SUA: e-commerce-ul a totalizat 1,7 trilioane $, in pandemie (raport)
Conform datelor Adobe, americanii au cheltuit 1,7 trilioane $ online in 2020 si 2021, cu 55% (609 miliarde $) mai mult decat in cei 2 ani de dinaintea pandemiei COVID-19, citim pe morningbrew.com. Iar suma este in crestere: in 2022, Adobe estimeaza ca online se vor cheltui 1 trilion $ (o cifra record).
Aproape jumatate din e-commerce-ul american (42%) este dominat de 3 categorii de produse: electronicele, imbracamintea si cumparaturile alimentare. In 2020, numarul de comenzi online de alimente s-a dublat, iar anul acesta se estimeaza ca aceasta categorie va contribui cu 85 de miliarde $ la total. In 2021, americanii au dat 165 de miliarde $ pe electronice, iar in 2022 vor da 174 de miliarde $. Imbracamintea e singura categorie de produse care creste mai lent: a crescut cu doar 9,1% YoY in 2020 (in timp ce e-commerce-ul a crescut cu 41%), cu 8% YoY in 2021 (pana la 126 miliarde $) si va atinge suma de 130 miliarde $ in 2022.
„Comertul online este transformat de cumparaturile alimentare digitale, o categorie cu reduceri minimale comparativ cu unele categorii traditionale, cum sunt electronicele si imbracamintea. Asta subliniaza evolutia din economia digitala, unde viteza si accesibilitatea devin la fel de importante ca preturile mici”, transmite Patrick Brown (Vice-presedinte Adobe).
In ltimii 2 ani, vanzarile cu amanuntul din State au fost impactate profund de problemele aparute in lantul de aprovizionare: americanii au primit 60 de milioane de mesaje legate de faptul ca produsul dorit de ei nu se afla in stoc (+235% fata de 2019). Acelasi raport noteaza ca plata online de tipul Buy Now, Pay Later (BNPL) e la mare cautare: a crecut cu 528% in perioada octombrie-noiembrie 2020 si cu 53% YoY in primele doua luni din anul curent.
Leave a reply