Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ROJU.ro

ROJU.ro a fost lansat in septembrie 2015 sivinde online servicii de travel (sejururi charter, city break-uri, bilete de avion si cazari la hotel). Traian Aurelian Iacob (foto, General Manager ROJU.ro) ne-a povestit cum a pornit afacerea virtuala (avand la baza un liceu cu profil de turism si extinzand doua sedii fizice de agentie de turism, din Galati), cum a investit peste 120.000 € in afacerea online si ce planuri are pentru 2020. Descopera mai multe in interviul urmator!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Traian Aurelian Iacob: Pentru ca ne-am dorit sa lansam un produs nou pe piata, am apelat la cei de la INOVEO care – prin analiza, audit si alte procese de branding – ne-au prezentat cateva variante de nume, dar l-am ales pe primul deoarece intrunea si cerintele noastre: sa fie un nume scurt, sa transmita bucurie prin culorile sale, sa arate foarte bine pe materialele publicitare si sa transmita siguranta. ROJU.ro reprezinta Love to Travel,  Love to Book,  Love to ROJU.ro! pe scurt, modul frumos de a rezerva vacanta mult-dorita.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business exista deja din 2007, avand in Galati doua sedii fizice ca agentie de turism, sub numele de Jackob Travel, o companie romaneasca cu capital privat infiintata in 1992. ROJU face parte din aceeasi societate comerciala, Trubadurul S.R.L.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Motivatia pentru a incepe propria afacere a inceput inca din primul an de liceu (liceu cu profil de turism), cand am avut  prima mea excursie cu plecare din Galati in Bucuresti, cu 14 colegi pe care i-am convins ca-i voi ghida prin Herastrau, Muzeul Satului, Romexpo (la Targul de Turism) si Unirea Mall; astfel am observat ca am avut un mic profit de pe urma acestei excursii de 1 zi si chiar mi-a placut ce am facut;  dar, mai mult de atat, mi-a fost transmisa subliminal de parintii mei (care au pornit societatea in 1992 si au activat in comert); ulterior, in ultimul an de facultate, la 22 de ani, am preluat firma si am transformat-o in activitate de turism si transport persoane. Nu pot spune ca am pornit singur la drum, deoarece am avut spatiul in care-si desfasurau parintii mei activitatea, am primit de la tatal meu 300 € si un birou. Altfel zis, in afara de tehnica de calcul (pe care mi-am procurat-o singur), am avut sprijinul cel mai important pentru a demara un nou business.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Atras fiind de turism inca din liceu, am urmat si facultatea cu profil ECTS (Economia Comertului Turismului si Serviciilor) din Bucuresti, unde am primit un start in educatia antreprenoriala care mi-a facilitat reusita. Dar toate aceste informatii dobandite pana la finalizarea facultatii nu au fost suficiente, asa ca primul lucru pe care l-am facut dupa facultate a fost un curs de Manager in turism de 6 luni, in urma caruia am fost certificat ca Manager in Turism pentru agentie de turism si hotel, un curs care sa-mi aduca in vedere cele mai importante notiuni si informatii pentru a stapani acest domeniu, macar pentru inceput. Din acel moment, au urmat zeci de seminarii in toata tara, carti de marketing, management, vanzari, cursuri si conferinte la care particip regulat in toata lumea, pentru a tine pasul cu informatia si pentru a oferi turistilor nostri din experienta si inovatiile celor mai mari in domeniu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Deoarece ROJU.ro by Jackob Travel a luat fiinta in 2007, va povesteam mai sus ca primul pas legat de sediu si bugetul de 300 € le-am primit din partea familiei, iar ce a urmat a fost o continua investitie. Reinvesteam in marketing 60% din profitul castigat, pentru a-mi asigura o pozitie in piata din Galati, dar evident ca nu era suficient si a trebuit sa investim mult mai mult pentru a mentine si pentru a creste compania. Acum 4 ani, am apelat la banci pentru finante si ne-am dezvoltat frumos. Ulterior am lansat ROJU.ro, iar totalul investitiilor s-a ridicat la peste 120.000 €.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Stiti cum este la inceput de drum, totul ti se pare greu cand nu cunosti furnizori, cand nici ei nu te cunosc, pentru a-ti oferi garantii si tarife negociate; nu ai suficiente informatii financiare si nu stii sa gestionezi sau sa manageriezi situatii, angajati, sedii; am platit multi oameni care sa ma invete, am inceput sa particip la cursuri, sa ma pregatesc in multe zone din mediul de business si am reusit sa am o viziune clara, planuri puse la punct si tehnologii pe care le-am agreat din prima secunda si fara de care nu as fi reusit.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ca avantaje in avea propria afacere de travel as putea mentiona: flexibilitatea timpului si financiara, bonusurile pe care le primesti de la furnizori si accesul la evenimentele din domeniu, indiferent ca sunt in tara sau in afara tarii, dar si calatoriile la tarife mult reduse. Ca dezavantaje: in situatiile in care lipseste o parte din personal, este foarte clar ca va trebui sa lucrezi pana la 14-16 ore/zi (dar asta se intampla in orice domeniu, nu doar in turism, asa ca nu trebuie sa ne plangem); in turism, sezonul de vanzari este de mai multe ori pe an, ceea ce inseamna ca lucram destul de mult intr-un an si, de multe ori, cand oamenii merg in vacante, noi lucram pentru cei care pleaca in vacanta ca sa fie totul perfect.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al site-ului este format din: clienti corporate (companii care solicita organizarea de evenimente si ai caror angajati calatoresc destul de mult si au nevoie de transferuri, zboruri, servicii pe zbor, boarding-uri, rent a car la un click distanta), dar si turisti care-si doresc experiente, nu doar vacante (cu media de varsta 27-50 ani), pentru destinatiile: Mexic, Republica Dominicana, Thailanda, Dubai, Turcia, Grecia si Spania.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Rezervam experiente, nu doar vacante si astfel, daca un om isi doreste o destinatie la un tarif competitiv, dar mai presus de toate vrea calitate si nu cantitate, siguranta serviciilor, dar si asistenta agentilor nostri de turism, atunci ar trebui sa rezerve pe ROJU.ro.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Transparenta: in plus fata de concurenta, oferim incredere (prin contactul in permanenta cu turistii), un serviciu de asistenta in caz de urgente (7 zile din 7), afisam tarifele finale cu toate taxele incluse, dar si statusul corect al rezervarii (fara a-l induce in eroare, printr-un tarif mai mic doar pentru a-l atrage). Recunosc ca este o piata destul de acerba in acest domeniu, insa ne facem treaba foarte bine, punem accent foarte mult pe seriozitate, promptitudine, serviciile de calitate oferite prin partenerii externi si interni din portofoliul nostru, prin experienta pe care o avem in turism (in urma celor 13 ani de activitate) si, nu in ultimul rand, prin solutiile IT integrate de ACQUA Development in platforma noastra.

