INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu WoodyBaby.ro
WoodyBaby.ro a fost lansat in martie 2021 (brandul fiind activ pe Instagram, unde si-a prezentat produsele, inca din 2019), ne-a povestit Ada Preda (foto, Antreprenor si Fondator WoodyBaby.ro). Site-ul e-commerce vinde produse de puericultura, jucarii si accesorii handmade pentru copii, din materiale sustenabile, cumparate de la branduri din Franta, Danemarca, Polonia, Olanda si Canada. Ada ne-a povestit ca nu s-a apucat de antreprenoriat cu gandul de a face profit, ca ea si sotul ei se ocupa de tot (site, mentenanta, marketing) si ca 90% dintre comenzile lor vin de pe dispozitivele mobile. Aflati mai multe din interviul de mai jos.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ada Preda: Am ales acest nume deoarece lemnul se regaseste in majoritatea produsele noastre handmade. Indragim, in general, produsele din lemn. Apoi ne-am amintit de faimosul personaj al vremurilor de mult apuse: ciocanitoarea Woody. Acum sigur o sa va vina in minte acel ras specific. Daca v-am furat un zambet, ne bucuram. Totodata, mi-am dorit sa fie usor de retinut si de impact.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
La cateva luni dupa nasterea primului copil, cautand articole de calitate si ceva mai diferite, am comandat din America un lantuc pentru suzeta, cu costuri de livrare mai mari decat produsul in sine. Ulterior, ne-a venit ideea de a cauta separat materiale, pentru a crea noi diferite modele. Iar de aici – usor, usor – am trecut pe partea de retail.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Nu a fost chiar o motivatie, mai mult e o placere, nu am plecat cu gandul de a face profit. Pentru noi este o pasiune, un hobby. La drum nu am plecat singura, suntem doi si formam o echipa in tot, eu si sotul meu, Vlad.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu am o pregatire antreprenoriala, aici s-a ocupat Vlad, avand experienta in mai multe domenii.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Pana acum investitiile nu au fost mari, bugetul alocat venind din economiile noastre. Produsele achizitionate au fost in cantitati mici, iar site-ul a fost creat de noi, cu costuri minime. Insa acum investitiile sunt in continua crestere pentru ceea ce ne dorim sa dezvoltam.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu, nu am intampinat bariere. Totul a decurs intr-un mod natural.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Satisfactia de a lucra pentru noi si dupa principiile noastre este un avantaj. Printre dezavantaje cred ca se numara asteptarile noastre, care uneori sunt prea mari, asa ca ne straduim mereu sa facem mai bine.
Care este publicul tinta al site-ului?
Nisa pe care ne axam este – in principal – formata din tinerii parinti, familii in devenire, dar si apropiatii acestora. Cu bugete medium-high.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Site-ul l-am dorit cu un aspect curat, usor de descoperit si – ca prima impresie – cat mai simplu, cu un design minimalist. Noi credem ca simplitatea este un atu. De ce ar trebui sa ne devina cineva client? In primul rand, nu facem compromisuri in acest sens si nu am vinde produse doar pentru profit. Tot ce avem momentan pe site si ce urmeaza pe viitor sunt, in mare parte, branduri pe care le indragim si produse pe care noi insine le-am ales pentru ai nostri copii. Rezonam cu branduri renumite in materie de stil, care detin certificarile europene si internationale necesare pentru produsele lor si care au un simt de responsabilitate pentru mediu si pentru societate. Majoritatea produselor sunt sutenabile, din materiale precum in, bumbac, bambus, lemn si alte materiale premium sigure pentru copii.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Facem eforturi in aceasta directie. Nu facem reclame ca cele pe care le stim deja cu totii, acest marketing agresiv nu ne caracterizeaza. Suntem constienti de nevoile celor mici si venim in sprijinul parintilor cu produse utile, calitative, ce sunt – in aceelasi timp – gandite sa reziste o perioada mare de timp. Ce ne diferentiaza am enumerat si mai sus, dar – in primul rand – nu suntem axati doar pe profit; bineinteles, oricine isi doreste o afacere prospera, dar pentru noi WoodyBaby.ro e mai mult decat atat. Este evident ca ne dorim profit, pentru a putea reinvesti. Dupa research-ul facut de noi, piata pe care activam este in crestere, iar in pandemie (multumita dezvoltarii comertului online) vanzarile au crescut tot mai mult, comparativ cu anii precedenti.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Suntem incantati sa avem parteneri din diferite tari, precum Franta, Danemarca, Polonia, Olanda si Canada. Iar acum suntem in discutii cu un atelier de croitorie din Romania, pentru o serie limitata de articole vestimentare pentru copii.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Marketplace-urile, Instagram si Facebook.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Ne merge in egala masura cu efortul pe care il depunem, deoarece noi ne ocupam de tot (site, mentenanta, tot ce se afla in spatele site-ului, partea de marketing), in concluzie cand suntem implicati 100%, categoric traficul creste si – implicit – si vanzarile.
Ati participat la Black Friday 2021?
Nu am participat pana acum la Black Friday.
Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul il promovam in mare parte pe canalele de socializare Instagram si Facebook, prin reclame sponsorizate si Google Ads.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Desigur, suntem activi pe pagina de Facebook, comunicam cu clientii detalii extra (despre cum pot plasa comezi, timpul de livrare sau orice alte detalii), le suntem la dispozitie. Consider ca este destul de important. Pagina este administrata tot de noi, la fel si campaniile sponsorizate. Ne dorim sa investim cat mai mult pe acest segment. Si ca buget, dar si acumuland noi cunostinte pe partea de tehnologie.
Aveti versiune de mobile?
Site-ul nostru este responsive, fiind optimizat pentru toate dispozitivele.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
90% dintre comenzile noastre sunt de pe dispozitivele mobile.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Nu stim cum vom incheia anul si ce ne rezerva viitorul, insa suntem optimisti: momentan, ne dezvoltam frumos. Nu ne facem planuri pe termen indelungat, vrem sa evoluam treptat.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Magazinul online are deja cheltuilei mult mai mici in comparatie cu un magazin fizic, iar optimizarea acestora se poate realiza prin strategii SEO eficiente, de unde rezulta trafic organic pe site.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea pentru site-ul nostru este aceea de a fi cat mai vizibili pe nisa noastra si nu numai. Acest lucru il realizam prin SEO si campanii publicitare.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cea mai des intalnita problema cu firmele de curierat este intarzirea livrarii, dar aceasta problema nu tine neaparat de noi si nu putem interveni in rezolvare ei.
Ce planuri de viitor aveti in online?
In viitor, dorim sa diversificam produsele din magazinul nostru, dar lucram si la un departament care sa se ocupe cu realizarea de site-uri web si magazine online (achano.tech).
Leave a reply