Optimized a lansat „Ghidul Shopping Season 2020”, pentru comerciantii online
Agentia autohtona Optimized (specializata in campanii PPC pentru e-commerce) anunta, intr-un comunicat de presa, lansarea „Ghidului Shopping Season 2020”, menit sa ii ajute pe vanzatorii online sa inteleaga mai bine e-commerce-ul, cum isi pot spori prezenta si care sunt oportunitatile de care pot profita. Optimized a analizat comertul online din 2020 (in contextul provocarilor create de pandemia COVID-19), aproape de cea mai aglomerata perioada din an, si a structurat toate informatiile in acest ghid.
Conform unui studiu marca Google/Ipsos, din 2019), in perioada Sarbatorilor, 70% dintre cumparatori dispusi sa cumpere de la retaileri noi, iar cumparaturile incep mai devreme (conform Google Trends, care monitorizeaza cautarile facute online, oamenii intra in spiritul Craciunului inca din a doua jumatate a lunii noiembrie) si se termina mai tarziu – 54% sunt finalizate după Black Friday/Cyber Monday. Clientii apreciaza pretul avantajos (39%), comoditatea (32%) si disponibilitatea (27%). Si se intereseaza din diferite surse online, inainte de o achizitie: 78% folosesc mai mult de 2 surse, timp de 2-3 zile.
Cei mai importanti 4 pasi in pregatirea campaniilor online sunt:
- Usurinta in descoperire. Conform unui studiu Google Romania/Kantar (2019), 82% dintre romani descopera produsul online inainte de achizitie, iar principalul canal de descoperire sunt motoarele de cautare (urmate de site-ul comerciantului, clipurile video online, social media si comparatoarele de preturi). 55% se documenteaza pe un dispozitiv mobil si 76% sunt mai predispusi sa cumpere de la companii care au site-uri optimizate pe mobil. Clientii apreciaza autocompletarea datelor de facturare si livrare, afisarea istoricului de comenzi, posibilitatea reluarii procesului de comanda mai tarziu, cumparaturile cu un click si recomandarile de produse pe baza istoricului de comenzi. Pentru campaniile din ultima parte a anului, Optimized recomanda o strategie social media care combina componenta video si continutul amuzant si relaxat, cu idei „out of the box”, la care consumatorii sunt mai receptivi. Antreprenorii trebuie sa creeze sentimentul de „impreuna” pentru potentialii cumparatori, mentinand legatura cu acestia si asigurandu-le un confort. Foarte importanta e si strategia SEO. Recomandarea este ca fiecare site sa aiba o pagina dedicata COVID-19 (este esential ca vizitatorii sa fie la curent cu masurile luate), e crucial continutul organic axat pe subiecte noi, de interes si de sezon (o resursa foarte buna este Google Trends, cel mai bun instrument pentru determinarea subiectelor in trend si crearea de continut relevant). Nu uita nici de actualizarea informatiilor de pe Google My Business (transport, perioada de livrare, livrare in siguranta, cu toate masurile de igiena necesare).
- Investitia in brand. Acest pilon este crucial in aceasta perioada a anului. Brand-urile trebuie sa se afirme si sa comunice cu publicul tinta, ca sa creeze o valoare semnificativa si distincta, factor decisiv petnru achizitie. Optimized recomanda o strategie axata pe reclame creative, clipuri video care inspira si se conecteaza cu consumatorii (70% dintre utilizatori au aflat de brand-uri noi pe YouTube), o strategie SEO puternica (pentru a fi raspunsul la cautarile online), combinata cu reclame personalizate de tip „Responsive” si campanii de brand awareness.
- Atragerea de noi clienti pe site. In planificarea campaniilor de marketing, antreprenorii trebuie sa tina cont de palnia de conversie: in varf, vrei ca mesajul sa ajunga la cat mai multe persoane din publicul tinta (si folosesti mesaje ce ofera informatii relevante, care raspund unor nevoi, intrebari sau probleme ale potentialilor clienti); la mijloc, prezinti o oferta care corespunde nevoilor clientului; la baza, te concentrezi strict pe conversia publicului care iti stie deja oferta si foarte probabil va cumpara ceva. Pentru a trage mereu clienti noi, axeaza-te pe Shopping Ads: in octombrie-decembrie, adauga best seller-urile in feed si asigura-te ca stocurile si preturile sunt actualizate, apoi evidentiaza cele mai cautate produse (care trebuie sa aiba preturi competitive) si ajusteaza-ti strategia de licitatie cu mult timp inainte de Black Friday (deoarece campaniile vor avea nevoie de cateva zile pentru a fi livrate eficient de platformele PPC).
- Cresterea vanzarilor. Pentru a creste vanzarile, trebuie: sa semnalizezi promotiile in site (eventual cu un landing page dedicat), sa faci din timp liste de audienta de tip remarketing, sa folosesti campaniile de tip Dynamic Remarketing (catalog optimizat) si sa trimiti ofertele personalizate catre baza de date (in acord cu politica GDPR, anuntand cele mai recente promotii).
Leave a reply