De unde va cumparati pachetele de servicii?
Detinem parteneri locali in mai multe destinatii din lume, dar dintre acestea pot enumera: Mexic, Republica Dominicana, Dubai, Thailanda, Egipt, Grecia; de la o parte din partenerii din Romania si worldwide. Doar asa poti oferi toata gama de servicii competitive pentru clientii tai.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Canalele de vanzare folosite de noi sunt: radio, Google, Facebook, telefonic, newslettere, campanii SMS, offline in zona locatiilor fizice, prin parteneriate si contracte de colaborare. Dar una din cele mai bune reclame este cea prin intermediul clientilor multumiti, care ne recomanda mai departe.

Cati angajati aveti?
In acest moment suntem 5 persoane, urmand ca in 2020 sa ne marim echipa la 7-8 persoane.

Cum va merge in perioada asta  (interviul a fost realizat la final de 2019 – n.r.)?
In aceasta perioada ne asteptam sa avem o fluctuatie mai mare pe site, fiind perioada de mare interes Early Booking. In agentiile fizice sunt deja rezervari pentru pachetele de sezon 2020 si suntem fericiti de fiecare data cand un turist revine pentru o noua rezervare.

Ati participat la Black Friday 2019?
Da, ROJU a participat la Black Friday 2019.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
In turism Black Friday coincide cu perioada in care se organizeaza Targul de Turism si astfel multi clienti solicita oferte stiind ca este perioada in care dam startul reducerilor la vacante pe 2020, dar comparativ cu perioada de Craciun 2018-2019, in care prea putine persoane cauta servicii de turism, pot spune ca 70% din vanzari se deruleaza de Black Friday si Targul de Turism.

Cum si unde va promovati site-ul?
Il promovam prin Google Ads, Facebook Ads, YouTube, print, evenimente la care participam, jocuri si concursuri.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Detinem pagina de Facebook, este administrata de o colega din departamentul de marketing, care se ocupa si de postari, iar serviciile pentru campaniile platite le avem externalizate. Este foarte important sa mentii comunicarea cu clientii pe toate canalele posibile.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune de mobile si multumim celor de Acqua Q Travel ca o dezvolta continuu.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Credem ca vom incheia 2019 cu o crestere de 12% fata de 2018.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Din punctul nostru de vedere, ar putea sa creeze campanii de promovare mai nisate (pentru a ajunge doar la clientii interesati de serviciile lor), sa faca upsell si astfel nu consuma decat resursa de timp.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cele mai mari provocari sunt oferite de companiile aeriene, care creeaza din cand in cand situatii neprevazute si incercam sa explicam clientilor ca nu depind de noi aceste inconveniente.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pentru viitor vom mari bugetele de marketing, avem in vedere o aplicatie mobila, ne dorim sa implementam cat mai multa tehnologie de ultima ora, pentru a usura procesul de rezervare si a fi in trend cu turismul online.

Leave a reply