Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mauverien.com

 

Mauverien.com s-a lansat in mai 2020, in plina pandemie COVID-19, si vinde online articole vestimentare si accesorii produse din bumbac 100% organic sau matase 100% naturala, printate la comanda, cu print-urile grafice si cerneala pe baza de apa. Claudia Marian (foto, Owner & Designer Mauverien.com) ne-a povestit de unde vine numele e-shop-ului ei, cat de greu a fost inceputul si ce planuri de viitor are in online.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Claudia Marian: A aparut dintr-un joc de cuvinte, cu mult timp inainte de lansarea oficiala, din primavara trecuta. Eram in liceu si, pornind de la numele meu, am adaugat un strop de „mauve” (culoare pe care o veneram atunci) si asa a rezultat „Mauverien”. Mi-a placut sonoritatea lui si faptul ca este neobisnuit. Astfel, am decis ca proiectul sau businessul pe care aveam sa il incep multi ani mai tarziu sa ia acest nume. ?

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Cochetam de cativa ani cu ideea de a contura un proiect al meu. Mi-au placut dintotdeauna print-urie pe textil, studiasem si lucrasem in zona de Fashion si, fiind cumva expusa destul de mult la industria aceasta, totul a decurs natural. Sunt multe branduri locale si internationale pe care le urmaresc, in special in zona de Fashion, interior si product design. Nu am un singur model, ci mai degraba mi-am creat un mix de concepte care imi plac si pe care le vad compatibile cu viziunea mea de dezvoltare a businessului pe mai departe.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Nu stiu daca a fost un trigger anume, ci mai degraba un pas firesc, pentru a-mi pune in practica ideile asa cum doresc. Da, putem spune ca dorinta de libertate in luarea deciziilor m-a motivat destul de mult, acum cand ma gandesc indeaproape. Pe hartie sunt asociat unic, dar – in realitate – nu am pornit singura la drum. M-au sprijinit atat parintii, cat si prietenii.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
In cadrul facultatii am avut cateva cursuri in zona de educatie antreprenoriala si idea development, dar adevarata baza am cladit-o in ultimul an, ca mic antreprenor. Cel mai mult am invatat lovindu-ma de task-urile zilnice, administrative. Deci tind sa spun ca sunt mai mult o autodidacta, dar pe viitor vreau sa urmez mai multe cursuri pentru dezvoltarea afacerii.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am inceput cu o finantare nerambursabila,, in valoare de 38.000 €, din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020, care a avut ca obiectiv specific cresterea ocuparii, prin sustinerea intreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbana, in cadrul proiectului „Sustinerea dezvolarii antreprenoriale, ca urmare a facilitarii ocuparii pe cont propriu a regiunii Sud-Est, prin activitati de asistenta pentru infiintarea de afaceri nonagricole in mediul urban – Start-up Sud-Est”. In tot acest timp, am fost ghidata de INCDBA IBA Bucuresti. A fost un proces destul de complex si de lunga durata, cu multe etape de depasit, incepand cu redactarea planului de afaceri (concursul planurilor de afaceri) si terminand cu finantarea si implementarea propriu-zisa a proiectului. In tot acest timp, m-am calit si am acumulat notiunile introductive privind antreprenoriatul, mai ales in stadiul implementarii proiectului, atunci cand a trebuit sa ma ocup de contactarea furnizorilor si achizitionarea echipamentelor.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Au fost destul de multe hopuri pana in acest punct si sunt sigura ca vor mai fi multe altele, dar cred ca barierele ne fac sa gandim outside the box si, astfel, putem ajunge sa avem rezultate neasteptate. Un hop destul de important de depasit a fost si este pandemia. Shooting-ul produselor din prima colectie S/S20 am fost nevoita sa il fac fara model, din cauza lockdown-ului. Efectiv am trimis produsele prin curier si au fost pozate de catre fotografa Andreea Mitran la ea acasa, ea fiind si fotograf, si stilist, iar eu dand din cand in cand cateva indicatii, prin telefon. ? Magazinul online l-am lansat in mai 2020, tot in plin lockdown.  Din cauza pandemiei, majoritatea targurilor de design ce aveau sa fie organizate vara trecuta au fost anulate si astfel, din nou, s-a ivit o bariera destul de dura intre brandurile locale si potentialii clienti. Un alt hop (pe care cred ca il intalnesc mai toti noii antreprenori) a fost selectarea partenerilor. Este un proces destul de epuizant, este o cautare continua, pentru ca vrei sa te asiguri ca obtii cea mai buna calitate pentru clientii finali si atunci este nevoie de un research foarte detaliat, pentru a putea face in final alegerea potrivita, luand in calcul raportul calitate-pret si cat de probabil e ca acel furnizor/partener/producator sa poata oferi aceeasi calitate pe o durata lunga de timp. Pentru depasirea barierelor cred ca perseverenta in cautarea solutiilor este cruciala. Nu sunt cea mai flexibila persoana cand vine vorba de schimbarea planurilor, dar in business vrei, nu vrei, trebuie sa ai o capacitate uimitoare de a reactiona rapid si a adopta instant un plan B.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Un prim avantaj care imi vine in minte este acela de a-mi organiza singura programul. Un alt avantaj este acela de a-mi pune in practica viziunea dupa propriile reguli estetice. Cu alte cuvinte, cred ca cel mai mare plus in a avea propria afacere este ca ajungi sa faci ce iti place si ca muncesti pentru dezvoltarea proprie, care mi se pare, personal, foarte rewarding. Cum in orice sunt plusuri si minusuri, exista clar si dezavantaje in a a avea propria afacere. Unul dintre ele este acela ca ajungi sa muncesti si 20 de ore/zi. Toata situatia te poate macina fizic si psihic, deoarece – mai ales cand vine vorba de business-urile mici (cum este si in cazul meu) – totul cade pe umerii tai.

Care este publicul tinta al site-ului?
Shop-ul www.mauverien.com se adreseaza persoanelor care prefera un stil minimalist-with-a-twist, care iubesc print-urile grafice si care prefera sa investeasca in haine si accesorii vestimentare din materiale naturale si organice. Pentru moment, ne adresam publicului romanesc, dar in viitorul apropriat ne vom extinde si vom oferi si livrare internationala, adresandu-ne si publicului din afara tarii.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Vizitatorii shop-ului nostru ar trebui sa devina cumparatori Mauverien daca se identifica cu stilul nostru, daca sunt adeptii printurilor grafice, ai calitatii si atentiei la detalii sporita, chiar excesiva uneori. ?

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cu siguranta industria Fashion este una saturata, atat la nivel local, cat si global. Este dificil sa vii cu ceva nou, dar – cu siguranta – nu imposibil. Majoritatea pieselor vestimentare si a accesoriilor Mauverien sunt fie din bumbac 100% organic, fie din matase 100% naturala. Si sunt fabricate la cel mai inalt standard de sustenabilitate, in colaborare cu cei mai priceputi producatori din domeniul articolelor si accesoriilor vestimentare. In privinta print-urilor, acestea sunt 100% creatie si munca proprie, incepand cu design-ul initial asternut pe hartie, pana la imprimarea propriu-zisa, in tesatura de bumbac. Intregul proces de creatie al print-urilor si procesul de imprimare pe textile au loc in micul meu studio din Tulcea. Toate produsele Mauverien sunt pregatite manual, pentru a fi ulterior imprimate digital in tesatura cu ajutorul echipamentului de specialitate. Pentru imprimarea pe textile, folosesc cerneala eco, pe baza de apa, certificata de Oeko-Tex cu Eco Passport, astfel procesul de printare este unul sustenabil, nu este daunator omului sau mediului inconjurator. De asemenea, incerc ca pentru fiecare produs sa mentin un stoc limitat, pentru a evita supraproductia. Pe langa produsele noastre de pe shop, oferim si servicii de imprimare direct-to-garment, atat pentru persoane fizice, cat si companii care doresc articole din bumbac personalizate.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Materia prima o achizionam din Europa.  Colaboram cu producatori din Romania, Belgia, Marea Britanie si, mai nou, Italia.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare este shop-ul nostru online. In plan fizic, o parte dintre produsele noastre pot fi gasite la shop-ul ETAJ, din Bucuresti.  De asemenea, un canal important de vanzare il constituie targurile fizice si online de design romanesc.

Cati angajati aveti?
In prima faza, am fost 2 angajati, iar incepand cu luna ianuarie 2021 am ramas doar eu angajata, dar sunt in permanenta ajutata de catre parinti si prietenul meu.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Am reusit sa ne mentinem pe linia de plutire, mai ales datorita targurilor online de Craciun, care cu siguranta au sporit numarul cumparatorilor de pe site.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu am participat, deoarece Mauverien este inca un brand mic. Suntem la inceput de drum, iar preturile produselor nu sunt unele ridicate. Tocmai din acest motiv, campaniile de reduceri la noi pe site sunt rare.

Cum si unde va promovati site-ul?
Principalele platforme de promovare sunt Instagram si Facebook. De asemenea, ne promovam si prin intermediul targurilor de design si a platformelor online care sustin businessurile romanesti.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook si este administrata de mine. Incerc pe cat de mult posibil sa fim cat mai activi pe retelele de socializare, deoarece sunt constienta ca atat Facebook, cat si Instagram sunt niste platforme eficiente de promovare. De asemenea, realizez uneori campanii platite pe ambele retele de socializare, pentru ca produsele noastre sa ajunga la cat mai multe persoane care au puncte in comun cu Mauverien.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul nostru este responsive.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Pe durata ultimelor 9 luni de cand avem shop-ul online, 50% dintre comenzi au venit de pe dispozitivele mobile: 46,88% de pe desktop si 3,12% de pe tableta.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Speram la o crestere de 10%.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca o buna parte dintre costuri pot fi eliminate cand vine vorba despre administrarea shop-ului online. Cu alte cuvinte, sa fii capabil sa faci modificarile necesare sau sa adaugi noi produse fara a apela la servicii de mentenanta.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cred ca provocarea cea mai mare in mediul online, pentru noi, o reprezinta vizibilitatea site-ului,  pozitia noastra pe Google, cu alte cuvinte SEO. Este un proces foarte complex, care necesita mult timp si energie.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pana acum nu am intampinat absolut nicio problema. Colaboram in paralel cu 2 firme de curierat si totul a decurs ca pe roate, nu ne-am confruntat cu colete pierdute sau intarzieri.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Un prim lucru pe to do list pentru anul 2021 este integrarea livrarii internationale. Am tot primit intrebari de la persoane care locuiesc in afara Romaniei, cu privire la livrarea externa a produselor Mauverien, si asta cu siguranta ne-a pus pe ganduri. Am zis ca asta ar trebui sa fie the next step.

Leave a reply