Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BonLaVie.ro

Bonlavie.ro a aparut in 2017, a fost relansat in noiembrie 2018 (cu un nou format si un nou stil) si vinde online mobilier, corpuri de iluminat, covoare si textile, decoratiuni diverse si produse penturu baie si bucatarie. Volkan Koc (foto, Administrator Bonlavie.ro) ne-a povestit cum a inceput povestea acestui magazine online romanesc ai carui fondatori sunt turci, de ce planifica totul pe termen lung, cum s-a modificat publicul-tinta al segmentului online Home&Deco si cat de multi dintre vizitatorii lor vin de pe telefoane mobile.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Volkan Koc: Melodia „C’est bon la vie” a Nanei Mouskouri a fost inspiratia noastra. Credem ca o casa calda e, de fapt, o piesa din ce inseamna „o viata buna”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Asa cum stiti, dezvoltarea tehnologiei face ca oamenii sa stea tot mai mult in casa. Mai exact, Internetul iti aduce intreaga lume in fata ochilor. Exista posibilitati nelimitate sa-ti petreci timpul acasa. Atrasi de acest lucru, oamenii au inceput sa cheltuie mai mult pentru locuintele lor. Bineinteles ca noi am analizat site-uri de Home&Deco din Europa si din Turcia si am hotarat sa incercam.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
M-a interesat intotdeauna dezvoltarea afacerilor, idea de afacere in Home&Deco a fost a sotiei mele si am format o echipa.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am studiat Business Administration. Am lucrat ca CFO in companii multinationale. Cu certitudine am experienta necesara sa incep cladirea unei companii, desi in viata reala afacerile inseamna sa inveti continuu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
La inceput am investit resursele proprii, mai tarziu  am purtat discutii cu diferiti investitori, pentru ca, in cele din urma, sa ajungem la un accord cu unul din ei. Investitiiile nu se vor sfarsi niciodata, dar sumele se vor schimba in functie de planurile noastre

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu le-as spune bariere, dar inceputul nu e niciodata usor. Ai nevoie de rabdare si sa-ti stabilesti tintele bazandu-te pe date realiste. Noi planificam totul pe termen lung si strategia noastra este ca intotdeauna sa investim in afacere.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalul avantaj este ca ai libertatea de a-ti folosi aptitudinile pentru a crea miscarea. Bucuria succesului este cu atat mai mare. Dar tot tu iti asumi riscurile, tu trebuie sa faci fata stresului si, bineinteles, sa fii impacat cu lucrul fara program.

Care este publicul tinta al site-ului?
De fapt, toata lumea! Dar in special femeile, ele se ocupa cu decorarea caselor. Insa in ultimii ani s-a observat ca si barbatii sunt interesati, din ce in ce mai mult, de produsele Home&Deco.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Noi intotdeauna cautam produse noi, poti gasi la noi orice pentru acasa. De asemenea, sunt produse pentru orice fel de buget. Totusi, cel mai important lucru pentru noi este ca „Putem sa rezolvam”! Vreau sa spun ca pentru orice fel de problema a clientilor nostri, avem o solutie, suntem usor de gasit si foarte comunicativi.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Principalele  avantaje sunt  produsele noi, preturile rezonabile si faptul ca suntem o companie foarte comunicativa. Alegem produsele cu grija, toate produsele pe care le comercializam sunt produse de calitate. Din acest motiv, rata noastra de retur este foarte mica, in comparatie cu media pe sector.

De unde va cumparati produsele?
Cumparam cu precadere din Europa si Turcia.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
In cea mai mare parte, Facebook si Google, dar sunt si alte canale pe care le dezvoltam.

Cati angajati aveti?
In Romania si Turcia avem, deocamdata, 10 angajati. Folosim serviciile externe pentru tot ce se poate, pentru a asigura calitatea prin companii cu experienta in domeniul lor si pentru a fi eficienti in ceea ce priveste costurile.

Cum va merge in perioada asta?
Toate cifrele sunt in crestere, numarul de vizitatori creste in fiecare zi; de asemenea, cifrele de vanzari sunt in crestere

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu putem spune ca am participat,  pentru ca abia lansasem site-ul.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Am lansat noua structura a site-ului cu cateva zile inainte de Black Friday, astfel incat perioada Craciunului 2018 a fost mai buna.

Cum si unde va promovati site-ul?
De cele mai multe ori folosim instrumentele de promovare ale mediilor sociale. Intentionam sa ne promovam si in exterior, in curand.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Bineinteles ca avem pagina de Facebook. Facebook-ul este cel mai folosit mijloc acum in Romania. Si noi urmam trend-ul si, impreuna cu echipa de relatii cu clientii si marketing, stabilim strategiile de comunicare.

Aveti versiune de mobile?
In afaceri ca a noastra, versiunea de mobil este o prioritate. 90% dintre vizitatorii nostri ne viziteaza de pe telefoanele mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Estimam ca anul acesta ne vom atinge tintele, rezultatele din aprilie sunt in trend.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Investim in standardizare, conexiuni directe intre procese si serviciile externalizate (unde costurile fixe ne permit). Dar, pentru un start-up, costul nu ar trebui sa fie principalul aspect de care sa tinem cont, orice cost trebuie privit ca pe o investitie de viitor. Noi ne proiectam viitorul acum.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Trebuie sa ne facem intelesi foarte bine de catre clientii nostri, principala preocupare fiind sa le castigam increderea. Multe proiecte esueaza din cauza tintelor nerealiste, tintele nerealiste fac companiile sa uite de grija pentru client. Una dintre dorintele noastre este sa lucram cu furnizori romani, de acest lucru ne ocupam acum.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Este o veriga foarte importanta in lantul e-commerce, vreau sa spun ca atat compania cat si clientul trebuie sa fie multumiti de serviciul de curierat. Noi am incercat mai multe companii, in cele din urma actualul partener este cel mai bun, deocamdata. Pastram legatura permanent cu clientii nostri in timpul livrarii si ii notificam in timp in legatura cu provocarile serviciilor de curierat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vom investi ca sa ne dezvoltam, vom incerca sa ne cream un stil si sa facem din Bonlavie o companie prietenoasa si  de incredere pentru clientii nostri. Cu siguranta, intentionam sa ne extindem activitatile rapid si in alte tari, ca brand romanesc.

Leave a reply