Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu LightSmart.ro

Lightsmart.ro a aparut in 2014 si vinde online surse de iluminat LED (becuri, benzi, panouri, plafoniere, spoturi, etc.). Horatiu Gazdac (foto, Managing Partner lightsmart.ro) ne-a povestit cum a pornit afacerea virtuala, cum arata culisele acesteia, cati angajati are in echipa si pe ce tip de promovare s-a concentrat pana acum. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Horatiu Gazdac: Numele magazinului si al firmei reprezinta deviza noastra „Light Smart – ilumineaza inteligent” si este totodata o rugaminte/recomandare catre potentialii clienti si anume sa consulte un specialist inainte de a face o achizitie. Asta in contextul in care piata iluminatului cu LED este invadata de comercianti si produse de import de o calitate indoielnica.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am lucrat in domeniu la un producator roman (unul dintre actualii nostri furnizori) si am considerat ca pot face acelasi lucru pe cont propriu, cu atat mai mult cu cat aveam unele idei pe care nu le puteam pune in practica din postura de angajat. Nu am niciun model.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dorinta de a incepe o afacere pe cont propriu, avand varsta potrivita, curajul necesar si o oarecare siguranta ca, orice se intampla rau, pot oricand sa o iau de la capat, n-aveam nimic de pierdut. Am pornit impreuna cu un asociat.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Facultate tehnica (Telecomunicatii – Politehnica Bucuresti), fara educatie antreprenoriala.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Firma s-a autofinantat imediat dupa inceperea activitatii. Am investit la inceput in promovarea online, dar nu aveam un portofoliu de produse destul de variat pentru necesitatile pietei. Acum urmeaza sa consolidam acest portofoliu si sa investim din nou in magazinul/promovarea online.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Destul de multe piedici, venite tocmai din partea celor de la care ne asteptam sa ne sustina. Le-am depasit prin perseverenta, seriozitate si corectitudine in relatia cu clientii.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele sunt flexibilitatea in organizarea programului de lucru si independenta (din punct de vedere al ierarhiei), avantaje care se pot transforma in dezavantaje daca nu esti un tip organizat. Principalul dezavantaj pentru mine este lipsa unui concediu in adevaratul sens al cuvantului, nu ma pot deconecta cu adevarat de la business.

Care este publicul tinta al site-ului?
Societatile cu activitati comerciale, de productie, logistica, depozitare, industria HoReCa, autoritatile publice si clientii rezidentiali. Practic orice persoana juridica si fizica este un potential client.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Asiguram suport tehnic dedicat si consultanta bazata pe experienta acumulata in 8 ani in domeniul iluminatului cu LED.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Serviciile aditionale, precum consultanta de specialitate, serviciile de proiectare (studii luminotehnice la cerere), proiectele-pilot (la cerere); toate acestea fara niciun cost suplimentar din partea beneficiarilor sunt servicii care ne diferentiaza de concurenta si de simplii comercianti fara experienta necesara in domeniu. In ceea ce priveste piata solutiilor de iluminat cu LED, cel putin in mediul online aceasta este suprasaturata de produse de import, pretul fiind criteriul de baza la care se raporteaza atat consumatorii, cat si comerciantii. Noi incercm sa promovam doar produsele/producatorii care au trecut testul timpului si care ne-au convins in primul rand pe noi. Asta deoarece unul din principalele avantaje ale iluminatului cu LED este durata mare de viata.

De unde va cumparati produsele?
Din tara si UE.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Noi in principal facem facem vanzari business to business, lucram pe proiecte, magazinul online are mai mult rolul de a raspunde nevoilor clientilor casnici/rezidentiali si, bineinteles, ne asigura vizibilitate in mediul online. Stim evolutia comertului online din ultimii ani, de aceea este o prioritate pentru noi dezvoltarea acestui segment.

Cati angajati aveti?
4.

Cum va merge in perioada asta?
Suntem in curs de actualizare a gamei de produse si tocmai am inceput promovarea online si pe retelele de socializare.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe retelele sociale, prin intermediul site-urilor de afaceri, in trecut am incercat promovarea outdoor si la radio.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, momentan nu am investit in campanii platite pe Facebook, am cochetat cu ideea, dar ne-am orientat catre promovarea pe Instagram. Marea majoritate a Like-urilor de pe Facebook sunt organice, astfel ca incercam sa nu postam foarte mult continut doar de dragul de a fi activi pe pagina, in schimb postam periodic poze de la proiectele realizate, campaniile de sponsorizare la care participam sau articole relevante din domeniu.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Mentinere/stagnare.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Depinde de publicul tinta, pentru noi ramane totusi o activitate secundara partea de e-commerce; cand am inceput activitatea in domeniu, subiectul iluminatului cu LED era unul destul de nou, solutiile nu erau ieftine si lumea era destul de sceptica cu privire la rentabilitatea unei astfel de investitii. Practic, am luat si noi parte la educarea pietei de profil si ne-am dezvoltat odata cu tehnologia care a avansat foarte mult in ultimii ani. De-a lungul timpului au fost destule aparitii sumare in acest domeniu de activitate. Deci cred ca pe termen lung un magazin online de corpuri de iluminat cu LED poate sa fie o solutie viabila de reducere a cheltuielilor fara ca cifra de afaceri sa fie afectata doar atunci cand comerciantii online din domeniu se vor mai tria si vor pune mai mult accent pe calitatea produselor/serviciilor.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Sunt masuri de precautie pentru evitarea eventualelor neplaceri, solutii care bineinteles cresc costurile de transport (de exemplu, asigurarea marfii). Problemele majore apar in perioada Sarbatorilor de iarna si in perioada Black Friday, atunci cand toti curierii sunt foarte aglomerati. Din pacate, de cele mai multe ori faptul este deja consumat (colet pierdut, colet deteriorat din cauza manipularii, refuzul primirii coletului de catre client, din cauza timpului prea mare de livrare, etc.). Atunci noi, din postura de clienti, incercam sa apelam la suportul lor tehnic si asteptam mult prea mult timp pana sa raspunda cineva, asta in cazul in care nu au telefonul „deranjat”. Dar ne-am obisnuit, cu cateva mici exceptii, per total avem o colaborare buna.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Cresterea vizibilitatii.