Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Scutecila.ro

 

Magazinul online Scutecila.ro a fost lansat in anul 2012, are si un showroom (in Bucuresti) si vinde produse pentru „natural parenting”: marsupii ergonomice, haine din fibre naturale (pentru mamici si copii), scutece refolosibile, scaune auto, jucarii eco, cosmetice si detergenti bio. Alina Nitu (foto, Fondator Scutecila.ro) ne-a povestit cum a pornit magazinul digital, dupa nasterea primului copil, cat la suta dintre comenzi ii vin de pe dispozitive mobile si care sunt cele mai mari proocari pentru site-ul ei, in peisajul online autohton.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alina Nitu: Ideea mi-a venit de la scutecele refolosibile – care au fost unele dintre primele produse oferite pe site. Aveam doua sau trei variante, insa acesta mi-a placut cel mai mult. Mi s-a parut usor de tinut minte si amuzant. 🙂

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
O mica experienta in e-commerce am dobandit cu alte doua magazine online: o librarie si un magazin cu pantofi si genti pentru femei. Acestea au fost lansate in parteneriat, insa – pe parcurs – fiecare dintre noi a mers in alta directie. Am lansat Scutecila.ro dupa nasterea primului copil. Eram in concediul de crestere a copilului si,  bineinteles, ca fiecare mama, am inceput sa cercetez piata, in cautarea celor mai bune si naturale produse pentru bebelusi. Descoperind anumite produse care mi-au placut si avand ceva experienta in comertul online, mi-am dorit sa le promovez si pe piata din Romania. Produsele pe care le promovam sunt certificate, ceea ce asigura un nivel de calitate ridicat, sunt sustenabile, prietenoase cu pielea, dar si cu natura – valori in care noi credem.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
M-a motivat dorinta de independenta: atat financiara, cat si in ceea ce priveste administrarea propriului timp. Sunt unic asociat in firma, insa nu pot spune ca am pornit chiar singura, deoarece am beneficiat de sprijinul familiei.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am urmat Facultatea de Marketing din cadrul ASE Bucuresti, apoi cursuri de master in Marketing Strategic. Desigur, acestea m-au ajutat, insa cel mai mult am invatat prin studiu individual, participarea la diverse cursuri (gratuite sau platite) si, mai ales, prin punerea in practica. Apoi, analizand unde am gresit pe parcurs, am incercat sa fac lucrurile din ce in ce mai bine.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Poate sa para prea putin credibil, insa am inceput magazinul online cu 5.000 RON, pe care i-am investit in marfa si in abonamentul pentru platforma de comert electronic pe care ruleaza magazinul. Ulterior, o buna perioada de timp, absolut tot profitul a fost reinvestit in cresterea gamei de produse si in promovare. De aceea, afacerea a avut o crestere treptata si stabila, fara a apela la credite bancare sau alte aporturi de capital.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
In ceea ce ma priveste, principala bariera a fost frica de a trece de la statutul de angajat la antreprenoriat, astfel incat sa ma pot dedica 100% afacerii. Consider ca singurele bariere (atat la inceput de drum, cat si pe parcurs) sunt date de limitele pe care le are fiecare antreprenor. Dupa ce am constientizat aceasta frica si am pus in balanta toate aspectele de natura personala si financiara, am indraznit sa fac pasul.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca principala provocare in antreprenoriat este mentinerea unui echilibru intre lucru si viata de familie. Atunci cand esti antreprenor, cel putin la inceput, timpul dedicat familiei nu mai este foarte clar delimitat si avem tendinta de a lucra chiar si in timpul liber. Am avut numeroase weekend-uri sau concedii in care am lucrat. Chiar si asa, exista avantajul flexibilitatii programului, mai ales in perioada pandemiei, in care am fost nevoiti sa lucram de acasa si sa stam cu copiii, in acelasi timp. Bineinteles, toate acestea in contextul in care afacerea este una profitabila.

Care este publicul tinta al site-ului?
Parintii, in principal mamicile care au copii cu varsta intre 0-7 ani, interesate de un stil de viata sanatos.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Produsele pe care le oferim au certificari care aduc garantia unei calitati ridicate – punem pe primul loc siguranta clientilor nostri. Alegem produse sustenabile. Suntem operativi si prietenosi.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem o experienta vasta in ceea ce priveste segmentul de babywearing, dispunem de cea mai variata gama de marsupii ergonomice certificate si, in special, oferim – atat in cadrul showroom-ului, cat si telefonic/online – consultanta specializata in alegerea sistemului de purtare potrivit, atat pentru bebelus (in functie de varsta, dezvoltare, etc), cat si pentru purtator. Un alt aspect este faptul ca ne cunoastem foarte bine produsele. Putem sa oferim informatii despre acestea si modul de utilizare, indiferent ca vorbim despre babywearing, Fashion, cosmetice & detergenti bio, jucarii, scaune auto, etc.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Colaboram cu furnizori/producatori atat din Romania, cat si din Uniunea Europeana.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Online (site-ul propriu) sau vanzare directa (in showroom-ul nostru din Bucuresti).

Cati angajati aveti?
In prezent, 2 angajati, insa avem si colaboratori, pentru anumite servicii pe care le-am externalizat.

Cum va merge in perioada asta (interiviul a fost realizat in luna iunie – n.r.)?
Anul acesta suntem in crestere, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Avem vizitatori si vanzari.

Ati participat la Black Friday 2020?
Da, am participat la Black Friday inca din 2017.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
De Black Friday vanzarile au crescut de 5-6 ori fata de o zi obisnuita.

Cum si unde va promovati site-ul?
Retele sociale (Facebook si Instagram), Google Ads, Facebook Ads, bloguri/influenceri din zona de parenting, comparatoare de preturi.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook – consideram ca este foarte importanta comunicarea cu clientii  nostri. Rulam si campanii platite pe Facebook. In prezent, pagina este administrata intern.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 65%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In prezent, avem o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, crestere datorata si diversificarii gamei de produse. Speram sa se mentina tendinta de crestere.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Depinde foarte mult de domeniu si de modul de administrare, insa consider ca prin automatizare se pot reduce cheltuielile. Prin soft-uri si aplicatii care sa elimine munca umana.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Una dintre principalele provocari sunt marile magazine care doresc sa acapareze cote mari de piata doar prin razboiul preturilor, insa fara a putea sa ofere sprijin in ceea ce priveste utilizarea produselor. In ceea ce ne priveste, facem tot posibilul sa cream o legatura intre noi si client, astfel incat acesta sa-si doreasca in continuare sa revina si sa cumpere de la noi.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In ultimul an, am colaborat bine cu companiile de curierat, chiar si in perioadele mai aglomerate. Desigur, mai apar si situatii mai putin placute, insa – cu rabdare – le depasim. In general, situatiile pe care le-am intampinat sunt legate de coletele intarziate, pierdute sau deteriorate in timpul transportului.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Intentionam sa ne extindem in continuare gama cu produse certificate, care sa indeplineasca aceleasi standarde de calitate cu care ne-am obisnuit clientii.

Leave a reply