Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

MTH Digital: 12 tendinte in marketing online si design grafic, pentru 2021

Dezvoltarea rapida a tehnologiei face ca marketingul online sa fie intr-o continua schimbare, iar orice business ar trebui nu doar sa tina pasul cu schimbarea, ci chiar sa incerce sa o anticipeze, pentru a putea sa isi mentina un avantaj competitiv atunci cand ce era stabilit ieri, nu mai este valabil maine. Un mod eficient de a face acest lucru este atentia constanta asupra tendintelor din marketingul digital, aflat in continua schimbare. Concepte care pana de curand pareau SF sunt acum o realitate prezenta in viata cotidiana a clientilor si reprezinta o necesitate imperativa pentru brandurile care vor sa le atraga atentia si loialitatea, in 2021.

In plus, pentru a-si stabiliza pozitia in piata si a deveni un brand de referinta in domeniul in care activeaza, orice business are nevoie de o identitate vizuala puternica si potrivita specificului, misiunii si viziunii sale. De aceea, alaturi de strategia de marketing, este important sa ai si un branding bine pus la punct si in acord cu tendintele care domina industria vizuala.

Agentia MTH Digital a strans laolalta (intr-un comunicat de presa) 7 trend-uri in domeniul marketingului digital si 5 in cel al design-ului grafic – descopera-le mai jos!

Trend-uri in marketingul online, de care sa tii cont in 2021

„Conform unui studiu la nivel mondial, bugetele de marketing in sectorul e-commerce au crescut cu 24% in Q4 2020, fiind aproape duble fata de Q1. Ne asteptam la aceeasi crestere accelerata a comertului online si in anul 2021, iar abordarea unei strategii omnichannel a brandurilor si folosirea machine learning in campaniile de performance markerting este ceea ce va sustine aceasta crestere”, explica Robert Dumitru (foto, Head of Digital, MTH Digital).

  1. Foloseste strategii de licitare inteligenta, in Google Ads. Au apus vremurile in care eforturile de marketing se concentrau in jurul unor concluzii semiempirice si presupuneau alocarea unor resurse de timp uriase (pentru a ajunge la rezultate), iar asta nu poate fi decat un semn bun pentru orice business care vrea sa evolueze. Asta datorita dezvoltarii unor soft-uri inteligente de catre Google Ads, prin care machine learning-ul foloseste agregarea la o scara larga a datelor, pentru a face predictii si a genera tranzactii din reclamele PPC (Pay-Per-Click). Poate ca orice business ar trebui sa implementeze si strategii de licitare automatizate, pentru a-si maximiza astfel rezultatele.
  2. Include continut video in strategia de promovare. Beneficiile continutului video sunt multe, dar poate cel mai important este faptul ca acesta este evergreen, iar trend-ul video se anunta dominant in urmatorii 5-10 ani. Pentru branduri poate fi un instrument esential de promovare, fiind versatil si putand fi adaptat aproape oricarei strategii de promovare (pe ramura comerciala, educativa sau de entertainment). Pentru public, formatul video reprezinta un mod usor si la indemana de a interactiona si a afla despre brandul tau, iar potentialul de redistribuire si de viralizare adauga inca o bulina alba, care il face greu de ignorat.
  3. Experienta omnichannel pentru utilizatori. Acest trend nu e unul nou, insa cu siguranta merita mentionat, pentru ca va continua sa fie relevant pentru modul in care utilizatorii interactioneaza cu brandurile si in 2021. Acest concept face referire la construirea unei prezente unitare si consistente a unui brand, pe mai multe canale de comunicare, astfel incat sa se poata conecta cu utilizatorii in diverse momente si puncte-cheie si sa genereze completarea unor actiuni dorite din partea acestora, atunci cand utilizatorul se afla in etapa si locul potrivite. Business-ul trebuie sa aiba o prezenta unitara din punct de vedere al branding-ului si stilului de comunicare, iar fiecare canal trebuie sa faca parte din strategia generala a afacerii.
  4. Creeaza continut mai interactiv pentru audienta ta. Este un lucru deja cunoscut faptul ca un continut bun si relevant pentru audienta proprie te poate ajuta sa iti cresti business-ul, dar s-ar putea sa nu mai fie de ajuns, in curand. Evolutia tehnologiei creste asteptarile publicului, care cere acum inovatie, originalitate si interactivitate. O simpla poza sau un articol s-ar putea sa nu aiba acelasi impact pentru obiectivele tale de marketing, asa ca solutia este sa adopti si tu noi forme de content. Aici poti include continut tip quiz, poll-uri sau continut foto si video 360, prin care vei putea obtine un engagement cu o durata si o frecventa mai mari, din partea audientei tale.
  5. Creeaza articole de cel putin 3.000 de cuvinte. „Continutul este rege”, iar asta nu se va schimba prea curand, insa preferintele publicului si algoritmii de functionare a platformelor digitale fac deja trecerea catre favorizarea unui continut de tip long-form. 3.000 de cuvinte poate parea enorm, insa nu numai ca te va pozitiona ca un specialist in domeniul abordat, ci te va ajuta si sa devii relevant pentru cuvintele-cheie pe care le urmaresti. Acest lucru se traduce in cresterea traficului organic pe care il vei genera, cresterea timpului petrecut de vizitatori pe pagina, scaderea bounce rate-ului si indexarea mai buna in rezultatele de cautari online.
  6. Automatizeaza si foloseste-te de machine learning. Suprematia inteligentei artificiale este poate cel mai important trend din digital si din societate. Tot mai multe task-uri sunt rezolvate cu ajutorul acestei tehnologii (de la o simpla cautare pe Google, pana la joburi preluate in totalitate de AI). Functii precum chatbots, customer management automatizat, interactiuni personalizate cu brandul tau sau chiar analize exhaustive ale comportamentului online al utilizatorilor nu ar trebui sa lipseasca din planul tau de marketing pentru 2021.
  7. Cautarile vocale, noul instrument de a intalni cererea cu oferta. Tool-urile de asistenta smart (precum Google Home sau Alexa) sunt tot mai prezente in casele oamenilor si isi revendica un rol esential in activitatile de zi cu zi, inclusiv in obiceiurile de informare si de cumparare. Interesul in crestere a facut ca brandurile sa inteleaga nevoia de a-si adapta continutul pentru aceste tehnologii, adaptand functionalitati, servicii, informatii furnizate sau chiar funnel-uri de vanzari la modul in care acestea sunt redate ca raspunsuri, prin intermediul cautarilor vocale.

