Cum raspund utilizatorii la integrarile e-commerce din social media? (infografic)
In medie, la nivel mondial, utilizatorii petrec 2 ore/zi pe retelele de socializare, care nu mai sunt doar un instrument de interactiune cu prietenii, ci si un punct de start pentru a descoperi branduri noi si a face shopping dgital. Site-ul bazaarvoice.com s-a intrebat cat de interesata este lumea de a face achizitii din feed-ul acestor aplicatii social media, a luat la intrebari 14.000 de consumatori din intreaga lume si ne ofera raspunsul, intr-un infografic interesant:
- 76% dintre respondenti spun ca se simt foarte influentati sa cumpere de pe platformele sociale; amatorii de cumparaturi digitale spun ca folosesc social media pentru inspiratie (65%), 61% cumpara ceva cand dau intamplator peste un produs in feed/Stories, 60% cumpara in urma recomandarilor unui influencer sau dupa ce vad un produs recomandat de brandurile pe care le urmaresc, iar 55% achizitioneaza ceva in urma recomandarilor prietenilor/familiei (doar 38% cauta activ produse online in feed/Stories)
- majoritatea achizitiilor online de pe Facebook, TikTok, Instagram si Twitter au loc spontan, in timp ce YouTube si Pinterest sunt folosite special pentru inspiratie de shopping
- produsele mai des cumparate de pe retelele sociale sunt cele de infrumusetare (91% dintre achizitii au loc in social media si 44% in magazinele fizice), imbracamintea (81%, respectiv 57%), produsele pentru casa (60%, respectiv 40%) si cele pentru sanatate si sport (54%, respectiv 29%)
- 69% dintre respondeti spun ca uneori cumpara produse recomandate de influenceri; cand vine vorba despre influenceri, cumparatorii sunt influentati cel mai mult de expertii in domeniul discutat (35%), rude si prieteni (25%) si vedete din social media (23%); doar 5% dintre respoondenti au spus ca sunt influentati de ce le prezinta celebritatile pe conturile lor sociale
- top 3 tendinte de shooping social incercate de consumatori – via eveniment de tip live streaming (53%), via un site informativ, ca Tasty sau Buzzfeed (42%), via AR/VR (25%)
Comentariu ( 1 )
[…] Cum raspund utilizatorii la integrarile e-commerce din social media? (infografic) – ECOMpedia […]