Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu NewRetro.ro

Lansat in 2012, newretro.ro vinde haine, incaltaminte si accesorii second-hand si a luat nastere din pasiunea Adinei Preda (foto, Owner newretro.ro) pentru vechituri si din dorinta ei de a salva hainele vechi si a le da sansa sa fie purtate din nou. Adina ne-a povestit ca a pornit la drum cu 4.000 €, ca s-a lovit si inca se loveste de bariere, ca a trimis comenzi atat in comuna Borca (Neamt), cat si in cartiere rezidentiale scumpe ale Capitalei si ca lucreaza singura la site (ajutata de familie si prieteni). Descoperiti mai multe detalii despre piata hainelor si vintage din Romania, in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici.

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Adina
Preda: „Newretro” inseamna, pentru mine, alaturarea dintre trecut si prezent, pentru a crea un stil vestimentar cu parfum retro, dar in acelasi timp modern.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am inceput acest business doar pentru ca imi plac foarte mult vechiturile si-mi doresc sa fiu cat mai mult in preajma lor. Ele reprezinta pentru mine o evadare din prezentul sufocant si de fiecare data cand descopar o comoara din trecut, cum ar fi o rochie veche, sunt atat de entuziasmata, de parca am avut cine stie ce mare realizare profesionala.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
M-a motivat pasiunea. Da, am pornit la drum singura, privita de pe margine cu mari reticente de catre familie si prieteni.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am fost si sunt autodidacta.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit putinii bani care-mi ramaneau luna de luna din salariul primit de la jobul pe care-l aveam (si inca il am) in televiziune, plus aproximativ 4.000 € de la sot J.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, foarte multe, pentru ca eu, lucrand pana atunci doar intr-un domeniu artistic, creativ, nu stiam sa fac nici macar o factura, cu atat mai mult sa administrez un site. Am avut ambitia sa le invat pe toate, ca sa pot sa merg mai departe. Si inca invat, pentru ca altfel ar trebui sa renunt, iar drumul parcurs pana aici a fost prea greu si prea lung pentru mine ca sa nu incerc sa-l duc pana la capat.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avanataje: nu-mi spune nimeni ce si cum sa fac; e o maaaaare placere sa iau decizii doar dupa gustul si parerile mele, de la alaturarea sau nu a unei esarfe la o tinuta, pana la fontul cu care sa fie realizate descrierile produselor. Dezavantaje: sa fii propriul tau sef inseamna, intr-o afacere mica, sa ramai de multe ori fara bani. Cel putin in cazul meu J.

Care este publicul tinta al site-ului?
Femeile, intre 16 si 100 de ani :), din zona rurala sau urbana, cu mai multa sau mai putina pregatire educationala, pentru ca pe site-ul meu se gasesc atat produse obisnuite, la 40 – 50 de lei, pe care teoretic si le permite oricine, cat si articole vintage de brand, cum ar fi Dior sau Yves Saint Laurent, care sunt piese de colectie si pot depasi 1.000 de lei. Am trimis comenzi atat in comuna Borca din judetul Neamt, cat si in cartiere rezidentiale scumpe ale Capitalei :). Este posibil ca un specialist in business sa nu considere o decizie inteleapta alegerea unei palete atat de largi a publicului caruia ma adresez, dar eu vreau doar sa salvez haine vechi si sa le dau sansa sa mai fie purtate pentru o perioada, inainte de a ajunge la uriasele gropi de gunoi, unde devin si ele un factor poluant, pe langa multe altele, care omoara incet planeta.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Nu trebuie sa cumpere, trebuie doar sa le placa, sa aiba nevoie de produsul respectiv si, daca ar reusi sa priveasca in perspectiva, sa realizeze ca zecile de kilograme de haine noi pe care le cumparam in fiecare an de la magazinele de mass-market, nu inseamna intr-un final, dupa ce te-ai descotorosit repede de ele, pentru ca te-au plictisit, decat un gram de gunoi in plus pentru Pamantul asta amarat pe care il numim „acasa”.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata hainelor si accesoriilor vechi sau vintage, daca vrem sa sune mai cool, este una mica in Romania, pentru ca romancele inca vor sa-si cumpere doar haine noi, cu etichete multe si stralucitoare; hainele folosite le deprima, le intristeaza, le duc cu gandul la saracie si atunci se feresc cat de mult pot de ele. Exista insa o mica parte care apreciaza acest gen, iar eu le-as imparti pe acestea in trei categorii: una o reprezinta femeile cultivate, care inteleg si apreciaza o piesa veche, valoroasa; din a doua fac parte tinerele pasionate de fashion care au vazut ca pe-afara este super la moda sa ai piese de la magazine vintage, pe care sa le combini cu elemente foarte actuale; iar a treia categorie o reprezinta femeile care au un buget limitat si atunci isi cumpara astfel de haine, pentru ca sunt mai ieftine, dar de calitate. Nu stiu ce am in plus fata de concurenta, care oricum nu e mare sau poate eu nu am timp sa stau s-o urmaresc :).

De unde va cumparati produsele?
De la oameni care vor sa scape de lucruri vechi, dar valoroase. Sunt greu de gasit, deci daca stiti pe cineva in aceasta situatie, sa ma caute! 🙂

Cati angajati aveti?
Pe mine :), dar ma ajuta sotul, soacra si prietenii, benevol.

Cum va merge in perioada asta?
Nu pot sa spun ca vin comenzile pe banda rulanta, dar nici nu ma plang. Atata timp cat exista un cat de mic interes, ceea ce se intampla, mergem mai departe.

Ati participat la Black Friday 2017?
Nu.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun din 2017?
La BF n-am participat, dar in decembrie se vinde bine.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe Facebook si Instagram, plus SEO-ul pe care mi-l fac eu.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, am pagina de FB, pe care o administrez eu, dar in ultimul timp am reactii mult mai bune pe Instagram.

Aveti versiune de mobile?
Nu.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Da, in crestere, cu vanzari de vreo doua ori mai mari.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu stiu. Eu singura fac trei sferturi din treaba, deci cheltuielile mele chiar sunt reduse la minim :).

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea e doar una personala: sa am mai mult timp de el si sa mai invat cate ceva despre detaliile tehnice ale promovarii online, pe care sa o realizez singura, pentru ca am avut doua incercari de a apela la „profesionisti”, dar rezultatul a fost doar ca am pierdut niste bani, fara sa castig in schimb mai multa vizibilitate.

Ce probleme apar in relatia cu firmele de curierat?
Colaborez cu Bookurier si ne intelegem bine. Au costuri cam mari pentru firmele mici ca mine la transportul in tara, dar se pare ca momentan nu exista alta solutie pe piata autohtona, sau nu am aflat eu de ea.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa continuam sa crestem :).

Raspunde la aceasta intrebare