Marketplace-urile online aduc bani buni e-retailerilor
Noile date compilate de internetretailer.com in raportul „Internet Retailer 2016 Top 500 Guide” dezvaluie ca, in 2015, marketplace-urile au permis magazinelor online americane mai mici aproape sa-si dubleze veniturile! Magazinele online de tip marketplace, unde consumatorul cumpara produse de la o varietate de producatori, aduc bani buni atat e-retailerilor, cat si portalurilor de cumparaturi care ii aduna pe acestia la un loc.
Vanzarile cumulate ale celor mai mari 2 marketplace-uri din SUA – Amazon.com Inc. si eBay Inc. – au reprezentat 27% din totalul vanzarilor de retail online din America de Nord, in 2015, iar multi comercianti vand si pe piete de desfacere ca cele doua amintite, si pe site-uri proprii de e-commerce. Informatiile dezvaluie ca cei 26 de retaileri care si-au facut publice veniturile din marketplace-urile online, in 2015, au incasat 455,5 milioane $ (adica 14,4% din totalul veniturilor lor, in anul anterior, venituri de 3,17 miliarde $). Suma este mai mare cu 42,9% fata de anul 2014!
In ultimii ani, si Wal-Mart Stores Inc. sau Sears Holdings Corp. au deschis platforme unde comerciantii isi pot vinde produsele proprii, iar start-up-urile isi creeaza piete de desfacere unde vand produse specific (mancare gourmet, de exemplu), iar Amazon domina in continuare piata de e-commerce americana. Odata cu dezvoltarea marketplace-urilor, a crescut si competitia, iar magazinele isi ajusteaza constant preturile pentru a castiga si a pastra clienti.
Leave a reply