INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mindblower.ro
Mindblower.ro vinde „cadouri iesite din minti” si a fost fondat de sotii Angela si Alexandru Stan (foto) pe 6 decembrie 2013. A doua zi era plasata si prima comanda, ne-a povestit Angela Stan (Manager mindblower.ro), in interviul de saptamana aceasta. Site-ul ofera transport gratuit pentru comenzi mai mari de 200 lei, livrare in 2 ore in Capitala si are in palmares premiul Galei GpeC pentru cel mai bun magazin online de cadouri, in 2016. Angela ne-a povestit cum se diferentiaza pe piata similara de la noi si cum rezolva problemele legate de curierat.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Angela Stan: Am trecut prin multe, foarte multe nume pentru magazinul nostru. Stiam exact care va fi conceptul, de ce il lansam pe piata si ce produse vom avea, dar nu puteam sa ne hotaram asupra unui nume. Intr-o zi, am vazut un filmulet in care era prezentat un top al unor inventii uimitoare si care se numea „10 Inventions That Will Blow Your Mind”. Am exclamat atunci „Wow!” si ne-am dat seama ca aceasta va fi denumirea. Asa a aparut numele Mindblower – Cadouri iesite din minti sau, altfel spus, cadouri inedite, cu efect de „wow”, care te vor uimi.
De unde v-a venit ideea de business si ce v-a motivat sa incepeti propria afacere?
Dintr-o nevoie. Eram intr-o seara impreuna cu prietenii si alegeam un cadou pentru unul dintre membrii grupului nostru. Am gasit cadoul perfect pe un site din America, dar, din pacate, firma respectiva nu livra in Romania. Am trait atunci o dezamagire profunda. Imi circulau prin minte zeci de intrebari fara raspuns. Dar de ce nu livreaza? Dar Romania de ce nu poate avea acces la produse faine care pot fi facute cadou? Dar la noi de ce nu exista aceste produse? Ne-am tot pus intrebari pana ne-a venit ideea ca, daca vrem sa facem o schimbare, acea schimbare ar trebui sa fim chiar noi. Si atunci mi-am spus: „Hai sa facem noi! Hai sa aducem noi in Romania aceste produse faine!” Motorul principal a fost faptul ca, in Romania, nu exista ceva similar si tinerii asemenea noua nu aveau la dispozitie o gama diversa de cadouri amuzante din care sa aleaga.
Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Amandoi am absolvit Facultatea de Contabilitate si Gestiune, din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) Bucuresti. Educatia antreprenoriala era aproape inexistenta acum 5 ani si ne-a fost destul de dificil sa gasim surse de educare care sa fie de calitate. Asa ca principalele noastre surse de educare au fost cartile, podcast-urile si video-urile de specialitate.
Cum ati reusit sa strangi bani pentru finantare? A fost greu? Ati investit mult?
Da, a fost greu sa strangem capital intr-un timp atat de scurt si sa dispunem de resursele necesare pentru a cumpara produsele pe care le doream. Pe vremea aceea, lucram amandoi si asa am reusit sa strangem bani – din salariile noastre si din economii.
V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Da, au fost momente in care nu vedeam nicio solutie, iar aceste momente au fost mult mai dese la inceput de drum. Si asta pentru ca era un domeniu nou pentru noi, dar si pentru ca legislatia din Romania nu ne ajuta deloc, ba dimpotriva, ne punea piedici.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cand iti este greu ca antreprenor si te trezesti in miez de noapte gandindu-te la o solutie pentru a depasi o situatie dificila, atunci iti spui inevitabil ca este mult mai simplu sa fii angajat. Insa, pe de alta parte, o afacere proprie este un bun prilej de dezvoltare. Intalnesti oameni, iti faci prieteni cu care poti colabora si, in plus, esti intr-o cursa continua cu tine insuti. In acelasi timp, atunci cand esti angajat, exista multe avantaje demne de a fi luate in considerare, cum ar fi: ai un venit imediat si constant, daca esti bun in ceea ce faci si esti serios, ai ocazia sa arati lucrul acesta angajatorului si poti avansa rapid. Un alt mare plus pe care l-as adauga este reprezentat de training-urile si cursurile de perfectionare pe care le organizeaza angajatorul si la care poti participa.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru este tanar, cu varsta cuprinsa intre 25 ani si 35 de ani, in proportie de 60% femei, locuind in cele mai mari orase ale Romaniei. Femeile care cumpara de la noi au grija de cei din jurul lor si iubesc sa ofere cadouri faine. Au foarte multi prieteni si adora sa iasa in oras cu ei, au simtul umorului si sunt la curent cu toate noutatile.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, cred ca cel care face un cadou ar trebui sa stie ca acesta este un lucru personal. Mesajul din spatele lui este urmatorul: „Uite, eu te cunosc pe tine, imi esti prieten, stiu despre tine ca iti place sa calatoresti si asa m-am gandit ca o sa ti se potriveasca Harta razuibila”. Am observat de-a lungul timpului ca fiecare client are o poveste pentru care comanda un anumit produs.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi?
