Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Krassimir Stankov: Acceseaza cunostintele si asculta expertii

Bun venit la Growth Interviews, o serie de conversatii distractive, stimulatoare si antrenante, axate pe cresterea afacerilor digitale. Misiunea noastra este sa oferim idei si sugestii e-commerce utile si fiecare episod este o calatorie fascinanta, in care un expert de talei mondiala dezvaluie secrete de afaceri bine pastrate si strategii pe care le poti folosi imediat pentru a-ti creste afacerea.

In episodul Growth Interviews din aceasta saptamana, te invitam la un interviu podcast cu Krassimir Stankov, expert in comertul de fashion si antreprenor cu experienta, atat in ​​comertul en-gros, cel cu amanuntul, cat si in comertul electronic. Krassimir Stankov este unul dintre cei mai interesanti experti e-commerce, COO si fondator al unui important brand de imbracaminte si accesorii, care a castigat foarta multa popularitate si vizibilitate in Marea Britanie. Datorita experientei sale vaste, Stankov si-a extins rapid afacerea in intreaga Europa, castigand in fiecare an parteneri in alte tari si facandu-se cunoscut la nivel mondial drept unul dintre cei mai experimentati consultanti in domeniul retail si e-tail. Comertul electronic este in continua schimbare si discutia cu un lider experimentat si pasionat in acest domeniu este intotdeauna o lectie minunata. Ia o agenda si un pix si asculta-l pe unul dintre cei mai buni experti in domeniu, Krassimir Stankov.

Iata cele mai importante idei ale discutiei:

  • Lectiile dure ale comertului electronic – 03:12
  • Cum sa castigi in e-commerce – 11:04
  • Experienta si cunostintele care fac diferenta – 20:28

Lectiile dure ale comertului electronic

Krassimir Stankov este unul dintre acei experti care au facut totul in comertul electronic, de la inceputurile timide al acestei industrii. Am avut imensa placere sa aflam despre cele mai dificile lectii pe care le-a invatat in comertul online. La fel ca multi altii, Krassimir nu a avut niciodata in minte sa-si construiasca o cariera digitala, dar sansa si timpul par sa se fi aliniat in cazul lui, iar migrarea catre e-commerce a parut a fi cea mai buna modalitate de a ajunge la clienti. Dupa ce a acumulat experienta, Krassimir a inceput o afacere de mare succes in moda online, care s-a dublat in fiecare an si a devenit extrem de populara. Odata cu cresterea accelerata a afacerii, aceasta a inceput o noua runda de strangere de fonduri si, in procesul de negocieri, Krassimir si echipa lui au inteles ca nu au analizat niciodata corect datele si ca existua date pe care nu le-au urmarit niciodata.

In urma experientelor de afaceri anterioare, si-au cartografiat afacerea pe graficul clasic Profit&Pierderi, care a aratat (asa cum era de asteptat) o multime de vanzari si o crestere exceptionala. Problema pe care au vazut-o mai tarziu a fost ca nu s-au uitat niciodata la clientii care faceau achizitii repetate. Analizand cu atentie afacerea proprie, Krassimir a constatat ca rata de retentie clientelara era, de fapt, foarte scazuta si lipseau o multime de date de ansamblu. In acelasi timp, marketingul si achizitia de noi clienti devenisera foarte scumpe si acest lucru a facut ca intreaga afacere sa esueze, ceea ce pentru el a fost una dintre cele mai dificile lectii de invatat.Privind in urma, Krassimir Stankov a subliniat importanta modelelor RFM, crearea de tipologii diferite de cumparatori si ascultarea cu adevarat a nevoilor si dorintelor clientilor de la inceput. Restructurarea unei afaceri atunci cand are probleme, in timp ce incerci sa sustini operatiunile existente, este o sarcina foarte grea, care implica multa energie si nu garanteaza ca afacerea va supravietui, asa cum s-a intamplat in cazul lui Stankov.

Aspecte cruciale pentru succesul in e-commerce

Dupa mai bine de un deceniu petrecut in comertul electronic, Krassimir Stankov considera retentia clientelara drept cel mai important indice, deoarece are impact direct asupra KPI-ului valorii de viata a clientilor. In viziunea sa, pastrarea clientilor nu este ceva la care trebuie sa te astepti ca urmare a actiunilor de marketing. Dimpotriva, fiecare afacere e-commerce ar trebui sa-si planifice toate tacticile de retentie si sa le integreze in marketingul propriu, ca pe un pilon crucial.

