serviciile SEO in prezent, s-au schimbat foarte mult si au devenit mai costisitoare din acest motiv. Promovarea PPC, Google Ads si Facebook Ads sunt si ele foarte scumpe daca vrei sa prinzi un segment reprezentativ de piata. Vrei sa te promovezi cu 50 – 100 de lei pe zi? Sigur, o poti face, insa nu te astepta sa ai si rezultate, pentru ca in cele mai multe cazuri, ai nevoie de noroc. Este ca si cum ai vrea sa-ti faci publicitate TV, o secunda pe zi. Poate te vede cineva… poate nu.”

Despre iAgency.ro:
„Succesul si reputatia in piata online apar dupa ani de munca si experiente pozitive. Daca reusesti sa-ti pastrezi clientii cat mai mult timp, inseamna ca faci ceva bine. Se vorbeste in domeniul nostru, al serviciilor SEO, despre o durata medie de retentie pentru un client de 4 luni de zile. Ori business-urile care vor prezenta buna online, au nevoie permanent de SEO. Aceasta durata scazuta se datoreaza serviciilor de slaba calitate prestate de foarte multi dintre «specialisti». Foarte multe agentii sau free-lanceri din domeniul nostru, nu au inteles ca SEO, in prezent, se poate confunda cu marketingul online, excluzand de aici campaniile PPC (pay per click) sau e-mail marketing. Orice continut purtator de link devine factor de ranking in SEO. Valoarea brandului, valorile de business au devenit si ele factori importanti in SEO.
Avand rezultate de top pentru multe domenii de activitate, primim multe recomandari prin clientii existenti. Avem o prezenta online foarte buna si pe expresiile cheie din domeniul nostru. Participam la evenimentele importante din domeniul nostru. Si am lasat la final ce este cel mai important: tratam business-urile clientilor nostri ca si cum ar fi ale noastre. Ne intereseaza, ne implicam, ne dedicam si suntem 100% transparenti. Pe termen lung, aceasta consider ca este cea mai buna reteta a succesului in domeniul nostru, in marketingul online, in general.”

Descoperiti raspunsurile lui Ovidiu Joita la intrebarile noastre din cadrul mesei rotunde virtuale despre SEO aici si aici.

Raspunde la aceasta intrebare