Cred ca cel mai usor vizibil diferentiator este gama variata de produse originale si de calitate. In plus, cele peste 1.000 de produse se afla in stoc, ceea ce ne permite sa expediem comanda imediat, livrarea facandu-se in 24 de ore in toata tara. Suntem atat de siguri ca livram la timp, incat in cazul in care depasim termenul de livrare, le oferim clientilor un voucher de reducere de 20% pentru urmatoarea comanda. Pentru cei grabiti, avem optiunea de livrare in 2 ore in Bucuresti sau optiunea de ridicare de la sediul aflat la Piata Unirii. Website-ul este un alt diferentiator, fiind simplu de utilizat si foarte intuitiv, motiv pentru care a castigat locul 1 pentru cel mai bun magazin online de cadouri in 2016. Un diferentiator care poate nu este atat de vizibil, dar care pentru noi este cel mai important este atentia pe care o acordam fiecarui client. In prezent, clientii sunt foarte fericiti si ofera feedback-uri pozitive (4,9 stele pe Facebook din 270+ review-uri). Cea mai mare bucurie este ca peste o treime din noii clienti ajung sa cumpere cadouri de pe mindblower.ro ca urmare a unei recomandari primite din partea cunoscutilor, ceea ce inseamna ca foarte multi dintre clientii nostri sunt multumiti de ce le oferim.
Ati participat la Black Friday 2017?
Da, am avut si noi cateva reduceri special pentru cei ce isi fac cumparaturile de Craciun din timp. Iata ca, pe langa faptul ca au avut cadourile cumparate din timp, oamenii au cumparat cadourile si la un pret redus.
Cum au fost vanzarile de Craciun 2017?
Anul acesta am avut o crestere de 101% fata de decembrie anul trecut. A fost o luna plina si o provocare pentru intreaga echipa, dar ne-am descurcat cu brio si am putut livra toate comenzile primite. Experienta a fost una pozitiva si echipa a fost mai unita ca niciodata.
Cum si unde va promovati site-ul?
Google ramane in continuare canalul cu cea mai mare rata de conversie. Ne promovam site-ul prin Facebook si Instagram, unde comunicam noutatile, povesti amuzante, poze de la sediu. Suntem prezenti si in reteaua de afiliere Profitshare, cu un comision de 11% si o perioada de recurenta de 30 zile, cel mai mare comision din categoria de Cadouri.
Aveti pagina de Facebook?
Da si suntem foarte mandri de nota 4,9 din review-urile acordate de catre clienti. Avem 258 de review-uri de 5 stele din totalul de 273. Avem atat campanii de promovare, cat si concursuri si postari zilnice, prin care tinem la curent publicul cu noile produse sau oferte de pe site.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site, in mediul online autohton?
Automatizarea majoritatii proceselor operationale din site.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Sunt probleme cu care se confrunta orice magazin care colaboraza cu firmele de curierat. Cele mai frecvente sunt intarzierea livrarilor, mai ales ca noi vrem sa oferim servicii de livrare rapida. Au fost si cazuri in care ne-am confruntat cu pierderea coletelor, pe care a trebuit sa le retrimitem. Aceste probleme sunt inevitabile si credem ca cel mai important este modul in care reusim sa le depasim si sa oferim suportul necesar clientilor. In aceasta luna am avut o rata foarte mica de colete care au avut probleme la livrare. In situatia in care un colet se pierde, pregatim si transmitem in cel mai scurt timp clientului un alt colet (chiar si cu taxiul in Bucuresti, daca este cazul, fara cost pentru client), astfel incat sa ne asiguram ca primeste si poate sa ofere cadoul la timp.
Leave a reply