Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Marea Britanie: retailerii vand mancare proaspat gatita pe TikTok Shop

#FoodTok are peste 26 miliarde de view-uri pe TikTok, iar platforma social media nu este plina doar de sfaturi de gatit, creatori de continut culinar si chefi amatori. Mai nou, in Marea Britanie, utilizatorii pot cumpara mancare proaspat gatita de pe TikTok, citim pe internetretailing.net. Retaileri britanici ca Pasta Evangelists, The Fish Society si The Veg Box Company au inceput sa isi vanda produsele prin intermediul TikTok Shop.

Aceasta sectiune axata pe comertul social consta in livestream-uri transmise de branduri si influenceri, in timpul carora vand produse prin intermediul unui cos clickable portocaliu, afisat pe ecran. In cazul felurilor proaspete de mancare, vanzatorii se ocupa de livrarea acesteia, iar achizitia se face integral pe paginile proprii de TikTok Shop.

TikTok investeste masiv in comertul social (vezi recentul parteneriat cu Shopify), iar sectiunea de Shop din cadrul aplicatiei sociale (care e extrem de populara in Asia) a fost lansata in tara insulara in octombrie 2021. Planurile erau ca, in prima jumatate din acest an, extinderea sa continue cu Germania, Franta, Italia si Spania, iar apoi in SUA. Aceste planuri au fost anulate, dupa ce experimentul britanic a esuat (citim pe ft.com), cultura organizationala toxica fiind problema. Angajatilor li se cerea frecvent sa lucreze si 12 ore/zi (mulandu-se pe fusul orar al Chinei), de Sarbatori, conducerea le-a spus ca nu crede in concediile de maternitate si echipa a inceput sa rupa randurile, demisionand in masa, satula de burnout.

In plus, TikTok Shop nu a avut deloc tractiune in randul britanicilor: multe livestreams-uri  nu au generat nicio vanzare, iar cele care aveau succes aduceau doar 5.000 £ in buzunarele vanzatorilor (din care TikTok ia un commision de 5%), dar angajatilor li se fixau tinte complet nerealiste, de vanzari in valoare de 400.000 £/luna!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply