INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu LeAdor.ro
„Brandul LE’ADOR a aparut la finalul lui 2015, dupa multe esecuri proprii legate de proiecte online”, ne-a povestit Alexander Skibinskiy (foto, Fondator LeAdor.ro). Site-ul e-commerce leador.ro vinde bijuterii din aur si argint, cu pietre pretioase. Alexander (care traieste la Londra si lucreaza la agentia de marketing ALLDGT) e pasionat de marketing digital inca de la inceputul anilor 2000: a lucrat cu Google AdSense in 2009-2014, a avut unul din cele mai virale bloguri din Romania (cu peste 1 milion de vizualizari/luna), primul meu proiect online a esuat, dupa 5 ani de munca, dupa ce Facebook a introdus un agloritm nou, care limita numarul de persoane care vad postarile pe paginile de Facebook. Apoi a inceput sa vanda bijuterii pe strada („Ca orice antreprenor, ardeam in flacari sa fac altceva. Cunoasteti sentimentul?”) si, ulterior, a absolvit GIA (Londra), cea mai prestigoasa insitutie unde poti invata despre diamante si pietre pretioase.
Acum este expert in domeniu si se ocupa personal de reclamele platite ale brandului propriu (pe Facebook si Instagram), care se promoveaza si prin SEO, world of mouth si e-mail marketing. Aflati mai multe din interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alexander Skibinskiy: Numele LE’ADOR a fost ales de mama mea, Anna. Ea este si administratorul companiei. Pot spune ca numele brandului reprezinta caracterul ei, pentru ca ea iubeste, adora si vrea sa-i ajute pe toti, sacrificandu-si timpul propriu. De cate ori ii spun ca nu e bine sa faca asta si ca trebuie sa aiba grija de ea mai intai! 😊 Tatal meu a decedat cand eram mic, de aceea i-a fost foarte greu sa ma creasca pe mine si pe fratele meu. Bineinteles, noi de mici lucram, faceam orice sa castigam bani si sa o ajutam. De aici si vine dorinta mea arzatoarea de antreprenor.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Eu mi-am pus in priza familia, apropo de infiintarea acestei sa afaceri, dupa primul meu esec cu propria afacere online, cu Google AdSense. Am deschis un magazinas mic in Iasi, dupa care un magazin online si iata ca am crescut si ca ne simtim bine atat online, cat si in magazinul fizic.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Familia. Viata pe care o duceam. Tin minte ca traiam 3 persoane in 16 m2. Eu, mama si fratele meu, cand eram in Romania. Asa ca aveam dorinta arzatoare de a iesi din aceasta situatie.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Multumesc, Google Search. Facultatea si scoala au fost distractie si relaxare, pentru mine. Eu lucram cand eram la scoala si facultate. Mergeam la ore cu mare drag, ca sa socializez, sa ma relaxez, dar nu imi pasa de teme si de note, stiam ca nu imi vor fi folositoare. Fara sa pun mult efort, la scoala am mers la olimpiade si la fel la Facultatea de Economie. Bineinteles, am avut noroc cu colegii si profesorii! Au fost foarte buni, intelegatori si m-au ajutat mult!
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Nu am avut parte de finantare. Am inceput cu investiitii mici, imprumuturi de la cunoscuti, reinvestitii.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Am angajat o agentie, care a facut un website e-commerce in schimbul unei sume mari de bani, care nu functiona bine. Am pierdut 6 luni si bani, cu ei. De aceea, am fost nevoit sa fac site-ul singur. Eram atat de nervos incat am facut site-ul singur, intr-o saptamana. Nervii ajuta.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Diferenta e ca angajat are un program, iar atunci cand ai propria afacere programul tau este 24/7. Eu lucrez mult si imi place, ma simt bine asa, in momentul de fata.
Care este publicul tinta al site-ului?
Ne focusam pe iubitorii de bijuterii vechi. Publicul tinta sunt femeile intre 30-55 de ani, iar – mai departe – reclama platitia isi face singura treaba. Algoritmii reclamelor platitie au devenit mai destepti si nu necesita targetare sofisticata, cum era cu multi ani in urma. La inceput a fost foarte greu si am pierdut multi bani, pana cand am descoperit tintele si KPI-urile e-commerce care lucreaza si functioneaza in favorea noastra.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Noi nu fortam omul sa cumpere. Incercam sa facem tot posibilul sa-l satisfacem dorintele personale.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Nu urmaresc concurenta, noi avem drumul nostru, ei au drumul lor. Nivelurile noastre de cunostinte si viziune despre comertul online si digital marketing in domeniul bijuteriilor sunt foarte diferite, de aceea fiecare face lucrurile altfel.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Multe sunt aduse la vanzare in regim de consignatie.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Facebook, Instagram, SEO, word of mouth, e-mail marketing.
Cati angajati aveti?
Suntem o afacere de familie, cand e nevoie, facem outsourcing. Iar eu stiind ce si cum trebuie facut, pot sa gasesc repede resursele de care am nevoie.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna septembrie – n.r.)?
In perioada asta post-COVID, lumea cumpara mai putin bijuterii, as putea spune ca suntem la acelasi nivel ca si inainte de inceperea pandemiei, nu am vazut progress dupa COVID.
Ati participat la Black Friday 2021?
Pentru nisa noastra (bijuterii unicat cu diamante si pietre pretioase), Black Friday este nepotrivit… Incercam sa ne pozitionam altfel. Ati vazut vreodata Cartier facand Black Friday? Black Friday are un impact asupra imaginii brandului, ori eu tin la ea.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
O crestere de 2 ori a vanzarilor, as spune.
Cum si unde va promovati site-ul?
Reclamele platite pe Facebook, Instagram, SEO, world of mouth, e-mail marketing.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Aceasta parte este una importanta. Fara pagini de Facebook si Instagram, nu te poti promova organic si platit. Tot ce este legat de strategia platita este administrat de mine personal, iar sistemul de marketing platit pe care l-am facut (si optimizat de a lungul anilor) nu necesita mult timp din partea mea. Poate 2 ore pe luna.
Aveti versiune de mobile?
Sigur. A fost de la bun inceput.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
70%.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
La fel ca anul trecut.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Magazinul online, in cazul nostru, sustine magazinul fizic. Fara online, retailul ar fi mort. Multe magazine de bijuterii s-au inchis, insa noi activam datorita online-ului. Nu se pune problema sa reducem cheltuielile… Filosofia mea este ca online-ul sa ajute retail-ul fizic, iar acesta din urma sa ajute partea e-commerce. Asa se sustine o relatie sanatoasa intre onlien si offline.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
In momentul de fata, SEO, in mare parte natural backlinks. As dori sa dublez traficul organic.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti
O singura data am avut probleme, cum ar fi distrugerea coletului cu roata de la masina… Ceea ce a insemnat pagube in jur de 5.000 de lei. Situatia nu a fost rezolvata cu succes.
Ce planuri de viitor aveti in online?
As dori sa transform aceasta afacere de familie intr-o companie mare. Sa am un portofoliu de companii, pana atunci – cum se zice – „foc la ghete”, adica am mult de lucrat.
Leave a reply