Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu site-ul CartuShop.ro

Site-ul e-commerce CartuShop.ro a fost lansat in august 2017, prima comanda fiind platita online prin card bancar, ne-a povestit Andreea Burghelea (foto, Cofondator CartuShop.ro). E-shop-ul vinde cartuse, imprimante, produse de birotica si papetarie, periferice si accesorii IT. Ea si sotul ei au investit initial 10.000 € (din economii) in aceasta afacere si mizeaza pe oferirea de produse de calitate, la preturi rezonabile (nu pe cel mai mic pret). In plus, ofera un serviciu complet de livrare a cartuselor si de preluare celor golite (pentru a ajuta clientii sa protejeze mediul in mod legal).  Aflati mai multe, din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andreea Burghelea: Noi comercializam, in principal, cartuse pentru echipamentele de printare (imprimante, multifunctionale, copiatoare). Numele CartuShop.ro a fost ales in ideea de a fi relevant pentru produsele oferite spre vanzare.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a aparut ca urmare a experientei in domeniu, de peste 15 ani, atat a mea cat si a sotului. Ne-am dorit sa valorificam cunostintele acumulate intr-un proiect propriu, in care deciziile sa ne apartina in totalitate.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Decizia de a incepe propria afacere a fost una de familie. Cunosteam faptul ca incercam sa intram pe o piata cu o concurenta puternica. Motivatia a venit dintr-un cumul de conditii indeplinite: experienta in domeniu, varsta (daca nu acum, atunci cand?), resursele pentru a incepe.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am terminat Facultatea de Marketing din cadrul ASE Bucuresti, urmata de un master in Afaceri Internationale. Nimic din cele studiate nu a continut informatii din zona antreprenoriala. Experianta acumulata in timp a fost suplinita prin cursuri online si cartile de specialitate citite.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Bugetul investit initial a constat in valoarea stocului importat si a provenit din economii. Intrucat in primii ani am preferat sa lucram exclusiv cu furnizori externi, unda plata trebuia facuta in avans, suma investita a fost in jurul a 10.000 €. Site-ul s-a dezvoltat pas cu pas, cu ajutorul unui bun prieten, care cu greu a acceptat sa fie remunerat, fara a atinge valoarea reala a efortului depus.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Schimbarea statulului de la angajat la antreprenor vine cu o suma de incertituni. Unul dintre obstacolele depasite a fost cel psihologic, de a trece de la un venit sigur la unul mai putin sigur, chiar aproape inexistent, in lunile de inceput. Din job-urile anterioare aveam o suma de cunostinte (pe care le-am aplicat), dar tot au existat lucruri pe care le-am experimentat si am invatat din greseli.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalele avantaje sunt programul flexibil si libertatea de a-ti lua propriile decizii de business. In acelasi timp, a te imparti intre firma si familie devine o provocare, mai ales cand firma este formata din membrii familiei J. Trebuie stabilite foarte bine prioritatile, astfel incat sa-ti ramana si timp liber, pentru deconectare.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al site-ului este compus din firme mici si mijlocii care detin echipamente de printare, dar si persoane fizice care au nevoie de consumabile, pentru imprimanta sau multifunctionalul de acasa.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Produsele pe care le punem in vanzare sunt alese asa incat sa satisfaca necesitatile clientior, la preturi rezonabile. Oferim atat consumabile originale (puse in vanzare de producatorii echipamentelor), cat si consumabile compatibile, 100% noi. Comercializam produse sub brandul propriu Adatto, pentru care am ales sa furnizam un raport optim calitate-pret. Nu veti gasi la noi pe site cele mai ieftine produse de pe piata, intrucat nu ne dorim acest lucru. Dorim sa furnizam o calitate constanta, produse care sa fie de incredere, cu un procent cat mai mic al caderilor. Oferta de pe site este completata de produse de birotica, papetarie si accesorii IT, astfel incat sa furnizam cat mai multe din consumabilele necesare intr-un birou.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In cazul firmelor, oferim un serviciu complet de livrare a cartuselor si de preluare a acestora, dupa ce au fost golite. Avem autorizatie de mediu pentru colectarea deseurilor provenite din cartusele de toner si de cerneala goale, astfel incat clientii nostri pot avea un comportament etic si legal, in acelasi timp. Cartusele goale colectate sunt eliminate pe cale ecologica si eliberam documentele necesare pentru mediu.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
In acest moment lucram cu mai multi furnizori, atat locali cat si din afara tarii, facand inclusiv import din China.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare este site-ul, la care lucram in mod continuu, pentru optimizare. Complementare sunt vanzarile prin SEAP si cele directe.

