Operatorul postal nr. 1 din Belgia cere 1 € in plus/colet, pe final de an
In perioada 24 noiembrie – 25 decembrie, compania postala belgiana Bpost va taxa fiecare client cu 1 € in plus/colet, fata de restului anului, anunta ecommercenews.eu. Operatorul postal nr. 1 din Belgia va lua aceasta masura pentru ca finalul de an este o perioada extrem de aglomerata, in care centrele de sortare, drumurile, oficiile postale si punctele de ridicare ale coletelor sunt pline, iar Bpost vrea sa compenseze costurile aditionale care apar.
Incepand cu Black Friday si pana de Craciun, comerciantii onine vor plati mai mult pentru fiecare colet expediat prin intermediul acestei companii logistice. Iar asta ii nemultumeste – evident – pe antreprenorii independenti din Belgia, reuniti sub cupola Union of Independent Entrepreneurs/UNIZO.
„Afacerile mici vor avea de suferit. Daca ar fi sa facem o comparatie, este ca si cum la macelarie sau la patiserie ar creste preturile in weekend, pentru ca este mai aglomerat. In realitate, tocmai pentru ca nu fac asta, au venituri mai mari. Bpost ar trebui sa ofera discount-uri. Antreprenorii concureaza deja cu marile magazine online internationale. Pretul este un factor crucial, in aceasta competitie. Magazinele digitale mari pot negocia cu Bpost si alti furnizori, pentru preturi mai mici. Deci afacerile mici vor fi afectate cel mai tare”, a transmis Danny van Assche (Chairman UNIZO).
In plus, dupa aceasta marire de 1 €, incepand din 2024, toate companiile postale belgiane – inclusiv Bpost – vor introduce mariri de preturi, din cauza inflatiei: timbrele nonprioritare vor costa 1,46 € (de la 1,3 €) iar cele prioritare – 2,27 € (de la 2,17 €).
Leave a reply