Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mobiera.ro

Mobiera.ro a aparut in 2013, iar pana de curand a fost axat pe promovarea mobilierului (rezidential si comercial) la comanda, principala activitate a companiei din Iasi, care face cu greu fata cererii. Mihaita Basu (foto, Manager mobiera.ro) ne-a povestit ca brand-ul a facut anual studii de evaluare a satisfactiei clientilor si a observat ca ar fi cumparat tot de la ei si alte produse destinate amenajarilor interioare. Astfel a aparut pe site si partea de shop, unde acum gasesti electrocanice, obiecte sanitare, saltele, mobilier, decoratiuni si nu numai. Mihaita inca lucreaza la site, tinta pe 2018 fiind sa il faca si mai „customer friendly”, ne-a explicat cat de dificila e piata online a amenajarilor interioare („oamenii inca vor sa simta tesatura unei canapele inainte de a o cumpara”) si cu ce preturi va tenta clientii de Black Friday 2018.

mobiera.roPentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Mihaita Basu
: Am dorit un nume simplu si usor de retinut, dar care totodata sa te duca cu gandul la domeniul mobilierului si amenajarilor interioare. Am facut un mini-studiu (online), in randul cunoscutilor si prietenilor nostri, iar aceasta varianta de nume s-a detasat simtitor fata de celelalte propuneri.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business mi-a venit acum aproximativ 10 ani, cand am si inceput sa activez in acest domeniu. Nu pot spune ca am un model in domeniu, insa pot spune ca suntem foarte interesati sa fim la curent cu tot ce apare nou, fie ca este vorba de tehnologie, produse, tendinte, etc.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am crezut ca inca este loc pentru cei ce doresc sa faca lucruri de calitate. Si inca mai cred asta, desi incepe sa fie din ce in ce mai greu sa te diferentiezi. Da, pot spune ca am pornit la drum singur. Singurul sprijin a fost cel al familiei, tot ce tine efectiv de productie cazand pe umerii mei.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Spiritul antreprenorial cred ca il am in sange de mic copil. Sa te nasti intr-o familie nu foarte instarita poate reprezenta o oportunitate. In cazul meu, m-a facut sa vreau mai mult si sa imi dezvolt partea creativa. Bineinteles ca, odata intrat in aceasta lume a afacerilor, am inceput sa investesc si in educatia mea antreprenoriala. Si nu numai antreprenoriala. In cazul nostru, bazandu-ne pe productie, investim cat putem si in specializare in domeniu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Am pornit cu foarte putini bani si am investit tot de la an la an. Cand intri in hora e greu sa te opresti. Iar in productie investitiile sunt foarte mari. Nu poti face lucruri de calitate fara tehnologie de ultima generatie. Daca e sa ma gandesc de unde am pornit cu Mobiera – si ma refer la valoarea investitiei initiale – as zice ca da, am investit foarte mult.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Pe partea de productie avem o reala problema, cu lipsa fortei de munca specializate. Din fericire, nu am avut fluctuatii mari de personal. Stiam ca oamenii buni sunt greu de gasit si am dorit sa oferim conditii cat mai bune celor care face parte din echipa Mobiera de ani buni.  Pe partea de comert online, desi aparent lucrurile par mult mai simple decat sunt, principala bariera a fost insasi necunoscuta domeniului. Au fost foarte multe aspecte noi pentru noi, cu care a trebuit sa ne punem la punct. Si mentionam ca inca lucram la shop-ul nostru. Suntem, ca sa zic asa, in plin proces de adaugare a produselor pe site, de definitivare a structurii, etc. Tinta noastra pe anul acesta este sa il facem cat mai customer friendly. Pentru asta am apelat la firme de specialitate cu care colaboram indeaproape si, totodata, am extins si propriul departament de marketing.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul principal este flexibilitatea. Personal nu cred ca as mai putea fi angajat vreodata. Desi, ca angajat, nu resimti stresul ce vine din responsabilitatile mari pe care le ai atunci cand gestionezi o afacere.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta principal este cel intre 25 – 45 ani, cu venituri medii sau peste medii.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru produsele atent selectionate. Nu ne vom lauda cu diversitate (scopul nostru nu este sa punem cate 1.000 de produse in fiecare categorie), dar ne vom lauda cu produse atent alese si de multe ori testate in casele noastre sau ale apropiatilor nostri. Procesul de selectionare al furnizorilor – pentru ca in shop nu se gasesc doar produse realizate de noi – a durat peste 1 an. Un an in care am mers la targuri de profil, am discutat cu partenerii nostri, am cumparat mostre, etc.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata in domeniul amenajarilor interioare este una mai dificila. In special cand vrei sa o muti din offline in online. Oamenii inca vor sa simta tesatura unei canapele inainte de a o cumpara. Desi tendinta aceasta incepe sa se mai diminueze incet-incet. As pune ca, in plus fata de concurenta , noi completam cu mobilierul la comanda. Astfel, putem ajuta clientii cu o amenajare completa, personalizata in functie de gusturi si buget. Iar de-a lungul anilor am avut multe solicitari din tara si chiar din strainatate, inclusiv pe mobila la comanda. Totodata, o mare parte din produsele din shop-ul nostru pot fi personalizate, clientii putand sa schimbe culori sau dimensiuni, in functie de preferintele proprii.

De unde va cumparati produsele?
Suntem in era globalizarii, astfel incat in shop-ul nostru veti gasi produse fabricate atat in Romania, cat si in state ale Uniunii Europene sau tari extra-comunitare.

Cati angajati aveti?
In prezent avem 9 angajati si, sincer, ne mai lipsesc cel putin 2 oameni pe partea de productie, ca sa facem fata cu brio cererii.

Cum va merge in perioada asta?
As zice ca merge peste asteptari. Lumea se mira cand le spunem ca initial nu am facut shop-ul ca sa vizam piata de la nivel national. Astfel incat da, comenzile venite din tara ne-au surprins placut. Este insa loc de mult mai bine, asa ca lucram cat putem, ca sa imbunatatim experienta utilizatorilor pe site.

Ati participat la Black Friday 2017?
In toamna eram abia la inceputul shop-ului, deci nu pot spune nici ca ne-a mers bine, nici ca ne-a mers rau. Este momentul T0, ca sa ii spun asa. Cel mai bine vom putea vorbi de Black Friday si Craciun anul acesta, cand vom fi mult mai bine pregatiti. Si promitem ca preturile vor fi corecte. Surprinzator (pentru noi cel putin), in nisa noastra sunt inca multe firme care practica reduceri false. La Mobiera nu vom face niciodata asta. Daca nu imi permit sa dau un discount mai mare de 20%, de exemplu, nu voi mari artificial pretul, ca sa para ca reducerea e de 50%. Tine de respectul fata de cumparator din punctul meu de vedere.

Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim retele sociale si Google AdWords, in principal.

Aveti pagina de Facebook?
Avem pagina de Facebook si credem ca are o importanta destul de mare pentru noi. A fost administrata o buna vreme in-house, insa de vreo 2 ani de zile este gestionata de o firma colaboratoare. Am facut foarte putine campanii platite pe Facebook. Urmeaza probabil sa investim mai mult in promovare, odata ce vom fi multumiti 100% de nivelul la care a ajuns shop-ul. Pe partea de productie de mobilier la comanda nu avem nevoie de nicio promovare platita. Suntem foarte bine pozitionati in Google si recomandarile clientilor nostri reprezinta o baza solida din viitorii clienti. Facem cu greu fata cererii si fara sa promovam excesiv aceasta activitate.

Aveti versiune de mobile?
Da si suntem foarte atenti la cum merge versiunea de mobile. Nu stiu cum mai poate functiona un site fara o versiune buna pentru mobil, sincer.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Da, estimam ca vom inregistra o crestere de circa 20%.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Magazinele online au costuri mai mici, dar totusi nu cu mult mai mici. As tine sa subliniez asta. Adica nu platesti chirie, dar ai nevoie de un developer, ai nevoie de cineva pentru SEO. Un angajat e necesar oricum pentru gestionarea comenzilor. Sau esti autodidact si incerci sa le faci singur pe toate, scenariu totusi greu de crezut pentru ca rari cu sunt cei ce se pricep si la SEO, si la programare, si la content, si la grafica, si la…, si la…, etc. Cred ca depinde foarte mult de domeniul magazinului, de ce vinde el. Eu vad partea de online mana in mana cu cea offline. In cazul nostru avem si showroom in Iasi si atunci cheltuielile se completeaza cumva.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Amenajarile interioare sunt un domeniu mai dificil decat altele, cred eu, in mediul online. E mult mai usor sa vinzi produse mai mici, mai putin grele. Cele mai importante ar fi:

  • transportul produselor este ceva mai dificil; produsele sunt grele, voluminoase; se pune problema de siguranta transportului; avem nevoie sa stim ca produsele nu vor fi deteriorate pe timpul transportului; din fericire, am gasit parteneri cu care sa nu intampinam probleme de acest gen pana acum
  • tendinta oamenilor de a vedea si simti un obiect de acest gen inainte de a-l cumpara.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Stim ca exista probleme cu produse deteriorate in timpul transportului, iar riscul este cu atat mai mare pentru produse precum canapele, obiecte sanitare, etc. Pentru aceasta am cautat solutii in a transporta aceste produse cu alte firme partenere – de tipul celor de transport paletizat – si nu cu firmele clasice de curierat. Cred ca este o formula care functioneaza pentru noi, intrucat momentan nu am avut probleme.

Raspunde la aceasta intrebare