Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu TaiteiGradinaresti.ro

TaiteiGradinaresti.ro a aparut in iunie 2020 pe piata e-commerce autohtona si vinde taitei romanesti artizanali, facuti din ingrediente autohtone, dupa o reteta traditionala si colorati natural (obtinuti din legume si fructe proaspete). Laura Gradinaru (foto, Administrator TaiteiGradinaresti.ro) ne-a povestit cat a investit in aceasta afacere, ce pasi mai are de facut apropo de site-ul propriu si cum i-a mers in perioada pandemiei COVID-19. Descopera mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Laura Gradinaru: E numele produsului si am dorit sa fie o continuitate. Era deja cunoscut si stiut. Reprezinta chiar produsul in sine. Am ales denumirea autentica pentru ca este un produs romanesc, facut din materie prima romaneasca (cu exceptia unor condimente care nu se gasesc la noi in tara). Singura asemanare cu pastele este doar procesul de fabricatie: faptul ca oul se amesteca cu faina, timpul de framantare si odihnire.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am un model, dar nu este autohton, e american, de fapt. J Ideea de business a venit dupa aproape un an de teste in bucataria proprie, teste de produs si in urma feedback-urilor, incurajarilor primite de la cei care au incercat si varianta acesta de paste. Cei mai multumiti erau copiii.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Mai mult autodidacta, am citit carti de antreprenoriat, am facut cursuri online.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Am inceput sa investim economiile proprii, aproximativ 5.000 €. Foarte putin pentru un business in domeniul alimentar. Dupa un an, am accesat un start-up si am aprimit aproximativ 40.000 €, fonduri europene nerambursabile.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Foarte multe, dar cu multa rabdare le facem fata si astazi.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Faptul ca imi pot gestiona timpul dupa nevoile mele este cel mai mare avantaj. Cu toate ca poate uneori stau mai mult la atelier decat acasa, dar ma simt mult mai prezenta in familie.

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoanele cu varsta cuprinsa intre 25-45 ani, in medie.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca isi doresc produsele, in primul rand. Cu toate ca mai trebuie sa lucram la site, sa arate mai bine, cred ca in primul rand conteaza produsul, calitatea lui si recomandarile primite. E mai simplu sa comande online, e o metoda simpla, eficienta si fara prea mult efort.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In primul rand sunt produsi artizanal, handmade mai mult, nu producem in mod industrial, sunt produse unice. Niciun lot nu se aseamana cu precedentul. Faina este de moara, niciodata nu este la fel. Multa culoare naturala, obtinuta din legume si fructe proaspete. Faptul ca pastram reteta originala si nu folosim sare in compozitie. Am fost (si cred ca sunt) model de inspiratie pentru mamicile care stau acasa, deci piata este in crestere.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Vindem doar produsele produse de noi.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul online, bacanii si magazine cu profil traditional.

Cati angajati aveti?
Patru: trei la productie si un contabil.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in noiembrie 2020 – n.r.)?
Fiind un produs din cosul de consum, am avut cerere si am continuat productia fara sa ne oprim. Am promovat mai mult pe Facebook, decat pe site.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu am participat.

Cum si unde va promovati site-ul?
Nu am facut o promovare in mod regulat, doar apare in datele de contact.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Taitei Gradinaresti-Paste cu gust se numeste pagina de Facebook, asa am ineput sa fac cunoscute produsele. Eu ma ocupa de postari, poze, am facut o singura campanie platita in 3 ani, mai mult pentru vizibilitate.

Aveti versiune de mobile?
Nu.

Cum credeti ca veti incheia anul 2020?
Speram ca in crestere ca sa putem continua, asta ne si dorim.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu stiu daca poate face acest lucru, doar sa creasca vanzarile, parerea mea. Sa faci un magazin online creste cheltuiala si prin vanzarea produsului amortizezi…

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Intretinerea, incarcarea pozelor, atentia acordata.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Manipularea coletelor, unele ajung sifonate, dar se intampla foarte rar.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa investesc atat timp, cat si bani in site, pentru a fi mai primitor.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply