Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu site-ul CoutureForLG.ro

Site-ul coutureforlg.ro a fost lansat in februarie 2020, exact cu o luna inainte de startul pandemiei COVID-10, si vindea initial imbracaminte eleganta pentru femei si barbati. Ulterior, a devenit un brand dedicat doar vestimentatiei masculine elegante, ne-a povestit Claudiu Hering (foto, General Manager & Cofondator CoutureForLG.ro). Peste 80% dintre produsele din magazinul sau online sunt produse in Romania, iar Claudiu spune ca cele mai mari provocari pentru afacerea lui digitala sunt legate de modificarile legislative dese, faptul ca apar noi politici de publicitate online si fraudele dese de pe Internet. Aflati mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Claudiu Hering: Numele site-ului provine de la prescurtarea denumirii comerciale, Couture For Ladies & Gentlemen. Cand am inceput acest business, am dorit sa oferim imbracaminte eleganta atat doamnelor, cat si domnilor, de aici si denumirea de „for ladies & gentlemen”, insa acum ne-am specializat doar pe imbracamintea masculina, pentru ca am considerat ca este un segment caruia nu i se acorda o atentie suficienta. Cuvantul „couture” provine din limba franceza si inseamna „cusatura”, iar „for gentlemen” inseamna „pentru domni”. In esenta, fiecare articol vestimentar porneste de la o cusatura.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Cred ca un business de durata trebuie sa porneasca de la o pasiune. Daca ai pasiune pentru ceea ce faci, este mult mai usor sa treci peste obstacolele care apar de-a lungul timpului. Pasiunea pentru imbracamintea masculina m-a determinat sa pornesc acest business. Nu as putea sa spun ca am vreun model in domeniu, dar urmaresc cu mare atentie atelierele de creatie masculina din Italia si Marea Britanie.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
In primul rand, in Romania anilor ’60-’70, costumul barbatesc era un must-have al domnului de atunci. Cu timpul, influentele occidentale au schimbat foarte mult garderoba unui domn, costumul devenind o tinuta purtata ocazional sau un fel de uniforma. In al doilea rand, Oradea (orasul in care am pornit acest business si unde avem si un showroom, in centru) a fost unul dintre orasele in care industria producatoare de costume barbatesti a fost foarte dezvoltata. In timp, multe fabrici de profil s-au inchis. Acest lucru nu a facut decat sa ma motiveze, iar unul dintre obiectivele noastre este ca Oradea sa redevina renumita, nu doar pentru frumusetea ei arhitecturala, ci si pentru costumele barbatesti care pleaca de la noi, in toata tara. Am acest business alaturi de sotia mea si faptul ca am trecut cu bine peste pandemie este confirmarea ca facem o echipa buna.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Tind sa cred ca experienta acumulata inainte de a incepe business-ul este cea mai buna educatie pe care am primit-o. Acum, cartile de economie, educatie antreprenoriala si dezvoltare personala sunt cele care imi stimuleaza gandirea antreprenoriala.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Banii de finantare i-am obtinut printr-un program european de tip start-up, insa aceasta nu a fost singura sursa de finantare. Tot ceea ce am castigat din vanzari am reinvestit in stocuri de marfa si in dezvoltarea business-ului.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cred ca toti antreprenorii au bariere, mai devreme sau mai tarziu. Aceste bariere pot fi factori interni sau externi. Daca as incepe sa enumar toate barierele pe care le-am intampinat de-a lungul timpului, cred ca cititorii s-ar opri la acest raspuns, pentru ca ar fi un lung.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Sunt multe persoane pe care le urmaresc, iar cand vine vorba de avantaje si dezavantaje, unii spun ca este foarte avantajos sa ai un business, iar altii sunt de parere ca este dezavantajos – unii chiar inchid afaceri din cauza dezavantajelor. As prefera sa fiu impartial. Consider ca, la inceput de drum, avantajele sunt direct proportionale cu avantajele, uneori este avantajos ca ai mai mult timp liber, alteori este dezavantajos, pentru ca trebuie sa lucrezi mai mult decat un angajat.
Eu, personal, consider ca cel mai mare avantaj pe care un antreprenor il are fata de un angajat este acela ca poate implementa ceea ce doreste, fara ca cineva sa ii respinga ideile.

