Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ValentineJwlry.com

ValentineJwlry.com a aparut in toamna anului 2020 si vinde online bijuterii din argint placate sau nu cu aur, iar Aurora Preda (foto, Fondator ValentineJwlry.com) ne-a povestit de ce s-a apucat de e-commerce, care sunt atuurile e-shop-ului ei (comparativ cu site-urile concurente din aceeasi nisa) si de ce nu a renuntat inca la jobul ei dintre-o companie multinationala, pentru a se dedica complet afacerii sale digitale. Aflati mai multe din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Aurora Preda: Numele magazinului este inspirat din cel de-al doilea prenume al meu, Valentina.  Valentine Jewelry mi s-a parut denumirea perfecta, iti inspira rafinament si descrie foarte bine obiectul nostru de activitate.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de afaceri mi-a incoltit in minte inca de cand eram studenta, mama obisnuia sa-mi cumpere cercei din argint de la o cunostinta care importa bijuterii din diverse tari si le vindea in cercul ei de cunoscuti. Inca de atunci m-am gandit ca ar fi un model de business pe care mi-ar placea sa-l implementez, am facut ceva research la momentul respectiv, insa nu aveam resursele financiare necesare pentru a porni la drum. Anul 2020, desi a fost un an greu pentru mine, a reprezentat imboldul de care aveam nevoie pentru a ma aventura pe calea antreprenoriatului. Nu as putea spune ca am un model in acest domeniu, insa urmaresc magazinele online similare. In orice domeniu de activitate este important sa fii atent la concurenta si la directia in care merge piata.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Asa cum spuneam, 2020 cred ca a fost un an dificil pentru multi oameni, inclusiv pentru mine. Am realizat cat de important este sa ai mai multe surse de venit si lucrul acesta m-a impulsionat sa pun in practica ideea de afaceri pe care o aveam de multi ani. Da, am pornit la drum singura, in acest moment firma are doar un singur angajat, eu. 😊 Am vrut sa fie un proiect pe care sa-l pornesc singura, de la zero, fara niciun fel de finantare sau sprijin financiar din partea familiei. Aveam un fond de economii, pe care am decis sa-l investesc in ideea mea.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am terminat Academia de Studii Economice din Bucuresti, Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune, prin urmare nu sunt complet straina de domeniul economic. Cred ca studiile pe care le am m-au ajutat sa pot pune bazele afacerii singura si sa stiu (in linii mari) care ar fi pasii de urmat. In plus, parintii mei au fost si ei antreprenori acum multi ani, cand eram mica – aveau o fabrica de pufuleti. Pot spune ca am avut si un model in familie.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am pornit la drum cu o investitie initiala de cateva sute de euro, pe care i-am alocat din fondul de economii. Lunar, timp de 4-5 luni, am investit bani din salariu in achizitii de modele noi de bijuterii, iar in prezent (la 1 an si jumatate dupa ce am inceput activitatea), o mare parte din profitul lunar este reinvestit.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Au fost cateva bariere la inceput, in principal legate de faptul ca nu cunosteam foarte bine legislatia in domeniu. Activitatea de comert cu bijuterii din metale pretioase este reglementata diferit in Romania si mi-a luat ceva timp pana am reusit sa obtin autorizatiile necesare. Este prima initiativa antreprenoriala pe care am avut-o, iar la inceput au fost multe necunoscute. O alta bariera a fost si cea legata de identificarea celor mai buni furnizori de bijuterii, cei care confectioneaza bijuterii din argint de buna calitate si care isi mentin stralucirea in timp. La inceput am avut ceva probleme pe partea aceasta.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Momentan merg in paralel cu ambele. Sunt angajata intr-o companie multinationala si sunt si antreprenor. Nu am avut pana acum curajul de a renunta la jobul pe care il am si a ma aventura complet in antreprenoriat. Locul de munca iti ofera o anumita siguranta financiara, pe care o afacere la inceput de drum, in faza de start-up, nu ti-o poate oferi. Probabil pe masura ce business-ul va creste, voi fi nevoita sa aleg intre cele doua. Chiar si in prezent, desi volumul vanzarilor este unul mediu as spune, este dificil sa imbin jobul cu propria afacere. Implica mult timp liber alocat seara (dupa job) si in weekend-uri.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul meu tinta sunt femeile care iubesc sa-si accesorizeze tinuta cu o bijuterie ce poate fi purtata atat la o tinuta eleganta, cat si la o tinuta mai casual. Modelele pe care le comercializez pe site au un design destul de modern, prin urmare as putea spune ca ma adresez femeilor cu varsta intre 20 si 45 ani.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Avem un portofoliu de peste 300 de modele de bijuterii, prin urmare daca vrei sa oferi cuiva un cadou si esti in criza de timp (sau, pur si simplu, iti doresti un accesoriu nou), pe site-ul nostru vei gasi varietate. Totodata, oferim transport gratuit la orice comanda, indiferent de valoarea ei. Nu conditionam transportul gratuit de valoarea comenzii. Acesta consider ca este un avantaj competitiv fata de alte magazine online similare, care ofera transport gratuit doar pentru comenzile ce depasesc o anumita valoare. Oferim si retur sau schimb gratuit in primele 30 de zile de la data achizitiei, iar costurile de transport sunt suportate de noi. Avem si un program de fidelitate pentru clientii care aleg sa-si faca un cont pe site: la fiecare comanda plasata castiga puncte de fidelitate ce se transforma in reduceri comerciale, la comenzile viitoare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata bijuteriilor in prezent este una destul de competitiva: pana acum cativa ani existau doar cateva magazine online de unde iti puteai cumpara bijuterii din argint sau din alte metale pretioase, dar in prezent numarul acestora a crescut semnificativ si este din ce in ce mai greu sa atragi atentia potentialilor clienti. Avem in portofoliu si bijuterii cu un design mai neobisuit, sunt modele care nu prea se gasesc pe alte site-uri de profil, care aleg sa comercializeze doar modele mai clasice. Preturile sunt accesibile la majoritatea modelelor pe care le avem si cel putin, pentru moment, cred ca ne situam sub media pietei, ca interval de preturi. Ca sa sumarizez, diferentierea provine din design-ul bijuteriilor comercializate si din conditiile comerciale pe care le oferim.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Bijuteriile le importam din diferite tari: avem furnizori din Asia, dar si din Europa.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalele canale de vanzare sunt platformele de social media Facebook si Instagram.