Trend-uri in design-ul grafic, de care sa tii cont in 2021

„Se spune ca cele mai bune executii sunt cele ce rezista in timp si asa este. Trend-urile sunt functionale atata timp cat deservesc scopului si obiectivului tau. Solutia nu trebuie generata plecand de la trend, dar daca acesta se regaseste printre ele, e perfect. Anul acesta trend-urile sunt despre curaj, despre apropierea fata de umanitate, alaturi de ce tine de organic, despre a comunica diferit si a crea efectul de WOW. Despre a transforma artificialul in organic, complexitatea in simplitate si asteptatul in neasteptat”, explica Stefan Hobjila (Head of Graphic Design, MTH Digital).

  1. Bright Geo. Acest stil este caracterizat de prezenta formelor si a siluetelor puternic geometrizate, de regula abstracte, care sunt puse impreuna pentru a construi forma finala. In general, sunt folosite palete simple de culori (rosu, albastru, portocaliu, verde), iar un exemplu al acestui stil grafic sunt noile icon-uri dezvoltate pentru programele Google.
  2. 3D Design. Acest stil este des intalnit in industriile creative si inovative, in special in domeniul tehnologiei si al realitatii virtuale, datorita efectului inedit de hyper-realitate pe care il reda. Este o modalitate excelenta de a exprima disruptivitate si adesea acest efect este creat prin alaturarea elementelor 3D cu cele 2D, cu un impact vizual puternic si atragand atentia privitorilor
  3. Organic Design. Acest stil grafic este centrat pe elemente si simboluri inspirate din natura, facand o punte intre digital si natural. Tonurile folosite sunt (in general) pamantii, cu pattern-uri inspirate din formele plantelor, iar contururile sunt delicate, curbate. Popularitatea alui are la baza orientarea societatii spre sustenabilitate si grija pentru mediu, astfel ca este o alegere perfecta pentru brandurile din aceasta nisa.
  4. Abstract Design. In general, stilul abstract este unul indraznet si, daca se potriveste cu specificul afacerii, cu siguranta o va face sa iasa in evidenta. Asta datorita formelor si asocierilor neobisnuite, deseori mizandu-se pe exagerarea formelor, dar si datorita culorilor vii, care se folosesc de obicei in redarea acestui stil. Aceste caracteristici il fac perfect pentru mediul online, avand un impact puternic atunci cand este afisat pe un ecran digital si putand scoate brandul din anonimat.
  5. Fonturile clasice revin in trend. Se pare ca, in materie de fonturi, anul 2021 va fi guvernat de o revenire la stiluri consacrate si clasice. Printre acestea se remarca Serif, un font des intalnit in carti, reviste si alte materiale printate si care are avantajul ca publicul este deja familiarizat cu acesta. Printre altele, fontul Serif evoca nostalgie si eleganta, inspira incredere, dar este si usor de parcurs, atribute care cu siguranta il vor face vedeta anului 2021.

Leave a reply