Newslettere personalizate, via Retargeting Biz = vanzari mai mari cu 12%, din prima luna
Odata cu lansarea noii platforme (in luna septembrie), compania autohtona Retargeting Biz a introdus o functionalitate inovatoare – newslettere personalizate, in functie de comportamentul si preferintele fiecarui abonat in parte. Rezultatul? Clientii (magazine online) care au apelat la e-mail marketing au inregistrat o crestere a vanzarilor cu peste 12%, inca din prima luna.
La nivel mondial, 61% din afacerile care ofera recomandari de produse personalizate obtin profituri mai mari, 58% isi cresc traficul de pe site, in timp ce 55% observa imbunatatiri in privinta loialitatii clientilor. De asemenea, 86% dintre cumparatori sustin ca personalizarea le influenteaza deciziile de cumparare, 45% din ei preferand sa cumpere de pe un site care dispune de o astfel de tehnologie.
„Personalizarea se refera la crearea de continut, oferte sau recomandari de produse individualizate fiecarui utilizator in parte, in functie de profilul sau, comportament si preferinte. Cu alte cuvinte, in cazul newsletterelor personalizate, fiecare abonat va primi o varianta diferita a aceluiasi e-mail, conform preferintelor si comportamentului sau online si a comenzilor plasate anterior de el sau de profiluri similare lui. Folosind o astfel de tehnologie, magazinele online pot oferi experiente de cumparaturi unice pentru fiecare client in timp real, ceea ce duce la rezultate net superioare in ceea ce priveste rata de click, rata de conversie si rata de retentie. In plus, ofera continut relevant vizitatorilor magazinelor online, oferindu-le o experienta de cumparaturi online usoara si placuta”, transmite Alina Mitrica (foto, CCO Retargeting Biz).
La doar cateva saptamani de la lansarea oficiala, 17,52% din utilizatorii platformei Retargeting trimisesera deja newslettere personalizate, 20% dintre acestia fiind magazine online mari si foarte mari. Pentru segmentul Fashion (unde intalnim de obicei baze de date de peste 200,000 de abonati) rata de click a atins chiar si 5,75%. Magazinele online specializate in comercializarea jocurilor sau a electronicelor si produselor IT se bucura de rate de deschidere de pana la 29,71% si rate de click de pana la 4,69%. Cele mai surprinzatoare rezultate au venit din nisa Casa si Gradina (unde rata de click se poate ridica pana la 11,95%) si din sectorul de Birotica si Papetarie (unde unul din clienti a inregistrat rate de deschidere de 33% si rate de conversie de peste 6%).
„Piata de e-mail marketing a depasit la nivel global 1,13 miliarde de dolari in 2020, iar aceasta valoare este asteptata sa se dubleze pana in 2027. Cu toate acestea, din punct de vedere tehnologic, solutiile disponibile pe piata fie nu reflectau aceasta dezvoltare rapida, permitand doar automatizari de baza, fie necesitau cunostinte si procedee tehnice complexe, ce nu sunt la indemana tuturor. Scopul nostru a fost sa cream ceva unic, eficient si usor de folosit”, explica Rares Banescu (foto, CEO Retargeting Biz).
Costul acestor newslettere personalizate este de 40 €/100.000 de e-mail-uri trimise, iar criteriile-cheie pe care echipa Retargeting Biz le-a avut in vedere de-a lungul dezvoltarii acestora sunt urmatoarele:
- capacitati de segmentare – de la segmentarea automata a abonatilor pana la targetare unu-la-unu, magazinele online trebuie sa fie capabile sa isi inteleaga segmentele nisa si modalitatea de a le aborda; cu cat comportamentul individual al fiecarui abonat este mai bine izolat, cu atat mai multe conversii vor genera newsletterele trimise.
- personalizarea layout-urilor – chiar daca exista deja o echipa dedicata, crearea constanta de newslettere atractive implica resurse de design si timp, asadar s-a dorit o solutie care simplifica procesul pe cat mai mult posibil, prin introducerea unui editor creativ si a sabloanelor predefinite, care reduc procesul la doar cateva click-uri
- posibilitati de automatizare – orice magazin online are nevoie de flexibilitate in stabilirea si implementarea campaniilor; testarea de tip A/B, timpii de trimitere si recomandarile dinamice de produse se bazeaza pe algoritmi capabili sa optimizeze automat campaniile la scara larga; in acelasi timp, platforma permite si interventia manuala pentru personalizarea continutului cu creativele si elementele de brand specifice fiecarui business in parte.
Cum pot fi realizate campaniile de newsletter personalizat prin intermediul platformei Retargeting Biz (care opereaza pe 4 piete europene – Romania, Ungaria, Grecia si Bulgaria):
- Alegerea segmentului. Primul pas in crearea newsletter-elor este alegerea destinatarilor mesajelor. Se poate alege dintr-o gama larga de segmente predefinite, precum cumparatori, non-cumparatori, activi, etc. Dar, de asemenea, este posibila definirea segmentelor proprii, in functie de strategia de business.
- Subiectul. Subiectul newsletter-ului poate asigura sau periclita succesul unei campanii. Functionalitatea de continut autogenerat asigura accesul instant la sugestii atractive pentru fiecare industrie in parte, care pot fi modificate dupa bunul plac. Nu in ultimul rand, sfaturile practice si informatiile legate de performanta disponibile in aceasta sectiune accelereaza luarea deciziilor.
- Continutul. Daca nu se doreste crearea newsletterului de la zero, se poate alege unul dintre sabloanele predefinite disponibile pe platforma. Modificarea acestuia se face prin modalitatea drag and drop, pozitionand blocurile de continut (text, imagini, videoclipuri, link-uri, bannere, etc.) la locul dorit.
- Timpul pentru widget-uri. Retargeting Biz a reusit sa reduca tehnologia de personalizare la nimic mai mult decat alegerea si pozitionarea segmentelor de continut dinamic in cadrul emailului. Produsele afisate pot fi alese in functie de widget-ul de recomandare folosit dintre cele 8 disponibile (Recomandate pentru tine, Cumparate frecvent impreuna, S-ar putea sa-ti placa si, Vizionate recent, Cele mai vandute, Live Feed, Cele mai populare si Produse noi). De asemenea, se poate genera propria selectie de produse, prezentata intr-un mod asemanator grilei Instagram.
- Elementele dinamice. Pentru un impact mai mare asupra abonatilor, se poate adauga continut captivant, precum bannere, numaratoare inversa, reduceri, GIF-uri, stickere, etc.
- Trimiterea inteligenta. Timpii de trimitere ai campaniilor pot fi programati manual sau Inteligenta Artificiala poate determina timpii optimi, atunci cand abonatii au cele mai mari sanse sa converteasca. Functionalitatea de testare de tip A/B este si ea disponibila, iar in cazul in care newsletterele nu sunt deschise in primele 24 de ore, exista posibilitatea ca acestea sa fie retrimise automat, cu un titlu diferit, autogenerat.
Leave a reply