Marea Britanie: o analiza a comertului pe site-urile mobile
Shopping-ul se muta online – o dovedeste din plin cel mai nou Mobile Commerce Report realizat de providerul de software Episerver. Compania britanica a realizat anul acesta sondaje de opinie in afara granitelor tarii, luand la intrebari 5.300 de consumatori din Marea Britanie, SUA, Australia, Benelux (Belgia, Olanda, Luxemburg) si Tarile Nordice (Danemarca, Finlanda, Islanda, Norvegia, Suedia), pentru a trage cateva concluzii despre piata de e-commerce. Datele identifica si analizeaza ce asteapta clientii de la un site mobil, compara site-urile mobile ale primilor 20 de retaileri britanici, afla ce conteaza cel mai mult pentru clientul online si care sunt frustrarile care ii trimit pe oameni pe site-urile competitorilor.
Astfel, dintre toate cele 5 regiuni analizate, britanicii cumpara cel mai des produse folosind un device mobil. La nivel global, cele mai cumparate lucruri pe device-uri mobile sunt hainele – cu exceptia nordicilor (care se orienteaza mai ales spre excursii) si a americanilor – care merg pe muzica si jocuri video. In toata lumea, clientii vor neaparat continut personalizat pe site-urile mobile si, intrebati ce asteptari au din partea site-urilor mobile ale unui retailer: 50% dintre britanici se asteapta sa poata accesa si lasa review-uri pe site/aplicatia mobile si 44% vor sa poata ridica produsul cumparat online direct din magazinul fizic.
Primele 5 companii britanice cu o strategie mobila apreciata de respondenti sunt John Lewis (care a primit scoruri de 8 din 10 sau mai mari la fiecare categorie din sondaj), Argos, Expedia, Amazon UK si M&S; cel mai bun site mobil este cel de la Apple. La site-urile mobile, clientii sunt nemultumiti de incarcarea prea lenta (64% dintre britanici; cei care renunta la site-ul respectiv se indreapta spre unul concurent in proportie de 27%), cantitatea de informatii ceruta de retailer (SUA) si lipsa de feedback din partea retailer-ului (Benelux, Tarile Nordice).
Marea Britanie, in cifre:
- 65% dintre adulti au si smartphone, si tableta
- numarul britanicilor care detin tablete a crescut cu 11% in ultimele 12 luni (cele mai populare sunt iPad-urile)
- 79% dintre utilizatorii de smartphone si 87% dintre posesorii de tablete au cumparat ceva folosind browser-ul acestora
- shopping-ul e pe locul 4 in topul motivelor pentru care britanicii isi folosesc device-urile mobile, dupa: cautarea de informatii pentru orientare, retele sociale, comunicare (si inaintea online banking-ului)
- 66% dintre britanici acceseaza site-uri mobile acasa si 50% in timp ce se afla in magazinul fizic; consumatorii din celelalte regiuni analizate acceseaza site-uri mobile mai ales de la birou sau din masina (SUA), din mijloacele de transport in comun (Benelux si Tarile Nordice), din magazinele fizice (Australia)
- toti ne verificam acum email-ul pe mobil, iar studiul a descoperit ca acesta este un instrument important in decizia de cumparare; britanicii cumpara pe device-uri mobile determinati de: viteza si usurinta de a cumpara (51%), ofertele primite pe email, preferinta pentru un anume brand si cupoanele mobile; in celelalte regiuni, motivatia de cumparare e data de cupoane mobile, touch point-uri NFC si QR coduri (SUA), notificari in aplicatii si oferte primite pe email (Australia), presiunea timpului (Benelux), sms-uri (Tarile Nordice)
Leave a reply