Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Obor21.ro estimeaza o triplare a vanzarilor de carne de miel si ied, inainte de Paste

83% dintre romani isi vor petrece Pastele acasa sau in familie, iar 40% isi doresc pentru masa traditionala carne de miel sau de ied, arata datele unui sondaj marca Obor21.ro, anuntate intr-un comunicat de presa. Drept urmare, prima cooperativa taraneasca digitala din Romania estimeaza o triplare a vanzarilor de carne de miel si ied, in urmatoarele doua saptamani. Sondajul a fost realizat online, pe un esantion national de 856 respondenti (53,1% femei si 46,9% barbati), in martie 2022.

Aproape o treime dintre respondenti vor alege exclusiv magazinele specializate, producatorii si targurile de produse traditionale, pentru a face aceste cumparaturi. Potrivit sondajului, peste jumatate dintre romani (56%) isi vor face cumparaturile cu o saptamana inainte de Paste, 18,8% le-au inceput deja, in timp ce 17% lasa aceste achizitii pentru ultimele zile. 30,8% prefera de Paste carnea de miel, 9,3% carnea de ied, in timp ce 51% nu au preferinta pentru un anumit tip de carne, insa o vor include in meniu.

 

„Am avut inca de la lansare carnea de miel, respectiv de ied in oferta noastra permanenta, iar la nivel de an am inregistrat in 2021 cresteri in vanzari de 16%, respectiv 60%, iar trendul continua sa fie ascendent. Astfel, dupa doi ani, putem spune ca romanii redescopera mielul si iedul si in afara sarbatorilor pascale. Evident, varful de comenzi se atinge acum, cand proportia vanzarilor se schimba, iar peste 80% dintre clientii lunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clienti achizitioneaza in continuare si carne de vita in cadrul aceleiasi comenzi”, transmite Florian Mateita (foto, Fondator Obor21.ro).

In ceea ce priveste bugetul, 38% dintre romani au declarat ca anul acesta vor aloca pana in 200 de lei pentru achizitia de carne pentru Paste, 27% au de gand sa se incadreze intr-un buget de 200-300 de lei, iar 19% considera ca vor ajunge la 300-500 lei.

„Bugetul este mai temperat fata de anii trecuti, influentat probabil si de contextul socio-politic si economic, marcat de cresteri pe aproape toate segmentele. Insa, de la an la an, cumparatorii isi rafineaza si pregatesc tot mai bine alegerile. De exemplu, primele solicitari de rezervare pentru produsele de Paste au venit la final de februarie. Estimam astfel o comanda medie de 310-350 de lei, in crestere cu 20-25% fata de anul precedent. Dincolo de solicitarile clientilor existenti, este o perioada cand creste considerabil si numarul celor noi, care isi doresc carne proaspata, de la tara, in cantitati cat mai apropiate de consumul real al familiei”, a mai precizat Florian Mateita.

Leave a reply