Franta: starea e-commerce-ului in 2019 (raport)
FEVAD (Federation du e-commerce et de la vente a distance, asociatia e-commerce-ului francez) si-a publicat raportul anual legat de comertul electronic din tara amintita, citim pe ecommerce-europe.eu. In 2019, raportul arata ca Franta a depasit cifra istorica de 100 de miliarde €, vanzarile virtuale depasind 103,4 miliarde € anul trecut (cifra include serviciile si produsele). Vanzarile online au crescut cu 11,6% YoY. Alte cifre interesante din raport:
- vanzarile e-commerce de produse au reprezentat 45% din total
- totalul tranzactiilor inregistrate in magazinele online, in 12 luni, a fost de 1,7 miliarde (cu 15,7 mai mult fata de 2018)
- cosul mediu de cumparaturi a scazut sub 60 € (cel mai mic nivel observat de FEVAD pana acum)
- in Franta exista peste 190.000 de magazine online (cu 15% mai multe YoY), majoritatea dintre ele avand sub 100 de tranzactii lunar
- in 10 ani, vanzarile de produse si servicii pe Internet a crescut de 4 ori, dar produsele vandute online reprezinta in continuare doar o medie de 10% din totalul comertului cu amanuntul, in timp ce 90% din retail se vinde in continuare in magazinele fizice
- peste 50% dintre produsele vandute online se cumpara pe site-urile de brand
- vanzarile mobile au crescut cu 18% si se estimeaza ca vor deveni principalul motor de vanxare peste inca 2 ani
Pentru 2020, FEVAD anticipeaza o noua crestere comparabila cu cea din 2019, e-commerce-ul urmand sa insumeze o cifra de afaceri de 115 miliarde €, in urma a aproape 2 miliare de tranzactii.
Leave a reply