Marketplace-ul indian Flipkart deschide magazine offline
Flipkart.com, site-ul e-commerce infiintat in 2007, cu sediul in Bangalore (India), isi modifica strategia, scrie livemint.com: marketplace-ul indian vrea sa investeasca in magazine fizice, in orase mici de pe teritoriul tarii. Marketplace-ul a fost evaluat in primavara acestui an la 9,39 miliarde $ si a ajuns la 100 de milioane de utilizatori inregistrati luna trecuta, iar acum vrea sa atraga si mai multi clienti cu o strategie online-to-offline (O2O) de comert asistat: Flipkart vrea sa isi dubleze numarul de utilizatori ajungand, prin intermediul magazinelor fizice, in colturi ale Indiei, in care oamenii nu stiu cu ce se mananca e-commerce-ul si nu prea au acces la Internet.
„Practic, vrem sa ne conectam si cu lumea offline. In ultimul an, e-commerce-ul nu a crescut semnificativ si noi suntem cei care au facut pionierat in domeniu, dezvoltand piata (in India – n.r.). Multa lume face in continuare cumparaturi offline. Deci lucram la acest proiect de comert asistat – care a doar un concept momentan”, a explicat Ravi Garikipati, inginer sef la Flipkart. Acesta a adaugat ca strategia e una pe termen lung (3 – 5 ani), mai ales in conditiile in care piata de comert online din India a stagnat in ultimul an. Vanzarile online au scazut la 12 miliarde $/an in iunie, fata de 15 miliarde in decembrie, conform estimarilor RedSeer Management Consulting.
In cadrul acestei strategii, Flipkart s-a aliat cu start-up-ul e-commerce StoreKing, care ofera zeci de mii de produse prin intermediul a 10.000 de tablete instalate in magazine de retail si alimentare din zonele rurale ale Indiei (cu ajutorul carora se pot comanda produse online). Si Amazon s-a parteneriat cu StoreKing – asa cum ecompedia.ro scria aici, in luna iunie.
Leave a reply