Marea Britanie, mai 2019: vanzarile online, cea mai mica crestere din ultimii 20 de ani (raport)
Retailul online nu are o perioada prea roz in Marea Britanie, conform celui mai nou raport „IMRG Capgemini eRetail Sales Index” (realizat de capgemini.com). Vanzarile online au crescut cu doar 1,9% YoY in luna mai 2019 – cea mai redusa crestere din ultimii 20 de ani, de cand se realizeaza raportul in cauza. Anul trecut pe vremea asta, britanicii inregistrau cel mai mare procent de crestere in retailul online din 2010 incoace. Alte informatii relevante din raportul care a fost lansat in aprilie 2000 si care inregistreaza vanzarile online (definite drept tranzactii terminate complet si platite, pe canale interactive, in orice locatie, inclusiv magazinele fizice):
- comertul pe mobile este in crestere, cu 8,4% (+35% pe smartphone si +0,3% pe tableta, comparativ cu 2018)
- tendinte semnificative de scadere se inregistreaza si in categoriile Electronice (-27,5% YoY) si Cadouri (-18,5% YoY)
- Imbracamintea se vinde cu 8,2% mai bine fata de anul trecut, procent in scadere fata de anul anterior – in mai, hainele pentru domni s-au vandut online cu 13,3% mai putin fata de aceeasi perioada din 2018, cele pentru doamne – cu 4,8% mai putin, Accesoriile au inregistrat cea mai mica performanta din ultimii 10 ani (-20% YoY), iar Incaltamintea e singurul sector cu o crestere pozitiva (+6,7%)
- sectorul Sanatate & Frumusete a avut o crestere impresionanta, de +22,6% YoY
- sectorul Bauturi a inregistrat prima crestere negativa a acestui an, de -19,7%
„Cand analizezi evolutia a ceva intr-un index, uneori ai rezultate usor influentate de rata de crestere la care te raportezi. Mai 2018 a fost o astfel de luna – valul de caldura de inceptut de vara, nunta regala si apropierea Cupei Mondiale i-a determinat pe oameni sa cheltuie destul de mult pe retail, deci mai 2019 urma sa aiba clar un procent influentat de asta. Dar, acestea fiind spuse, o crestere de 1,9% este mult mai mica decat ne-am fi asteptat. Retailerii sunt prinsi intr-o furtuna perfecta – cu toate problemele din magazinele mari, schimbarea comportamentului cumparatorilor, stirile negative despre brand-urile mari, peisajul competitiv in schimbare; si nici vremea nu ne ajuta. Este greu sa gasesti ceva pozitiv in vanzari, in acest moment”, a transmis Andy Mulcahy (Strategy & Insight Director IMRG).
Leave a reply