Optimized: cum promovezi o afacere cu 100 € buget de marketing
Optimized, singura agentie din Romania specializata in campanii PPC pentru e-commerce, a alcatuit un ghid pentru comerciantii care se muta pe online sau care vor sa-si intareasca prezenta in mediul digital, in aceasta perioada. Conform comunicatului de presa, Optimized ofera o radiografie de moment pentru afacerile din Romania: de la cum ar trebui distribuite bugetele intre social media si Google, pana la cum pot fi sporite vanzarile chiar si pe timp de pandemie COVID-19.
„In ciuda contextului extrem de neplacut, aceasta criza medicala ne-a expus oportunitatea uriasa a mediului online. In mod cert aceste saptamani isi vor pune amprenta asupra obiceiurilor de consum, dar si asupra modului in care companiile privesc investitia in online. Ne putem astepta, totusi, la taieri ale bugetelor de marketing. Ma indoiesc insa ca mediul online va fi afectat”, transmite Madalina Stanescu (foto, Fondator Optimized).
Unde se duc primii 100 €?
In aproape 2 luni, mediul online s-a dovedit a fi infrastructura vitala pentru comercianti si multi dintre cei care au amanat trecerea au migrat spre digital, ca sa-si sustina vanzarile. Pornind de la o suma ipotetica de 100 € care pot fi investiti in promovare online, Optimized recomanda urmatorul mix: 75% buget alocat promovarii pe Google (deoarece aici este intentia de achizitie a celor care cauta in mod activ un produs/serviciu) si 25% pentru social media (cel putin pentru remarketing). In acest proces, un aspect important care trebuie avut in vedere este domeniul de activitate al magazinului online, pentru ca poate influenta ponderea.
Obiectivul principal in relatia dintre agentie si client este insa scalarea campaniilor de marketing, iar aceasta e determinata de un mix de factori, dintre care cei mai importanti sunt produsul, puterea brand-ului, contextul local si strategia de marketing. ROI-ul (Return of Investment) pentru campaniile de marketing este dependent si el de produs (ce nevoie acopera, ce diferentiatori are), de brand (cat este de cunoscut in piata, cum se diferentiaza), de infrastructura tehnica (experienta de utilizare, performanta platformei e-commerce folosita), de factorul de marketing know-how (strategie si executie). Pe scurt: doar pentru ca bugetul creste de 10 ori nu inseamna, direct, ca performanta campaniei va fi de 10 ori mai mare.
Mesajul potrivit pentru publicul potrivit
In cazul unui client care abia acum se concentreaza mai puternic pe online, fie ca o ia de la 0, fie ca a avut o prezenta timida in digital pana acum, este esential ca selectia canalelor si a mesajelor sa se faca in functie de publicul caruia i se adreseaza si de obiceiurile de consum digital ale acestuia.
Astfel, poate fi creionata o strategie prin care brand-ul este expus, in fiecare etapa a procesului de achizitie a consumatorului, pe canalele relevante (Google, Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest). De exemplu, pentru brand-urile din fashion, un canal relevant este Instagram, iar campaniile platite aici sunt justificate. De asemenea, Pinterest Ads ar putea fi o investitie justificata in cazul brand-urilor care au produse inspirationale si compatibile cu proiecte de tip Do It Yourself.
Nu in ultimul rand, chiar daca discutam de cresterea vanzarilor sau de mentinerea acestora la un nivel optim, odata cu trecerea din offline in online, Optimized recomanda ca aproximativ 20% din bugete sa fie directionate catre sporirea popularitatii comerciantului respectiv. Factorul de awareness ajuta consumatorul final sa prefere serviciile unui anumit comerciant, daca stie ca produsele/serviciile sunt de calitate.
Leave a reply