Dupa mai bine de un deceniu petrecut in comertul electronic, Krassimir Stankov considera retinerea cea mai importanta masura, deoarece are impact direct asupra KPI a valorii de viata a clientilor. In viziunea sa, pastrarea clientilor nu este ceva de asteptat ca urmare a actiunilor de marketing. Dimpotriva, fiecare afacere de comert electronic ar trebui sa-si planifice toate tactica de retentie si sa le integreze in marketingul lor ca un pilon crucial.

Un alt lucru important de analizat tot timpul este marja de pret. Mentinerea marjei intre valori corecte si echilibrate, nu prea mari si nu prea mici, este importanta atat pentru stimularea vanzarilor, cat si pentru sustinerea actiunilor de marketing necesare mereu pentru atragerea si pastrarea clientilor. Mentinerea intre cote optime a marjei de pret si a ratei de pastrare a clientilor ajuta la dezvoltarea si cresterea unei afaceri durabile si sanatoase. Reducerea preturilor doar pentru a mentine clientii interesati afecteaza puternic marjele si are un impact negativ asupra aranjamentelor bugetare, pentru o multime de actiuni viitoare de marketing. In acelasi timp, mentinerea preturilor scazute ca diferentiator unic pentru afacere afecteaza intotdeauna calitatea produselor.

Al treilea lucru cel mai important de analizat este calitatea produsului si acesta este, de fapt, punctul de plecare al oricarei afaceri, in special in online, unde este mai greu sa castigi si sa pastrezi increderea clientilor. A avea o comunicare de brand cu o promisiune puternica a unei marci care nu da gres niciodata este ceva care a fost trecut cu vederea de Stankov in primii sai ani in comertul electronic. Acest lucru a dus la o multime de clienti dezamagiti, care aproape ca nu s-au mai intors niciodata in magazinul lui online. Esecul de a oferi un produs calitativ, in conformitate cu ceea ce promite brand-ul, este intotdeauna cel mai rapid mod de a pierde clientii, clienti care nu se vor mai intoarce la tine si nu vor recomanda niciodata magazinul tau online. A avea grija de clienti si a le oferi valoare este lucrul pe care orice afacere e-commerce ar trebui sa se concentreze.

Experienta si cunostintele fac diferenta

Comertul electronic pare pentru multi „pamantul promis”, unde succesul si cresterea se obtin usor doar pentru ca exista o multime de canale de comunicare (care fac produsle cunoscute multor oameni, aproape instantaneu) si pentru ca exista mai multe piete decat oricand (care sunt usor accesibile). Din pacate, multi antreprenori nu au cunostintele si educatia de afaceri adecvate, analizeaza datele gresite si cer consultantilor solutia perfecta care va face ca activitatea lor sa creasca exponential. In acelasi timp, exista o multime de informatii cu privire la metricii e-commerce si care sunt cei mai importanti KPI de urmat. Desi retentia clientilor, valoarea de viata a clientilor si satisfactia clientelara s-au dovedit a fi extrem de importante in evolutia sanatoasa a unei afaceri, multi antreprenori digitali continua sa priveasca traficul, achizitia clientilor si veniturile ca parametrii principali ai activitatii lor.

Concluzie

Comertul electronic incepe sa devina foarte aglomerat si concurential. Din ce in ce mai multi antreprenori digitali iau drumul unei afaceri digitale si dau peste mai multe probleme ca niciodata, pe masura ce peisajul digital devine mai sofisticat. Cunostintele par a fi peste tot si valorificarea acestora este usoara, dar majoritatea „retetelor online de succes” nu au fost dovedite in majoritatea cazurilor. Desi inca la inceput, industria nu ofera un manual complet despre „cum sa…” si experienta personala este cel mai important factor de succes.

Speram ca ti-a placut interviul cu Krassimir Stankov! Pentru mai multe informatii, nu uita sa citesti si urmatoarele noastre materiale din seria Growth Interviews.

Leave a reply