Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu JamSessions.ro

JamSessions.ro a a aparut in 2015 si vinde online dulceata, zacusca si sirop 100% naturale, fara conservanti si potentiatori de gust, pregatite si ambalate manual la Targu Ocna (jud. Bacau). Alina Mladin  (foto, Owner JamSessions.ro) ne-a povestit ca a investit initial 20.000 € in afacerea ei online, de ce se axeaza mai mult pe vanzarile B2B si de ce nu participa deloc la Black Friday. Aflati mai multe din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alina Mladin: „JAMSESSIONS” se numesc dulceturile noastre, produsele pe care le comercializam pe site. Ni s-a parut interesant ca prima parte a cuvantului se citeste „gem” si pare potrivit cand il vazi pe un borcan de dulceata, iar „sessions” face trimiterre la sezonalitate si diversitate.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a aparut dintr-o necesitate, in 2014 am deschis (impreuna cu alti trei parteneri) bucataria unui bistro din Bucuresti (J’ai Bistrot, Calea Grivitei, nr. 55) si ne-am dorit produse facute in casa. Am apelat la cunostintele mamei si ale prietenelor ei si am pus pe picioare un atelier artizanal, in curtea parintilor mei de la Targu-Jiu.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am studiat Litere la Babes, in Cluj, deci educatia mea antreprenoriala era aproape zero, cand am inceput. Stiam, in schimb, din experienta cu J’ai Bistrot, ce presupune sa construiesti de la zero o bucatarie, care sunt pasii pentru a obtine autorizatia de functionare. Si am mers pe principiul ca daca dulceturile traditionale rezista in camara cel putin doi ani, nu avem cum sa dam gres cu noile noastre produse. Putin inconstienti daca ma intrebi acum, 7 ani mai tarziu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit, in faza initiala, aproximativ 20.000 €, asta pentru ca de partea de constructie si amenajare s-au ocupat tatal si fratele meu, iar de retetare si aprovizionare – eu si mama. O parte din bani i-am imprumutat de la prieteni, marea parte erau toate economiile noastre, prea putine ca sa faci ceva semnificativ (de tipul unei case), dar prea multe pentru a le cheltui pe concedii.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
De cateva, cu siguranta. Ce fel de borcane, ce fel de capace, care e timpul de sterilizare, cum mentii aceeasi calitate a produsului daca fructele provin din locuri diferite, lotizare, stocuri, toate micile si marile detalii (pe care le discutam in buna parte la telefon cu ai mei, eu locuind in Bucuresti si ocupandu-ma simultan de bucataria bistro-ului).

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul e ca poti sa-ti gestionezi timpul de unul singur. Dezavantajul ar fi ca timpul este din ce in ce mai putin. Te obisnuiesti cu instabilitatea finantelor personale in primii ani, clar castigi mai putin decat daca ai fi angajat, dar e cu totul alta satisfactia muncii.

Care este publicul tinta al site-ului?
Orice pofticios de dulceturi, cei indragostiti de platouri de branzaturi si vinuri. Principalii clienti sunt micii antreprenori (restaurante, bacanii, gelaterii) si cei din industria cadourilor, in perioada Sarbatorilor. Vanzarile nu vin neaparat de pe site, ci mai degraba business to business.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi? Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Daca a ajuns pe site inseamna ca e interesat de dulceturi facute responsabil. Sortimentele sunt suficient de diversificate, unele dintre ele sunt cam unicat pe piata – cum ar fi dulceata de sfecla rosie cu lamai si anason sau dulceata de smochine romanesti. Ne axam mai mult pe clienti indirecti, nu pe cumparatorul direct al produselor noastre. Credem ca avem o relatie speciala cu clientii nostri antreprenori, pentru ca suntem cu totii „mici”, latura umana a afacerii primeaza, spre deosebire de alte business-uri, care lucreaza la scala mare.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Suntem producatori pentru o parte a produselor noastre, iar cealalta parte este externalizata catre un producator din Targu Ocna, Bacau.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Prezentari, degustari si sampling-uri catre micii antreprenori, online (prin intermediul site-ului), targuri de profil.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna august – n.r.)?
Vizitatori pe site sunt. Insa nu atat de multe vanzari ca in perioada Sarbatorilor. Vara, fructele sunt mai bune proaspete, deci vanzarile pe site sunt mai bune in sezonul rece. Compensam, in schimb, cu vanzarile indirecte.

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu si nici nu vom participa. Nu credem ca ne reprezinta acest concept, putem face reduceri pe tot parcursul anului sau nu, dar nu vrem sa ne „canibalizam” produsele.

Cum si unde va promovati site-ul?
La evenimente, targuri si online (prin canalele de Facebook si Instagram.)

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem. Ne puteti gasi pe https://www.facebook.com/jamsessionsro/. De asemenea, suntem de gasit si pe Instagram (https://www.instagram.com/jamsessionsdulceata_artizanala/). Pentru noi, este importanta comunicarea in social media. Paginile sunt administrate de un colaborator. Ocazional, facem campanii platite atat pe Facebook, cat si pe Instagram.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune de mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 10%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Sigur va fi o crestere, pentru ca anul trecut a fost pe scadere cu aproximativ 25%. Nu vreau sa fac estimari hazardate, dar sper la o crestere cu 35% fata de 2020.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu poate. 🙂

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Este destul de greu sa devii cunoscut cand vinzi produse putine si nediversificate.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Lucram destul de rar cu curieri externalizati, in general, ne ocupam personal de livrare. Atunci cand o facem, de obicei avem mare grija la impachetare, firmele de curierat citesc greu atentionarea „Fragil”. S-a intamplat sa ajunga sparte produsele la destinatar.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne propunem campanii sustinute de brand awareness si de vanzari, pe canalele dedicate de Facebook si de Instagram, pe termen mediu.

Leave a reply