Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu PrisacaBarnova.ro

PrisacaBarnova.ro a aparut in 2014, in varianta de site de prezentare, iar in 2016 a devenit e-shop. Vinde online miere si produse apicole, dar si cosmetice, lumanari, dulciuri si alimente – toate produse in tara noastra. Stupinele proprii se afla in comuna Barnova (jud. Iasi), iar Radu Stefan Plavanescu (foto, Apicultor si Fondator PrisacaBarnova.ro), „trantorul principal” al magazinului online, ne-a povestit cum a pornit la drum, de unde a facut rost de finantare si unde isi vinde produsele.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Radu Stefan Plavanescu: Este brandul nostru.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Bunicul a fost inspiratia mea, el a tinut tot timpul pe langa casa 5-7 familii de albine, pentru consum propriu. In 2009, eu am achizitionat 18 familii, am lucrat un an cu el, apoi mi-a lasat mie si stupii lui si, din 2010, am dezvoltat stupina Prisaca Barnova.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Nu ma atragea deloc munca in domeniul IT, statul la birou, orele plictisitoare. Am vrut ceva in aer liber, la tara, impreuna cu familia. 🙂

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Autodidact: dat cu capul de multe chestii, spus „Auuu!” si mers mai departe.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit 10.000 de lei proprii, la inceput si, in 2011, am primit un proiect european de 15.000 €. Apoi am reinvestit profitul in fiecare an, pana acum.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cu dureri de stomac cap si ficat. Dar am supravietuit. 🙂

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Libertatea/lipsa timpului liber comasat.

Care este publicul tinta al site-ului?
Toti iubitorii de produse romanesti faine.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Sa isi ofere ocazia de a consuma produse care nu se gasesc in supermarketuri.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cateva produse unice in gama, servicii de livrare si consultanta (daca nu de nota 10, de 9,5 sigur), atelierele din vara (pentru copii si adulti, menite sa prezinte consumatorilor tainele albinelor – n.r.). E o piata pe care in fiecare an apar noi jucatori si unii aduc plus-valoare prin chestii inovative, altii dispar in jumatate de an.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Le producem, impreuna cu cativa colaboratori din Romania.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Doua magazine proprii, un site, zeci de magazine partenere (bacanii mici).

Cati angajati aveti?
3 + familia.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
A scazut dupa Sarbatori, dar e ceva normal: august si ianuarie sunt luni slabe tot timpul.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu vad de ce as face asta.  🙂

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Octombrie-noiembrie au fost varf, pentru 2020.

Cum si unde va promovati site-ul?

Google Ads si atat.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
O administram noi si e OK pentru anuntat evenimentele din stupina, mai mult decat pentru marketare – aia se face prin Google.

Aveti versiune de mobile?
Normal, e 2020, 75% din vanzari sunt pe mobile.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Nu stiu ce poate aduce 2021, chiar nu imi dau seama, e prea devreme. Sigur nu scadere.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu poate.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Incercam sa aratam oamenilor ca noi chiar producem marfa pe care o vindem si asta e destul de greu, fara sa ii avem aici alaturi fizic. De asta imi plac atelierele foarte mult.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Se mai distrug din colete, trebuie sa iti asumi tu asta, altfel nu ai nici osansa.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Poate sa mai fac cateva schimbari la prezentare si marketare, dar cu aceeasi prezenta.

Leave a reply