Cati angajati aveti?
Momentan, firma are 2 angajati si o parte dintre servicii sunt externalizate: contabilitate, IT,              promovarea online.

Cum va merge in perioada asta (inteviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
La sfarsitul lunii septembrie, suntem dupa perioada de vara (cand activitatea se reduce), dar si in plina pandemie. Inceputul toamnei vine, in mod traditional, cu reluarea activitatii si cresterea volumelor, ceea ce deocamdata se adevereste. Vizitatorii in site sunt proportionali cu bugetele investite si incercam sa avem o vizibilitate cat mai buna, in ultimul trimestrul al anului.

Ati participat la Black Friday 2020?
Am participat in fiecare an la Black Friday, de la lansarea site-ului, in 2017. La inceput a fost mai mult experimental, ulterior am fost mai bine pregatiti. Chiar daca consumabilele se vand in special atunci cand este nevoie de ele, rezultatele vanzarilor de Black Friday au fost – in general –surprinzatoare. Noi am considerat-o o oportunitate de a atrage clienti care sa ne testeze produsele si care, apoi, sa revina.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Cifrele de Black Friday sunt intotdeuna net superioare celor de Craciun. Practic, sfarsitul de an nu este unul care sa aduca vanzari semnificative in acest domeniu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovarea CartuShop.ro o facem prin SEO, Goodle AdWords, comparatoare si Facebook, dintre acestea bugetul cel mai mare fiind alocat catre AdWords, unde am avut rezultatele cele mai bune.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, care contine si catalogul de produse. Administarea si campaniile platite sunt facute de o persoana din afara firmei, dar – in cazul intrebarilor de la clienti – raspundem noi, deoarece, in cele mai multe cazuri, contin detalii tehnice.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul are versiune de mobil, un lucru de altfel absolut necesar, tinand cont de gradul de utilizare a telefonului mobil de catre fiecare dintre noi.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
In ultima luna, 60% dintre comenzi au venit de pe desktop si 40% de pe dispozitive mobile. Observam o crestere constata a numarului de comenzi venite de pe dispozitivele mobile, de la inceputul anului.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ne asteptam la o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 20% fata de anul trecut, chiar daca in conditiile actualei pandemii pot aparea noi bariere.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pentru un magazin online sunt foarte importante automatizarile, care pot reduce considerabil timpul de lucru alocat diverselor operatiuni. Reducerea de cheltuieli, ca scop in sine, nu ajuta la dezvoltarea afacerii. Atata timp cat cheltuielile facute aduc un plus-valoare firmei, nu are rost sa le reduci.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Piata de IT este una extem de competitiva. Exista un numar restrans de mari jucatori, care detin pana la 80% din piata, alaturi de care sunt sute de magazine mici, care se straduiesc sa devina vizibile. Principala provocare pentru noi a fost sa ne facem cunoscuti si sa castigam increderea consumatorilor in produsele si serviciile noastre. Ne-am axat pe rapiditatea livrarilor, disponibilitatea de a recomanda solutia potrivita si rezolvarea prompta a problemelor de nefunctionalitate aparute. Uneori, recomandam si echipamentele de printare care sa fie achizitionate, in functie de necesitatile clientului, chiar daca momentan nu le comercializam.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
De-a lungul timpului nu am avut probleme grave cu firmele de curierat. Au aparut in special intarzieri la livrare si neintelegeri cu livratorii locali. Pe masura ce numarul de colete a crescut, am renuntat in a considera pretul drept pricipalul criteriu de selectie si am ales o firma care sa nu tarifeze kilometrii suplimentari si care livreaza coletele intr-un timp rezonabil (24-48 de ore) si in bune conditii, in toata tara.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In urmatoarea perioada vom diversifica gama de produse care pot fi achizitionate prin site-ul nostru si vom investi in cresterea vizibilitatii acestuia.

Leave a reply