Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu WoodenLamp.ro

WoodenLamp.ro a aparut online in august 2020, „odata cu decizia reorientarii afacerii noastre cu invitatii de nunta, grav afectata de pandemie”, ne-a povestit Alexandru Baltatescu (foto, Fondator WoodenLamp.ro, alaturi de sotia lui, Mara). Magazinul e-commerce vinde lustre, aplice si cutii din lemn (pentru flori, vin, cadouri si depozitat bijuterii sau accesorii), care sunt fabricate de ei, personalizabile, eco-friendly si sustenabile. Alexandru ne-a povestit cum a pornit afacerea ajutat de fonduri europene, care sunt principalele canale de vanzare pe care se axeaza si ce planuri de viitor are. Descopera mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alexandru Baltatescu: Am ales numele pentru ca denota exact ceea ce facem noi, respectiv corpuri de iluminat din lemn. Nu ne-a luat foarte mult timp sa ne hotaram la nume, a venit cumva natural.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am inceput initial cu o afacere cu invitatii de nunta (la scurt timp dupa propria nunta), dorind sa venim in ajutorul tinerilor cupluri si urmand un vis mai vechi de a avea o afacere proprie. In timpul pandemiei, am fost nevoiti sa ne reinventam, altfel nu am fi rezistat. Ne-am gandit la toata munca pe care o depusesem pentru a pune afacerea la punct si am deciz ca nu vom inchide pur si simplu. Fara sa avem experienta in domeniu, dar cu o minima cercetare vizavi de potentialul produselor de iluminat din lemn, ne-am apucat sa invatam totul de la 0: de la echipamente de tipografie si gestionare stocuri, pana la marketing si vanzari. Conceptul corpurilor de iluminat din lemn ma atragea personal de mai mult timp, eram fascinat de versatilitatea lor, de usurinta cu care se potrivesc oricarui stil (indiferent ca este clasic, minimalist, scandinav, rustic sau modern,) de eleganta acestui material (considerat pe buna dreptate de lux, pentru ca este natural si se lucreaza greu). Pandemia ne-a dat cumva sansa si constiinta ca este momentul sa ne intoarcem mai mult catre lucruri naturale si sustenabile, asa ca am putut sa lansam acest proiect, fapt de care suntem foarte bucurosi.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
De cand ma stiu, imi doresc propria afacere, mi-am dorit sa realizez ceva pe cont propriu, de la zero, care sa se dezvolte si sa aiba propria istorie. Consider ca este o provocare mare sa realizezi ceva pe cont propriu, de aceea am un respect deosebit pentru cei care au afacerile lor, care au muncit pe branci pentru a le dezvolta, care au creat locuri de munca si au echipe fantastice. Nu am avut niciun asociat (doar pe sotia mea, Mara, care a fost mereu alaturi de mine, m-a ajutat si m-a inteles mereu cand ajungeam acasa la 11-12 noaptea, zile la rand). De curand, colaborez cu o echipa de business strategists (Raluca Kisescu si echipa ei – Laura Vasilescu si Cosmina Patroi), ele ma ajuta sa dezvoltam afacerea (nu doar ca strategie, ci si ca implementare).

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu am facut o facultate in domeniul afacerilor (am facut o facultate tehnica), dar parintii mei aveau un magazin si un depozit de materiale de constructii, asa ca am trait intr-un mediu antreprenorial si niciodata nu am incetat sa ma gandesc la propria afacere. Cred ca cel mai mult am invatat din cursuri, carti de antreprenoriat, dezvoltare personala si, bineinteles, experienta practica.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am accesat un proiect european, cu care am putut sa cumpar echipamentele de productie. Pentru cei in situatii similare, va marturisesc ca nu banii sunt problema, cel mai greu este gestionarea lor, in ce ar trebui sa investestesti mai mult si in ce nu. Cel mai bine este sa apelezi la persoane cu competente in domeniu, altfel banii se cheltuie repede. 🙂 Alta parte grea a fost sa invat domeniul, tehnologia cu care lucram si sa inteleg cum functioneaza piata, in general.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Au fost destule bariere, sunt sigur ca vor mai fi, dar imi place, pe mine ma provoaca sa cautam solutii pentru problemele aparute, asta ne tine in priza mereu, ne da energie, iar cand gasim solutia, avem o mare satisfactie. Cum le-am depasit? Cu ajutorul familiei, prietenilor, apropiatilor si citind foarte multe carti de dezvoltarea personala,  din care am inteles ca si altii au trecut prin ce treceam eu si ca orice problema are o solutie.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Este o diferenta enorma de la statutul de angajat, la cel de antreprenor. Cel mai mare dezavantaj al antreprenoriatului este nesiguranta zilei de maine, dar (in acelasi timp) simti ca traiesti cu adevarat, e momentul in care esti responsabil pentru angajatii tai si toate cheltuielile firmei. Cred ca pentru un angajat acesta este un dezavantaj, dar pentru un antreprenor este un avantaj, pentru ca nesiguranta te face sa muncesti mai mult, mai smart, sa inveti mai mult si sa aduci rezultate mai bune – deci esti intr-o dezvoltare continua.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt foarte diversi: de la angajati din corporatie, pana la oameni care au diverse mici bussinesuri, de la romani, la francezi. Ne adresam in special celor care apreciaza produsele eco-friendly, sustenabile si celor care pretuiesc designul diferit (prin simplitate) si sofisticat (prin calitate). Pentru noi, calitatea este principiul de baza al afacerii, ne dorim clienti multumiti deopotriva de produsele noastre si de experienta achizitiei lor, indiferent ca este vorba de o lustra sau o decoratiune.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, pentru ca produsele noastre sunt eco-friendly, folosim doar vopseluri si lacuri pe baza de apa, este foarte important sa avem in casa lucruri cat mai naturale si sa incercam pe cat posibil sa ne debarasam de lucrurile produse in fabrici mari, care polueaza, care folosesc lacuri pe baza de solvent. Daca ne dorim sa avem grija de membrii familiilor noastre, o putem face si prin atentia cu care achizitionam obiecte cum ar fi corpurile de iluminat, care sunt in camera 24 de ore din 24 si, daca acestea sunt realizate din materiale naturale, nu au cum sa dauneze aerului din casa. In al doilea rand, pentru designul inovativ al corpurilor de iluminat, pentru gama larga de nuante de lemn si culori pastelate, care se pliaza pe orice stil, indiferent ca este clasic, modern, scandinav sau minimalist. In al treilea rand, pentru posibilitatea personalizarii produselor. Putem schimba culoarea sau marimea corpului de iluminat sau putem concepe un design impreuna cu clientul, plecand de la o idee. Nu in ultimul rand, pentru packaging-ul deosebit, personalizat si sigur la transport – corpurile noastre de iluminat sunt livrate in cutie din lemn de 4 mm, cu logo-ul brandului nostru gravat, care poate fi folosita ulterior pentru depozitarea lucrurilor mai mici (cum ar fi ceasuri, bijuterii si alte lucruri de valoare).

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca factorul diferentiator este experienta completa pe care o oferim: de la designul lustrelor noastre si faptul ca fiecare este partial lucrata manual (slefuitul si vopsitul), la ambalajul care este un produs in sine, de la grija cu care impachetam, pana la siguranta si rapiditatea cu care livram. Fiecare lustra este ambalata intr-o cutie din lemn, pe care gravam si un mesaj clientului (cum ar fi, „Cu drag, pentru Monica”). In acest mod, cel care cumpara un produs de la noi intelege ca acea lustra sau decoratiune a fost impachetata si pregatita pentru el, ca el nu este un alt client care ia acelasi produs, ca multi altii, dintr-un raft. Am primit foarte multe feedback-uri minunate, clientii ne suna si ne felicita dupa ce primesc coletul, sunt foarte incantati si asta ne da energie sa mergem si mai departe.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Noi le producem, in atelierul nostru. Avem furnizori de materie prima si pentru sistemul de prindere, si pentru dulie. Toti furnizorii nostri sunt din Romania, dar produsele din afara.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul www.woodenlamp.ro este principalul canal de vanzare, dar vindem si pe marketplace-uri, Vivre, eMAG, Etsy si dorim sa ne extindem si pe alte platforme.

