Marketplace-ul Allegro.pl a avut venituri de 1,14 miliarde €, in 2021 (+33,9% YoY)
Marketplace-ul e-commerce polonez Allegro si-a anuntat veniturile pentru anul 2021: 1,14 miliarde €, cu 33,9% mai mult decat in anul anterior. Compania se asteapta sa aiba o rata de crestere similara si in 2022, citim pe ecommercenews.eu.
Popularul marketplace are 13,5 milioane de utilizatori activi (aproape jumatate dintre utilizatorii polonezi de Internet) si este utilizat de 133.00 de comercianti (care vand peste 250 de milioane de produse), fiind un competitor serios pentru Amazon, in tara est-europeana. In Q4 2021, valoarea bruta a marfii (GMV) a crescut cu 16,7% comparativ cu aceeasi perioada din 2020, pana la suma de 2,7 miliarde €. GMV-ul total a fost de 9,09 miliarde €, in 2021. EBITDA (castigul unei firme inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare, formula de calcul fiind profitul net + cheltuielile cu dobanzi + cheltuielile cu impozite + cheltuielile cu amortizarea + deprecierea = EBITDA) a crescut cu 18,1%, pana la 441,5 milioane €.
„Anul trecut, am facut un progres semnificativ in a pregati Allegro pentru dezvoltarea viitoare. Si nu vom incetini deloc, avem de gand sa crestem si mai mult in Polonia si am construit deja in mare parte baza necesara pentru expansiunea noastra internationala”, a transmis Francois Nuyts (CEO Allegro.pl).
Marketplace-ul a fost fondat in 1999, in Polonia, si a investit – de-a lungul timpului – intr-o metoda proprie de plata online, de tip „buy now, pay later”/BNPL (Allegro Pay, care a oferit imprumuturi in valoare de 426,5 milioane €, anul trecut), dar si in fulfillment si logistica (clientii pot alege sa primeasca pachetele in aproape 50.000 de puncte de livrare – cea mai extinsa retea din Polonia).
Leave a reply