Care este publicul tinta al site-ului?
Cred ca, din ceea ce am povestit pana acum, reiese faptul ca noi ne adresam domnilor din Romania, purtatori de imbracaminte eleganta.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Ceea ce ne diferentiaza fata de alti competitori este calitatea produselor si serviicilor pe care le oferim. In fiecare zi lucram la aceste aspecte, in fiecare zi gandim servicii si sisteme noi, tocmai pentru a aduce imbunatatiri.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Acest segment de piata este subestimat, din punctul meu de vedere. Acest lucru este confirmat si ce majoritatea domnilor care vin in showroom-ul nostru. De cele mai multe ori, acestia ne spun: „Nu e chiar asa de important cum aratam noi, barbatii, la un eveniment, doamna sau mireasa trebuie sa fie in centrul atentiei”. Din punct de vedere vestimentare, consider ca este o conceptie foarte gresita. Cred ca si un domn trebuie sa fie elegant si ingrijit.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Inca de la inceputul business-ului, am stabilit ca peste 80% din produse sa fie realizate in Romania. Cu toata sinceritatea, va spun ca acest obiectiv nu l-am putut indeplini in primul an, iar motivul este foarte simplu. Avand in vedere ca, in 2019, lucrurile mergeau bine si nu era pandemie, majoritatea furnizorilor au fost foarte inchisi in ceea ce priveste noile colaborarori, prin urmare am fost nevoiti sa contactam un furnizor din Turcia (bineinteles, nu inainte de a verifica produsele si calitatea acestora). In 2020, am reusit sa semnam parteneriate cu producatori autohtoni. Pana la urma urmei, pentru noi, pandemia a deschis multe usi. 😊

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem atat online, cat si offline, in showroom-ul nostru din Oradea (Str. Primariei, nr. 23). Pentru noi s-a dovedit a fi mixul perfect.

Cati angajati aveti?
In prezent, avem 5 angajati, dar cu siguranta unul dintre obiectivele anului 2023 este dezvoltarea echipei.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna noiembrie – n.r.)?
Q4 pentru noi este un trimestru mai aparte. Avem o scurta perioada in care vindem articole vestimentare dedicate sezonului toamna-iarna. Deci vanzarile sunt in tendinte cu sezonul post-evenimente.

Ati participat la Black Friday 2022?
Da, am participat.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
De departe, luna in care am avut campania de Black Friday, din punct de vedere al cifrelor, a fost peste luna Craciunului.

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul este promovat pe retelele de socializare (Facebook, Instagram, TikTok), dar si pe Google (prin Google Ads).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, se numeste Couture For Gentlemen, este administrata de mine, dar pe partea de advertising colaboram cu o agentie.

Aveti versiune de mobile?
Avand in vedere viteza cu care se dezvolta aceste echipamente, cred ca este absolut necesar sa avem si varianta de mobile.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 80% din comenzi vin de pe dispozitive mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ne-am asumat o crestere de 50% fata de 2021, iar in prezent suntem in run rate.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Este o intrebare foarte buna. Cred ca un magazin online poate reduce din cheltuieli daca se fac investitii in acesta, prin optimizari constante, care sa genereze comenzi mai multe.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cred ca cele mai mari provocari vizavi de site sunt legate de modificarile legislative dese, faptul ca apar noi politici de publicitate online si – bineinteles – valul mare de fraude online, pe care trebuie sa le impiedicam.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Inca de la inceput nu am facut economie deloc in ceea ce priveste firma de curierat. Am cautat servicii calitative, chiar daca au implicat costuri mai mari. Lucram cu cea mai mare firma de curierat din Romania. Probleme au existat, insa ocazional.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Cred ca mediul online din Romania nu a ajuns la adevaratul sau potential. Acest lucru este de bun augur pentru noi, ca business. Avem un viitor frumos, in care credem. Vrem sa ajungem sa fim primul magazin online de imbracaminte masculina, vrem sa educam domnii din Romania sa se imbrace elegant, dar si corect. Aceste lucruri se vor intampla in timp, dar un lucru este cert: se vor intampla.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply