Mai multe intrebari despre email marketing. Platforma, Rata de Conversie, Vanzari, Abonati?

Intrebare

Am descoperit ca email marketingul este eficient, dar nu stiu destul despre acest subiect. Ma ajutati voi? Multumesc anticipat, stiu ca am multe intrebari. Sper insa ca am ales bine aceasta comunitate si cred ca ma voi lamuri cat de cat sa pot face bani in mod eficient si pe acest canal de marketing. 

1. Ce platforma de email marketing folosesti ? De ce? Sau.. cum ai ales-o?

2. Care este rata de conversie din newsletter ? Mica, mare, cea mai mare?

3. Ce procent de vanzari per total afacere vine din newsletter? Te-ai putea lipsi de acest serviciu?

4. Cati abonati ai? Cum ii culegi, cum construiesti lista? 

Topic deschis 0
Contractele cu furnizorii E-mail marketing alex ionescu 4 ani 4 raspunsuri 222 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Salut Alex,
    Email marketingul este canalul de marketing cu cea mai mare eficienta mai multe informatii care sa sutina aceasta afirmatie gesesti aici:
    https://econsultancy.com/blog/64614-email-remains-the-best-digital-channel-for-roi#i.nlo5srh63dl6tw

    Care este rata de converisie? depinde foarte mult de cat de mare este baza ta de date (adica cat ai investit in colectarea de leaduri) si care este calitatea lor (adica daca ai avut grija sa adaugi in lista ta doar adrese de email ale persoanelor care chiar au interactionat cu business-ul tau…sau sunt doar adrese colectate din concursuri). Intr-un business aflat la inceput de drum emailul nu are o contribuite majora, datorita numarului redus de contacte in baza de date…insa pentru un business cu o vechime de 1-2 ani care a colectat continuu adrese de email, email marketingul genereaza ~5-10% din vanzari iar pentru business-urile mai mature poate ajunge la 40-60% din vanzarile unui business online.
    Rata de conversie este si ea legata de calitatea bazei de date si de marimea ei…si variaza intre 0.6% si 3%, aici depinde insa foarte mult de tacticile de email mk folosite.

    Cei mai valorosi abonati din lista ta…sunt cei care iti viziteaza site-ul…deci site-ul ar trebui sa devina un instrument nu doar de vanzare ci si de colectare de leaduri.

    Pe blogul nostru gasesti raspunsuri la mai multe intrebari despre email marketing http://www.whiteimage.net/blog/
    Andrei

  2. 1) womsend.ro, pentru ca fac parte din echipa care a creat aceasta platforma :). Cea mai buna platforma, daca esti la inceput de drum este cea care iti este cea mai confortabila. Daca folosesti o platforma doar pentru ca ai auzit ca altii o folosesc dar nu o intelegi si ti se pare greu de folosit iti va fi inutila. Asa ca ia cateva din cele mai cunoscute la incercare si vezi care ti se potriveste cel mai bine. Apoi cand sti mai multe despre email marketing si daca iti dai seama ca platforma ta nu iti ofera ceea ce ai nevoie, nu e nici o problema sa o schimbi. Nu e o decizie pe viata 🙂
    2) Nu stiu. Poate depinde de industria in care activezi, de locatie, de cultura si bine inteles de cat de convingator esti. Am vazut si 0.04% si 2%.
    3,4) cred ca sunt mai mult adresate cuiva care are un magazin online asa ca las pe altii sa raspunda.

  3. Salut Alex,

    Cum a spus si Andrei mai sus, la un magazin matur, email marketingul este canalul de distributie cel mai ieftin care aduce cele mai multe vanzari. Evident asta daca lista este creata organic (abonatii s-au inscris prin vointa lor proprie, de preferat double-optin, si nu au fost adaugati listei prin metode “necurate” – ex: schimburi de liste, liste furate sau imprumutate, scraping pe web … etc).

    1) Ca platforme de marketing iti recomand platformele internationale (aWeber, Constant Contact, iContact, MailChimp) pentru simplu fapt ca sunt mari, au protocoale si conventii cu toti marii provideri de email (Gmail, Hotmail, Yahoo, etc…) si livreaza in inbox la procentaje foarte mari. Un alt avantaj sa folosesti retele mari, internationale, este ca livrarea mesajelor se efectueaza foarte aproape (de obicei e vorba de minute) de ora setata oricat de mare ar fi lista ta, ceeace nu se intampla mereu daca folosesti retelele de email marketing mai mici. aWeber este o retea foarte buna (suport, autorespondere, formulare customizate); MailChimp este OK si ieftina pentru inceput(au un plan gratis ppana in 2,000 de subscriberi). Poti incepe cu MailChimp si continua cu aWeber cand treci limita celor 2k subscriberi.

    2) Depinde de nisa (ex: produse reinoibile (cum ar fi haine, incaltaminte … etc) fata de produse care se cumpara o data (ex: mobila,asigurari, piese auto)) si de cum a fost creata lista de emailuri (organic, imprumutata de la altii, mix, doubleoptin vs simple optin). Te sfatuiesc sa pleci de la oricat ai acum si sa testezi CONSTANT (adica la fiecare trimitere) diferite titluri, layouturi, culori, poze, formaturi, fonturi, texte vs html pentru a ameliora stagtisticile newsleterului. Compara-te NUMAI cu magazine din nisa ta ca sa nu fii pus pe directie gresita de statisticile altora.

    3) Cum am spus in deschidere, este cel mai ieftin mediu si, in functie de cate emailuri trimiti (unul pe saptamana fata de unul sau chiar doua pe zi) poti genera intre 8-10% si 50-70% din vanzari.

    4) Marimea unei liste este relevanta NUMAI in situatia in care toti abonatii si-au dat acordul sa fie pe lista ta. Cum construiesti lista? Pui formular de newsletter subscribe pe site si pe FB, introduci inscrierea in formularul de checkout, cupoane sau promotii pe care sa le dai in schimbul inscrierii, recomanda un prieten, concursuri sau giveaway pe baza de inscriere la newsletter, pop-upuri de inscriere, top-bar cu bonus pentru inscriere la email .. etc… In mare, abonarea la newsletter trebuie sa fie obiectivul tau secundar (primul fiind sa inchei vanzarea)!

    Sper sa te ajute.
    E.

  4. Salut E,
    As avea 4 comentarii legate de cele mentionate de tine:
    1 ” (aWeber, Constant Contact, iContact, MailChimp) pentru simplu fapt ca sunt mari, au protocoale si conventii cu toti marii provideri de email (Gmail, Hotmail, Yahoo, etc…) si livreaza in inbox la procentaje foarte mari” – NU exista protocoale, conventii sau alte intelegeri cu niciun ISP…nu exista backdoor pentru nimeni; nici la Yahoo nici la Gmail si la nimeni, exista o singura regula, respecti cerintele Yahoo, gmail etc si iti ajung emailurile in Inobx repede.

    2. Livrarea in Inbox depinde de calitatea listei in proportie de 70% in prezent

    3. “Un alt avantaj sa folosesti retele mari, internationale, este ca livrarea mesajelor se efectueaza foarte aproape (de obicei e vorba de minute) de ora setata oricat de mare ar fi lista ta, ceeace nu se intampla mereu daca folosesti retelele de email marketing mai mici”
    Este o afirmatie relativ adevarata doar pt o lista mica…la orice furnizor…o explicare a acestui proces o gasesti intr-un articol mai vechi la noi pe blog:
    http://andrei.whiteimage.net/2012/03/23/cel-mai-bun-moment-pentru-a-programa-o-campanie/

    insa influentele sunt multiple si tin de calitatea listei.

    4. Furnizorii mentionati de tine sunt ok pentru un start up, blog etc…si desi nu targetam aceasta piata solutii avansate de email marketing gasesti in Romania la noi (la White Image)…foarte apropiate de solutiile Exacttarget, Silverpop care sunt liderii acestei piete.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.