Cati angajati aveti?
2 angajati, deocamdata.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Suntem prezenti pe piata de doar 6 luni, pot sa zic ca merge foarte bine in perioada asta si crestem de la luna la luna, iar luna decembrie a insemant si debutul colaborarilor de tipul B2B.

Ati participat la Black Friday 2020?
Am participat, a fost incredibil, am avut si de X ori mai multe comenzi intr-o zi. Chiar daca nu vorbim de volume mari, pentru noi, aflati in perioada de MVP, in care testam cumva produsul in piata, acest Black Friday ne-a demonstrat ca avem produse viabile si ca putem merge mai departe cu dezvoltarea afacerii.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Pentru noi au fost la fel, pentru ca in perioada Craciunului am avut si o serie de decoratiuni, in cutii personalizate, care au mers foarte bine. Daca ar fi sa comparam doar partea de corpuri de iluminat, a fost mai slab in perioada Sarbatorilor, insa a fost o decizie de business sa prioritizam in acea perioada decoratiunile si comenzile B2B.

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam pe Facebook, Instagram si Google Ads, dar si prin continut propriu, care sa ajute la viralizare si indexare.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Am invatat ca trebuie sa lasam oamenii mai priceputi decat noi sa se ocupe, de aceea colaboram cu o agentie de marketing, care se ocupa de campaniile pe Facebook si Google, dar noi ne ocupam de postari si de interactiunea zilnica (poze, Story, postari cu produsele, modul in care acestea se fabrica, se monteaza, cum arata in diverse spatii de locuit), astfel incat lumea sa inteleaga cat mai bine conceptul nostru.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este optimizat si pentru mobile, nu ai cum sa nu ai mobile in ziua de azi, ar fi un esec total.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Undeva la 70%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Ne propunem cel putin sa triplam cifra de afaceri fata de anul 2020, dar lucram si pe un plan si mai optimist, pentru a doua jumatate a anului.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca se pot reduce cheltuielile prin promovare organica pe Facebook si Instagram,  prin continut constant (postari cat mai relevante pentru public si articole de calitate). In acelasi timp, identificarea oricaror potentiali parteneri aflati intr-un stadiu similar sau mai avansat de dezvoltare – de exemplu, noi am facut o propunere de cutii de vin personalizate, pentru un producator de vin. Impreuna facem lucrurile mai usor si rezultatele sunt mai bune!

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Avand in vedere ca domeniul nostru de activitate are multe SKUs si producatori/vanzatori, cea mai mare provocare este sa concuram cu magazinele mari de profil, bugetul de promovare fiind mai mic in cazul nostru.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Momentan, nu mai avem probleme, dar a trebuit sa trecem si prin asta, am testat firmele de curierat si ne-am oprit la una singura pentru Romania si alta pentru Europa. Cred ca cea mai mare problema a fost sa ne asiguram ca avem coletele livrate in 24 de ore, asa cum ne doream. Ca sa depasim aceasta problema, a trebuit sa testam si sa urmarim evolutia fiecareia si a meritat efortul, pentru ca acum sunem foarte multumiti de cei cu care lucram.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa marim portofoliul de produse, sa realizam aplice de perete si lampadare in acelasi ton cu lustrele. De asemenea, vom realiza cutii si alte decoratiuni din lemn, care pot folosite pentru cadouri sau obiecte de decor, in casa.

Leave a reply