Obor21.ro: cifra de afaceri de 155.000 €, in 2021 (+55% YoY)
Obor21.ro anunta, intr-un comunicat de presa, ca a incheiat al doilea an de activitate cu o cifra de afaceri de 155.000 €, marcand astfel o crestere cu 55% fata de anul precedent. Evolutia semnificativa a fost sustinuta de accelerarea comertului online in pandemie, si de schimbarea comportamentului de consum al romanilor, cresterea gradului de recurenta al comenzilor plasate fiind un indicator-cheie in 2021.
In 2021, Obor21.ro (prima cooperativa taraneasca digitala din Romania) si-a mentinut valoarea cosului medie de cumparaturi, de 230 lei. Diferenta vine insa din comportamentul de consum. Astfel, daca in 2020, contextul pandemic a creat agitatie, iar achizitionarea produselor alimentare a fost accelerata cu scopul de a crea provizii, in 2021 comportamentul de achizitie a fost mai relaxat. „Cifrele la final de an arata ca in 2021 au fost plasate comenzi de valori mai mici, dar cu un grad de recurenta mai mare. Acesta tendinta transmite un semnal pozitiv in ceea ce priveste schimbarea comportamentului de achizitie si consum: clientii isi planifica cumparaturile si respectiv mesele cu produse din carne, consumand mai multe produse fresh in detrimentul obiceiului de a comanda mai mult si de a congela”, transmite Florian Mateita (foto, Cofondator Obor21.ro).
35-40% dintre clienti revin pentru o noua comanda, iar peste 20% sunt clienti au mai mult de 4 comenzi plasate la nivelul anului 2021. Numarul mediu de produse comandate pe Obor21.ro se mentine la 5-6 produse/cos, la fel si sezonalitatea comenzilor, aprilie fiind cea mai dinamica luna din punct de vedere al vanzarilor. Totodata, site-ul e-commerce raporteaza cresteri semnificative la vanzarile carnii de ied (+60% YoY) si de miel (+16% YoY), la nivelul intregului an trecut.
In 2022, Obor21.ro isi propune sa continue si sa extinda colaborarea cu magazinele de specialitate si HoReCa (segmente care au reprezentat 26% din vanzari, la nivel de an) si sa diversifice portofoliul de produse, investind in extinderea capacitatii si zonei de livrare. Cei doi fondatori preconizeaza dublarea cifrei de afaceri in 2022, bazandu-se pe cresterea constanta a numarului de clienti si pe gradul ridicat de recurenta al clientilor existenti, alaturi de extinderile mentionate.
„Lucram la extinderea zonei de livrare si catre nordul tarii, unde am avut solicitari constante pentru livrare in 2021, si speram sa reusim acest lucru in prima jumatatea a lui 2022. In masura posibilitatilor logistice, ne dorim diversificarea portofoliului catre noi categorii de produse, care sa sustina conceptul de cooperativa taraneasca digitala. Este un an al cresterii, prin urmare avem in plan si marirea numarului de zile de livrare (in prezent,doua/saptamana), respectand principiul meatbooking (rezervare inainte de sacrificare) si promisiunea de a livra carnea proaspata, in maximum 72 de ore”, a mai precizat Florian Mateita.
Leave a reply