Mituri despre SMS marketing
La nivel global, volumul SMS-urilor a crescut cu 40% in 2021, iar retailerii online si-au marit bugetul cu peste 65% pentru acest canal de marketing digital. 96% dintre comercianti afirma ca marketingul prin SMS le-a crescut veniturile. Rata de deschidere pentru SMS-uri este de 99% si 90% dintre mesaje sunt citite in maximum 3 minute de la primire. Rata de conversie a campaniilor de marketing prin SMS variaza intre 29% si 45%. Rata medie de click pentru SMS-urile de recuperare a cosului de cumparaturi variaza intre 25% si 45%, fiind mai mare decat cea a e-mail-ului (8,49-10,8%). In ciuda acestor avantaje, acest canal digital nu este atat de utilizat pe cat ar fi de asteptat. Asta se datoreaza, in mare parte, preconceptiilor. E timpul sa demontam miturile legate de SMS marketing!
Mit #1 : Ai nevoie de cunostinte tehnice pentru a lansa campanii prin SMS. E doar un mit faptul ca este nevoie de cunostinte tehnice pentru a implementa trimiterea automata de SMS-uri in masa. Daca acest lucru era valabil la inceputuri, acum nu mai e deloc cazul. Companiile specializate in Mobile Advertising, precum sendSMS.ro, au conceput platforme online securizate si user-friendly, precum si module compatibile cu orice CMS, cu ajutorul carora poti trimite rapid si simplu mesaje SMS in bulk. Nu sunt deloc necesare cunostintele tehnice si nu e cazul sa investesti in hardware sau software. Totul e la cateva clickuri distanta.
Mit #2: Clientii nu isi doresc sa primeasca SMS-uri. O alta ingrijorare a marketerilor e legata de atitudinea clientilor fata de SMS Marketing. E o ingrijorare neintemeiata, caci sondajele arata ca 54% pana la 89% dintre clienti ar prefera sa comunice cu brandurile prin SMS. Consumatorii romani s-au obisnuit deja sa primeasca notificari privind statusul comenzii prin SMS. Si sunt deschisi sa primeasca si oferte, vouchere prin SMS de la brandurile pe care le apreciaza. Stiai ca voucherele prin SMS sunt de 10 ori mai des utilizata decat cele de pe flyere?
Reclamele prin SMS sunt acceptate daca sunt indeplinite anumite conditii: SMS-ul e trimis de pe un originator alfanumeric (numele brandului) pentru a creste credibilitatea mesajului; mesajul e relevant si personalizat; SMS-ul contine optiunea de dezabonare; este trimis la o ora potrivita; nu se exagereaza cu frecventa de trimitere a SMS-urilor. Concluzia a sute de studii realizate in ultimii 20 de ani este ca utilizatorii au o atitudine pozitiva fata de Mobile Advertising, inclusiv SMS Marketing, daca aceste conditii sunt indeplinite.
Mit #3: SMS-ul clasic de 160 caractere nu ofera suficient spatiu pentru a convinge clientii sa cumpere. Ce ii convinge pe clientii tai sa cumpere? Sunt sigur ca sunt doar cateva avantaje care convertesc, precum: pretul/oferta, increderea generata de recenzii, de optiunea de a verifica pachetul inainte de a plati. SMS-ul clasic te obliga sa selectezi cele mai importante apeluri la actiune, cele mai importante caracteristici ale produselor sau avantaje oferite de brandul tau. Iar asta va face diferenta, nu lungimea textelor!
De asemenea, in cadrul mesajului SMS pot include un link scurt catre o pagina din magazinul online, unde poti detalia avantajele produselor comercializate. In plus, serviciul RCS Business revolutioneaza Marketingul prin SMS, oferind posibilitatea de a trimite mesaje mult mai lungi, cu continut media imbogatit (fotografii, videoclipuri, audio si carusele), butoane configurabile, chatbots. Iar rata de engagement pentru SMS-urile Rich Content poate fi 20 de ori mai mare decat cea a SMS-ului clasic.
Mit #4: Campaniile prin SMS sunt scumpe. Foarte departe de adevar. Costurile sunt foarte mici si variaza in funcție de numarul SMS-urilor. De exemplu, preturile practicate de sendSMS pentru mesaje in masa de la un numar scurt (17XX, 18XX) sunt: 0,035 €/SMS pentru 20.000 SMS-uri; 0,04 €/SMS pentru un calup de 500 SMS-uri; 0,035 EUR/SMS pentru 20.000 SMS-uri. Si platesti doar creditele achizitionate, cu valabilitate nelimitata; ai acces gratuit, facil la platforma web securizata. Astfel, SMS-ul are un ROI excelent. La acest aspect contribuie nu doar costurile mici/SMS, ci si faptul ca nu ai nevoie de o intreaga echipa de specialisti in spate si nu trebuie sa investesti in hardware, software.
Ca orice alt canal de digital marketing, si SMS-ul poate avea anumite dezavantaje. Un posibil dezavantaj ar fi ca trebuie sa investesti timp si/sau bani in cresterea bazei de abonati prin SMS. Exista mai multe solutii – optiune in procesul de comanda, pop-ups pe site, concursuri cu premii, program de fidelizare cu costuri si promotii special create pentru abonatii prin SMS. De asemenea, cand nu ai o baza de date generoasa, poti apela la serviciul Mobile Advertising, prin care trimiti mesaje catre milioane de clienti ai operatorilor GSM, clienti care si-au dat acordul in prealabil pentru a primi oferte. In concluzie, daca activezi in e-commerce, e clar ca nu mai poti ignora acest canal de marketing direct, eficient, ieftin, 100% masurabil: SMS-ul.
Leave a reply