Cati angajati aveti?
Momentan sunt doar eu, ma ocup de administrarea site-ului, achizitii, ambalarea bijuteriilor, expedierea comenzilor si facturare. Am o prietena care ma ajuta cu activitatea de contabilitate.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna aprilie – n.r.)?
Am observat (in ultimul an si jumatate) ca este un model de afacere cu o anumita sezonalitate. Perioadele de varf in ceea ce priveste vanzarile sunt in preajma Sarbatorilor de iarna, lunile februarie si martie. Lunile in care am inregistrat vanzari peste media lunara au fost decembrie, ianuarie, februarie si martie. In perioada aceasta, avand in vedere ca suntem in aprilie, vanzarile sunt la nivel mediu.

Ati participat la Black Friday 2021?
Avem campanii promotionale pe site in mod regulat, dar da, am participat si la Black Friday.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Cele mai mari vanzari le-am avut in luna decembrie, in preajma Sarbatorilor. Am inregistrat o crestere de 20% in vanzari in decembrie, comparativ cu noiembrie, cand am avut campania de Black Friday. Bijuteriile sunt acel gen de produs pe care, de regula, il cumperi pentru a-l oferi cadou si, din acest motiv, cele mai mari vanzari le-am inregistrat in lunile in care exista o traditie locala in a face cadouri persoanelor dragi.

Cum si unde va promovati site-ul?
Principalele canale de promovare sunt Facebook si Instagram. Avem pagini de social media pe aceste doua platforme si acolo ne si promovam produsele, prin campaniile de publicitate platita. Am incercat si promovarea pe Google, insa rezultatele nu au fost la fel de bune, comparativ cu cele obtinute in urma campaniilor de promovare pe Facebook si Instagram.

 Cat de importanta este comunicarea pe Facebook cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Cum spuneam, suntem prezenti pe Facebook si Instagram. Paginile sunt administrate de mine si tot eu ma ocup de crearea campaniilor publicitare. Partea aceasta este o provocare pentru mine, nu am cunostinte foarte avansate de marketing online si, din acest motiv, ma gandesc ca pe viitor sa inchei un contract de colaborare cu o firma specializata in domeniu.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este disponibil si in versiune de mobile, are o interfata ce se adapteaza la sistemul de operare folosit de telefonul de pe care este accesata pagina.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Majoritatea comenzilor primite sunt plasate de pe telefonul mobil, aproximativ 86%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Speram sa incheiem anul cu o crestere semnificativa, avand in vedere ca (fata de 2021) acum avem un portofoliu de bijuterii mult mai extins, paginile de social media sunt urmarite de mult mai multe persoane, iar pana acum anul 2022 pare a fi unul promitator. Speram sa incheiem anul cu o crestere de cel putin 25-30% fata de anul anterior.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Momentan, nu am ajuns la pasul acesta de a ma gandi cum as putea optimiza costurile lunare, insa acesta este unul din motivele pentru care ma gandesc sa colaborez cu o firma de marketing online. Cele mai mari costuri pentru un magazin online sunt cele cu reclama platita pe Facebook si Instagram, fara de care nu am avea vanzari. In ultimele luni, cei de la Facebook au schimbat modul in care sunt prezentate reclamele catre potentialii clienti si pentru ca s-au aliniat cu reglementarile europene in ceea ce priveste legislatia GDPR, nu mai pot urmari la fel de bine comportamentul potentialilor clienti. Astfel, si rezultatele campaniilor publicitare au fost afectate. Pentru a obtine acelasi nivel de vanzari ca acum 1 an, in prezent trebuie sa investesc mai multi bani in campaniile publicitare. Sper sa reusesc sa optimizez partea aceasta, incepand o colaborare cu o firma specializata in domeniu.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este modul de prezentare al produselor. In prezent sunt multe magazine online care comercializeaza bijuterii din argint, ne adresam toti cam aceluiasi grup de oameni care ne-ar putea deveni clienti si, pentru a atrage atentia unei persoane si a o determina sa-ti acceseze site-ul, trebuie sa ai o reclama si imagini de prezentare cat mai atractive.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Colaborez inca de la inceput cu aceeasi firma de curierat, pana acum am fost multumita in totalitate de serviciile lor, comenzile ajung la clienti in termen de o zi de la data expedierii pachetului, au acoperire in intreaga tara si n-am avut pana acum nicio situatie neplacuta. Pretul serviciului de transport raportat la calitatea acestuia este unul excelent, fata de alte companii de curierat din piata.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pe viitor mi-as dori sa ofer site-ului o interfata noua, cu mai multe functionalitati fata de cele actuale. De asemenea, imi doresc ca pe viitor clientii sau clientele sa gaseasca pe site si o gama mai variata de bijuterii din argint cu perle de cultura si pietre semipretioase. Cred ca acesta va fi urmatorul pas, introducerea unei noi game de bijuterii. Planuri sunt multe, insa le iau pas cu pas.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ValentineJwlry.com – ECOMpedia […]

Leave a reply