Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Evolutia mondiala a comertului online, in perioada 25 martie-25 aprilie, in contextul COVID-19 (sondaj) [UPDATE]

In aceasta perioada de pandemie globala, este interesant de vazut care sunt procentele, cifrele si tendintele legate de cumparaturile virtuale, in intreaga lume. In acest sens, de la mijlocul lunii martie incoace, klaviyo.com publica (o data la 36 de ore) date si informatii despre tendintele e-commerce la nivel mondial, in contextul COVID-19, tragand aceste concluzii pe baza rezultatelor unor sondaje la care poate participa orice companie care vinde online, in perioada luni-vineri.

Vom updata acest articol periodic, pe masura ce sursa amintita completeaza datele din sondajele proprii. Descopera mai jos cum arata comunitatea e-commerce, pana in acest moment:

  • miercuri, 25 martie 2020 – 54% dintre respondenti isi fac cumparaturile mai mult decat de obicei pe Internet (10% si-au mutat peste jumatate dintre achizitii online); 33% au cumparat mai multe in magazinele fizice decat de obicei; se cumpara din ce in ce mai multe produse pentru amenajari interioare
  • joi, 26 martie 2020 – 40% dintre persoanele care au cumparat produse de Health & Fitness au de gand sa mai cumpere
  • vineri, 27 martie 2020 – respondentii care au cheltuit mai mult ca de obicei au cumparat electronice; 37% dintre barbati au spus ca au de gand sa cumpere in curand echipament sportiv
  • luni, 30 martie 2020 – Amazon este destinatia nr. 1 pentru cumparaturi (pentru 89% dintre respondenti), urmat de Target si Walmart (37%); femeile investesc in ingrijirea personala (cele sub 45 de ani aleg produse Health & Fitness, cele peste 45 de ai ales Cosmetice & Produse de infrumusetare)

 

  • marti, 31 martie 2020 – cumparatorii prefera sa cumpere imbracaminte si accesorii de la retaileri independenti (50%); dupa un boom initial, cheltuielile incep sa se reduca, peste 40% dintre respondenti spunand ca au cheltuit mai mult ca de obicei in ultimele 2 saptamani, dar doar 20% spunand ca vor face la fel in urmatoarele 14 zile
  • miercuri, 1 aprilie 2020 – 48% dintre cumparatorii care au achizitionat jucarii si produse din categoria Hobby si 46% dintre cei care au cumparat imbracaminte si accesorii au spus ca planuiesc sa faca din nou asta; Amazon a scazut in preferinte (ajungand la 77%), in timp ce numarul cumparatorilor care au ales retaileri independenti a crescut la 39%
  • joi, 2 aprilie 2020 – e a patra zi la rand in care mai multi oameni aleg retailerii independenti; barbatii s-au orientat preponderent spre produse pentru casa si gradina; gospodariile cu 3/mai multi copii au achizitionat cele mai multe jucarii
  • vineri, 3 aprilie 2020 – cumparatorii din statele americane cele mai afectate de COVID-19 planuiesc sa cheltuie mai putin, comparativ cu cei din restul SUA; 16% dintre cei care au devenit recent someri vor sa cumpere electronice la care aveau acces pana acum datorita job-ului, comparativ cu doar 12% dintre angajati

  • luni, 6 aprilie 2020 – primele 3 cele mai comune motive pentru cumparaturile online sunt pretul (21% dintre respondenti), disponibilitatea (10%) si viteza de livrare (9%); alimentele si bauturile achizitionape pe Internet sunt achizitii facute conform unui plan, nu impulsive (in 63% dintre cazuri)
  • marti, 7 aprilie 2020 – a fost a 16-a zi la rand in care brand-urile de Health & Fitness au avut vanzari in crestere; 19% dintre respondentii sub 45 de ani fac cumparaturi mai impusive ca de obicei, comparativ cu doar 5% dintre ce de peste 45 de ani
  • miercuri, 8 aprilie 2020 – cumparatorii sub 45 de ani cumpara impulsiv mai multe electronice; 40% dintre respondenti (+5% fata de saptamana anterioara) au vanzari in crestere, dintre ei 68% neavand probleme cu lantul logistic (fata de 62% saptamana anterioara)
  • joi, 9 aprilie 2020 – 37% dintre brand-uri spun ca le-au crescut vanzarile (comaparativ cu 43%, saptamana trecuta); a fost a cincea zi la rand in care brand-urile de Hardware & Amenajarea locuintei au vanzari in crestere, 100% dintre acestea spunand ca sumele date pe ad-uri sunt cheltuite mai eficient si 50% spunand ca au vanzari mai mari cu 40% fata de saptamana trecuta
  • vineri, 10 aprilie 2020 – 46% dintre respondenti s-au orientat catre retaileri noi, cel putin pentru unele dintre cumparaturile facute online, iar 54% fac shopping doar pe site-uri vechi; 70% sunt influentati, cand cumpara, de disponibilitatea produselor si livrarea gratuita

  • marti, 14 aprilie 2020 – este a cincea zi la rand in care brand-urile care vand bijuterii au vanzari in crestere
  • miercuri, 15 aprilie 2020 – 61% dintre respondenti cred ca, dupa pandemie, consumatorii vor cumpara la fel de mult sau mai mult ca in timpul acesteia; 65% se asteapta sa vanda mai mult online si sa investeasca mai multe resurse de marketing in mediul virtual
  • vineri, 17 aprilie 2020 – 60% dintre brand-urile care vand imbracaminte si accesorii pe Amazon spun ca le-au scazut/li s-au oprit vanzarile de la inceputul crizei; acelasi procent spune insa ca vanzarile le-au crescut

  • marti, 21 aprilie 2020 – 91% dintre toate brand-urile investesc mai mult timp/bani in publicitatea platita (Google SEM, Instagram, Facebook); 45% dintre acestea sunt brand-uri care vand imbracaminte si accesorii, iar 68% dintre ele spun ca au vanzari in crestere
  • joi, 23 aprilie 2020 – 55% dintre brand-urile care isi vand produsele pe propriul site e-commerce au vanzari in crestere de la declansarea crizei, majoritatea dintre ele avand deja un magazin virtual inainte de pandemie si sprijinindu-se puternic in aceasta perioada pe e-mail marketing (90%) pentru a-si solidifica baza de clienti
  • vineri, 24 aprilie 2020 – multe dintre brand-urile ale caror vanzari sunt in crestere spun ca, odata ce clientii vad ce usor si ieftin e sa faci shopping online, vor continua sa cumpere astfel si dupa criza; 95% dintre brand-urile care vand mai mult online pe timp de pandemie aveau un site e-commerce de dinaintea inceperii acesteia, iar 66% spun ca au investit mai mult timp si bani in imbunatatirea website-ului propriu, pentru vanzari mai mari

Leave a reply