Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Motart.ro

Motart.ro a aparut in iulie 2021 si vinde online tricouri, cani, lumanari, pin-uri, stickere si articole de design cu mesaje simpatice foc, create in-house, de catre designerii grafici Ruxandra Cristescu (foto, Administrator & Graphic Designer Motart.ro) si George Lebu. Ruxandra ne-a introdus in culisele afacerii sale, in care a invetit initial 2.000-2.500 € si care are drept public tinta femeile de 25-35 ani. Aflati mai mult din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ruxandra Cristescu: Am vrut ca numele brandului sa fie ceva aparte, unic si sa se potriveasca cu produsele pe care le comercializam. Asa a aparut Motart, care vine de la „arta cu mot/fii mai cu mot”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
In 2020, mi-am dat demisia si am inceput cu freelancing in design grafic, dar simteam nevoia de inca o sursa de venit si am hotarat ca e timpul sa fac si acest pas, pe care il planuisem de ceva vreme. Amandoi am avut model de antreprenor in familie.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Da, am inceput singura in 2020 cu proiectele de design grafic, iar in 2021 s-a alaturat si George (Lebu n.r.); lucram impreuna atat la proiecte, cat si la produsele Motart.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Amandoi am absolvit Facultatea de Design de Produs si Mediu, care nu are legatura cu partea antreprenoriala, deci pot spune ca am fost autodidacti, insa mai avem muuult de invatat. 🙂

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Initial a fost o investitie mica, undeva la 2.000-2.500 €, iar pe parcurs am investit cam tot ce am castigat.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu neaparat, insa timpul petrecut in cautarea furnizorilor si testele facute pana gasesti ceva care sa te satisafaca (si financiar, si din punct de vedere al calitatii) este foarte mare si poate deveni frustrant cateodata.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Sunt multe, cel mai mare avantaj este ca poti face ceea ce iti place, iar cel mai mare dezavantaj ar fi lipsa timpului liber si lipsa unui venit constant/stabil. Multa lume considera ca, daca ai propria afacere, poti avea timp liber cat doresti tu, dar este chiar invers. Cand eram angajati, lucram 8 ore pe zi, iar apoi aveam timp pentru noi. Incercam macar in weekend sa ne facem timp pentru noi, dar sunt si cazuri cand lucram si in weekend, de dimineata pana seara. In orice caz, cu toate greutatile si dezavantajele, ne place mult mai mult viata de antreprenor. 🙂

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt in general persoanele de sex feminin, cu varsta cuprinsa intre 25-35 ani.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Multa lume ne spune ca avem „acel ceva” al nostru. 🙂 Avem produse si categorii de produse destul de variate si, daca esti in cautatea unui cadou, cu siguranta gasesti ceva simpatic la noi.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cum spuneam mai devreme, avem un stil aparte, care se diferentiaza de restul. Am ales sa folosim in mare parte mesaje realiste, dar cu umor (ca paranoia, ciufut, drama queen).

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Lucram cu diferiti colaboratori si tipografii, majoritatea din Romania.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem produsele la noi pe site si in cateva magazine fizice din tara: Ototo si Dizainar (in Bucuresti), Monoton (in Timisoara) si Inspiratio (in Brasov).

Cati angajati aveti?
Momentan suntem doar noi doi si ne este OK asa.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Ne merge destul de OK, insa nu se compara cu perioadele de cadouri cum ar fi Craciunul, 1 si 8 martie. 😊

Ati participat la Black Friday 2021?
Da, am participat. Am avut o singura zi de reduceri si a mers tare bine.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Nu le prea putem compara, Black Friday a tinut o singura zi, pe cand cadourile de Craciun au fost cumparate inca din noiembrie.

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul il promovam cel mai des pe Instagram si Google Ads, iar de curand am inceput sa mergem si la targuri.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook, dar nu o prea folosim. Majoritatea clientilor vin de pe Instagram. In orice caz, ce postam pe Instagram, share-uim si pe Facebook.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este mobile friendly, insa se mai poate imbunatati un pic. Vom mai lucra si la site, cand vom avea o perioada mai libera.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Majoritatea vin de pe dispozitivele mobile, de aceea ne si gandim sa facem site-ul mai user friendly. 😊

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Anul 2022 va fi primul an full, avand in vedere ca am inceput la final de iulie 2021. Momentan nu voi avea termen de comparatie.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In cazul nostru, noi ne ocupam de grafica, webdesign, mentenanta, dar cineva care nu e in domeniu, ar putea sa se indrepte catre o platforma (ca Gomag).

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Pentru a avea vizibilitate, pe langa postarile platite, este nevoie de activitate zilnica pe social media si interactiune cu publicul, lucru care de multe ori mananca mult timp si energie.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Momentan, pot spune ca am fost norocosi. Am avut doar o mica problema in perioada Craciunului, cand era foarte aglomerat si s-a ratacit un colet, dar in cele din urma a ajuns cu bine la destinatie.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pe langa actualizare si un refresh al site-ului, am vrea – cu timpul – sa distribuim produsele si pe alte platforme care promoveaza afaceri locale.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply