INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Lensa.ro
Lensa.ro a aparut in mai 2013 si vinde pe Internet ochelari de soare, de vedere, lentile de contact si colorate, solutii si accesorii. Daniel Craciun (Business Manager Lensa.ro) ne-a povestit cum a inceput afacerea cu 500 €, cati angajati are, cat de mare este bugetul investit in Facebook si ca 82% din traficul total de pe site vine din mobile. Descoperiti mai multe informatii din culisele lensa.ro in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Daniel Craciun: Am folosit Google Translate, am scris „lentila” si am verificat in toate limbile posibile. Pentru ca, la inceput, am pornit cu categoria de lentile colorate, am ales „Lensa” („lentila”, in indoneziana).
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Eram cu 2 prietene la un suc, intr-o seara, si mi-au spus: „Ai vazut-o pe Angelia Jolie ca are ochii albastri? Ce fain ar fi sa ne putem schimba si noi culoarea ochiilor”. Si asa a inceput povestea.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
M-a motivat partea de e-commerce, imi placea foarte mult; a doua motivatie a fost mai puternica – dadusem fail cu 6 business-uri inainte si continuam sa perseverez, stiam ca trebuie sa imi iasa. Cu 500 € la Lensa am castigat, bineinteles si cu foarte multa munca si nopti nedormite. Da, am pornit singur la drum.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Da, am avut parte de educatie antreprenoriala in facultate/master, dar consider ca cel mai mult am invatat pe cont propriu. Am investit foarte mult in dezoltarea mea personala si profesionala. Bineinteles, am invatat foarte multe lectii din cele 6 esecuri de business anterior.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am inceput cu 500 € si, in rest, am rostogolit banii usor, usor, in fiecare luna. Prima luna am avut 0 comenzi, in a doua luna am avut 7 comenzi, in a treia luna – 12 comenzi.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cu foarte multa munca si perseverenta. Am citit mult, m-am documentat, plus ca aveam experienta din celelalte 6 esecuri de business.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Lucrezi pentru ceva al tau. Daca multa lume crede ca a avea propria afacere = mai mult timp, se inseala amar. Este adevarat ca se poate ajunge la aceasta performanta, dar dupa 3-4 ani, in cel mai bun caz.
Care este publicul tinta al site-ului?
Femei 20-35 ani (reprezentand 65% din total), venituri medii, zona urbana + adiacent.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Datorita varietatii, avem cea mai mare varietate de produse din Romania. Un alt plus ar fi preturile cu 30-100% mai mici fata de opticile traditionale.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem preturi foarte competitive, avem returul gratuit, avem diferite garantii pentru fiecare categorie in parte. Avem consult gratuit fara sa cumperi ceva de la noi.
De unde va cumparati produsele?
De la furnizori/importatori/fabrici autorizate. Vindem 100% produse autentice.
Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Showroom Bucuresti – 30%, online (Google, Facebook, SEO) 70%.
Cati angajati aveti?
71.
Cum va merge in perioada asta?
Lucrurile la noi merg foarte bine. Avem in fiecare luna crestere si ne mentinem acest trend de ceva timp. Speram sa il putem mentine cat mai mult timp de acum incolo.
Ati participat la Black Friday 2018?
Da, am participat.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
De Black Friday 2018 am reusit in 3 zile de campanie sa vindem cat in 10 zile; de Craciun, in 3 zile am reusit sa vindem cat in 6 zile.
Cum si unde va promovati site-ul?
Suntem prezenti in foarte multe locuri. Principalele surse fiind Google si Facebook.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook cu 140.000 Like-uri, comunicam foarte des cu clientii nostrii (minim 3 postari/zi pe Facebook + Instagram) si investim un buget destul de mare in Facebook lunar.
Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune de mobile, fara versiunea de mobile s-ar pierde foarte mult potential, deoarece reprezinta 82% din total trafic.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Vom dubla cifra de afaceri, la aproximativ 6-6,5 milioane €.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Marketing foarte eficient (trebuie monitorizat zilnic), alt lucru ar fi procesele si automatizarile pentru fiecare departament in parte.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa convigem mai multi clienti sa plateasca cu cardul, sa micsoram rata de retur (sa isi asume clientii comenzile), sa facem profit, in timp ce incercam sa dublam business-ul.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nelivrare colete la timp, unii curieri se comporta foarte urat cu clientii. Am studiat harta Romaniei, cu judetele unde sunt probleme, si am pus in zonele respective alti curieri mai buni. Am tot invartit lucrurile, astfel incat sa putem multumi clientii.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa ne extindem si pe alte piete. Avem lansat proiectul Voriso. Cu acest proiect ne propunem sa intram in Spania, Italia, Franta, Germania, UK anul acesta.
Leave a reply